رویکرد «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» محور اقدامات شورای ششم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شورای ششم رویکرد «تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» محور اقدامات قرار می‌گیرد؛ به‌ نحوی که این قبیل صنایع در شهر و استان اصفهان و اطراف آن، به طور مطلوبی ارائه شود.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تبریک سال نو به شهروندان اصفهان، درخصوص شعار سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: مقام معظم رهبری، امسال را با محور تولید و با رویکرد «دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» عنوان کردند؛ در این شعار، به دو ویژگی مهم برای تولید اشاره شده است.

وی با با بیان اینکه در این شعار، محور دانش‌بنیان به طور ویژه مد نظر است، افزود: در سال‌های گذشته جوانان نخبه و تحصیل کرده، اقدامات بسیار خوب و درخشانی در حوزه صنایع، تولیدات دانش‌محور و دانش‌بنیان انجام دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان درخصوص ویژگی تولیدات دانش‌بنیان، اضافه کرد: تولیدات دانش‌بنیان علاوه‌بر اشتغال‌آفرینی برای نخبگان، افراد تحصیل‌کرده و دانشگاهیان، فاقد آلایندگی است؛ این موضوع، بسیار مهم خواهد بود و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این شعار به حق، رویکرد بسیار درست و خوبی برای آینده اصفهان به همراه خواهد داشت، ادامه داد: طی دوره ششم شورای شهر، یکی از شعارها و محورهای فعالیت‌ها، تلاش در راستای این است که اصفهان بتواند به عنوان قطب صنایع دانش‌بنیان و دانش‌محور در کشور قلمداد شود.

وجود ۱۰ درصد نخبگان علمی، صنعتی و اقتصادی در اصفهان

نورصالحی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم شورای اسلامی شهر اصفهان، گسترش و توسعه صنایع دانش‌بنیان‌ها بوده است. با وجود مشکلات موجود و استقرار حدود پنج تا شش درصد جمعیت کشور در استان اصفهان، حدود ۱۰ درصد از نخبگان علمی، صنعتی و اقتصادی در شهر و استان اصفهان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: امسال شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان، باید شعار «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» را محور قرار دهند و تلاش مضاعف و بی‌وقفه‌ای را در این بخش داشته باشند، البته بدون تردید تلاش‌ها در این جهت مؤثر و مفید خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شورای ششم رویکرد «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» محور اقدامات قرار می‌گیرد؛ به نحوی که این قبیل صنایع در شهر و استان اصفهان و اطراف آن به طور مطلوبی ارائه شود. در این راستا به شهرک علمی‌تحقیقاتی و مناطق تمرکز در شهرک‌های صنعتی اطراف اصفهان، کمک‌های لازم ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارائه کمک‌های لازم باعث می‌شود تا به نحو مؤثر و قابل قبولی، صنایع دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در شهر و استان اصفهان توسعه یابد، تاکید کرد: در حال حاضر مشکل بیکاری تحصیل‌کرده‌ها، رقم بالایی دارد و این موضوع بسیار آزاردهنده است؛ بنابراین با تکیه بر شعار امسال، تلاش مسئولان، فعالیت نخبگان و همکاری شهروندان در این راستا مشکلات فراوانی رفع خواهد شد و تا پایان سال به نحو چشمگیری شاهد توسعه این صنایع و تولیدات و کاهش بیکاری قشر تحصیل کرده، نخبگان صنعتی و علمی شهر و استان اصفهان خواهیم بود.

کد خبر 563004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.