مدرنا به‌دنبال تاییدیه FDA برای دوز چهار واکسن کرونا است

شرکت مدرنا به دنبال دریافت مجوز اضطراری دوز چهارم واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت مدرنا قصد دارد اطلاعات مربوط به دوز چهارم واکسن خود را برای سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ارسال کند تا مجوز استفاده اضطراری از آن برای افراد بالای ۱۸ سال صادر شود. رئیس شرکت مدرنا اعلام کرده است که فقط افراد مسن و کسانی که دارای نقص ایمنی هستند، به دوز چهارم واکسن کرونا نیاز پیدا خواهند کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت مدرنا، همه‌گیری کرونا احتمالاً در سال جاری به پایان خواهد رسید، اما دوزهای تقویت‌کننده جدید که به صورت خاص سویه امیکرون را هدف قرار می‌دهد، ممکن است همچنان مورد نیاز باشد. متخصصان نیز مردم را به دریافت دومین واکسن تقویت‌کننده کرونا یا همان دوز چهارم تشویق کرده‌اند.

اولین دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، اما آنتی‌بادی ناشی از آن در مدت زمان کوتاهی کاهش پیدا می‌کند، بنابراین افراد پس از آن به دریافت دوز دوم تقویت‌کننده نیاز پیدا می‌کنند. مدیرعامل شرکت مدرنا نیز اعلام کرده است که تزریق دوز چهارم واکسن کرونا ضروری است، بنابراین اطلاعات مربوط به دوز چهارم واکسن مدرنا به سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ارسال شده است.

کد خبر 562970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.