رنگ فیروزه‌ای نماد پاکبانان مشهدی

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از توزیع لباس‌های طرح جدید و فیروزه‌ای‌رنگ، بین شش هزار نفر از پاکبانان مشهدی در آستانه نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به درخواست و دغدغه پاکبانان مبنی بر رنگ و فرم لباس کارشان، از ابتدای سال جاری پس از انجام پژوهش‌های مختلف و تحقیقات تخصصی در حوزه طراحی لباس‌های کار در محیط‌های شهری و همسوسازی این طراحی‌ها با فرهنگ و رسوم محلی، پس از چند نوبت طراحی و بازبینی طرح‌های لباس جدید توسط متخصصان این حوزه و با نظرسنجی صورت گرفته در میان پاکبانان مشهد، طرح البسه پاکبانان نهایی شد و در آستانه بهار ۱۴۰۱ در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

وی ادامه داد: بررسی‌های صورت گرفته حاکی از آن بود که یکی از دغدغه‌های اصلی پاکبانان، رنگ و فرم لباس‌های کار آنان بود که در برخی موارد از نظر اجتماعی و روان‌شناسی نسبت به رنگ نارنجی اعلام نارضایتی داشتند که پس از بررسی‌های تخصصی و دریافت نظرات پاکبانان پرتلاش مشهد، رنگ‌لباس این عزیزان به رنگ فیروزه‌ای به عنوان رنگی برگرفته از نقوش و طرح‌های اسلیمی درآمد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد، خاطرنشان کرد: با توجه به رضایت عمومی پاکبانان از لباس‌های جدید، رنگ فیروزه‌ای برای اولین بار در کشور به عنوان نماد نیروهای خدمات شهری مشهدالرضا (ع) انتخاب شده است.

کد خبر 562882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.