افزایش ۶۶درصدی تصادفات درون‌شهری/حذف ۵۳میلیارد جرائم رانندگی کرونایی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان از افزایش ۶۶درصدی تصادفات درون‌شهری در سطح استان اصفهان از بیست‌وپنجم اسفندماه و حذف ۵۳میلیارد تومان از جرائم رانندگی کرونایی از ابتدای فرآیند رسیدگی به اعتراضات جرائم رانندگی در سطح استان، خبر داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: متأسفانه از روز بیست‌وپنجم اسفندماه تصادفات درون‌شهری در سطح استان اصفهان ۶۶ درصد افزایش یافته که علت اصلی آن خطای انسانی و بی‌توجهی به قوانین و مقررات بوده است.

وی با بیان اینکه بخشودگی جرایم کرونایی شامل افرادی می‌شود که از قبل دارای مجوز تردد بوده یا به دلایل پزشکی، قضائی یا فوت بستگان درجه یک ناچار به تردد بوده‌اند، افزود: در راستای توجه به حقوق شهروندان از ابتدای فرآیند رسیدگی به اعتراضات جرایم رانندگی تا به حال به بیش از ۲۵ هزار پرونده رسیدگی شده و متعاقب آن حدود ۵۳ میلیارد تومان از جرایم رانندگی کرونایی در استان اصفهان حذف شده است.

اتمام سوخت در محورها نتیجه بی‌تفاوتی و بی‌توجهی راننده

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با بیان اینکه تمام کردن سوخت در محورهای بزرگراهی و آزادراهی به نوعی بی‌تفاوتی و بی‌توجهی راننده محسوب می‌شود، ادامه داد: توقف اجباری و طولانی‌مدت خودروها در محورهای بزرگراهی و آزادراهی به علت تمام کردن سوخت منجر به اختلال در عبور و مرور، ایجاد گره‌های ترافیکی ایجاد حوادث و تصادفات ناگوار می‌شود که متأسفانه کد جریمه در قانون برای آن پیش‌بینی نشده و پیش‌بینی جریمه و مجازات سنگین در این راستا ضروری است.

الزام خریداران به فک پلاک در مراکز تعویض پلاک

وی خاطرنشان کرد: مالکان وسایل نقلیه در زمان فروش، خریداران را ملزم به فک پلاک در مراکز تعویض پلاک کنند و سپس وسیله نقلیه را تحویل دهند. روزانه تعداد زیادی از شهروندان به علت مشکلات حقوقی، نمره منفی، تخلفات و جرایم رانندگی صادره ناشی از واگذاری پلاک ملی به غیر، به مراجع قضائی و پلیس راهور مراجعه و اعلام شکایت می‌کنند.

کد خبر 562861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.