ده نکته درباره ال‌کلاسیکو که نمی‌دانستید

رقابت جذاب بارسلونا و رئال مادرید در پیش است و هواداران فوتبال در سراسر دنیا منتظر دیدار جنجالی دو غول اسپانیایی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بارسلونا به پایتخت اسپانیا سفر خواهد کرد تا یک‌شنبه شب مقابل رئال مادرید، دیدار ال‌کلاسیکو را برگزار کند. برای اولین بار طی سال‌های اخیر، خوش‌بینی‌های قابل توجیهی درباره موفقیت بارسلونا در این مسابقه وجود دارد و هیجان‌ها برای اولین بار پس از دوران مسی و رونالدو بسیار بیشتر شده است.

به مناسبت برگزاری دیدار حساس دو تیم بارسلونا و رئال مادرید به سراغ ده نکته خاص درباره نبرد تاریخی این دو تیم می‌رویم.

۱- آخرین برد بارسلونا برابر رئال مادرید ۱۱۱۱ روز پیش بوده است. در آن مسابقه آبی‌اناری‌ها موفق شدند با هدایت ارنستو والورده نتیجه یک بر صفر و تک گل ایوان راکیتیچ از سد رقیب خود عبور کنند. از آن زمان بارسلونا در هیچ بازی دیگری برابر رئال پیروز نشده است.

۲- از میان بازیکنانی که ۱۰ گل اخیر بارسایی‌ها در ال‌کلاسیکوهای لالیگا به ثمر رسانده‌اند، تنها آنسو فاتی در تیم فعلی حضور دارد که او نیز به دلیل مصدومیت این مسابقه را از دست داده است. سوارز پنج بار و مسی، آگوئرو، ویدال، کوتینیو و آگوئرو نیز هر کدام یک بار در لالیگا مقابل رقیب دیرینه گلزنی کرده اند.

۳- از سال ۲۰۰۹ کریم بنزما در همه ال‌کلاسیکوهای لالیگا بازی کرده است و بازی پیش رو، پس از سیزده سال اولین ال‌کلاسیکو بدون کریم بنزما و لیونل مسی خواهد بود.

۴- رئال مادرید شش بازی اخیر خود در ال‌کلاسیکو را نباخته و بارسلونا در شش بازی خارج از خانه خود در این فصل متحمل شکست نشده است. همچنین ژاوی هرناندز تا این لحظه به عنوان سرمربی بارسا، هیچگاه طعم شکست در بازی‌های خارج از خانه لیگ را نچشیده است.

۵- در صورتی که دنی آلوز در ال‌کلاسیکو به میدان برود، چهارصدمین بازی خود برای بارسلونا را انجام خواهد داد.

۶- هم رئال مادرید و هم بارسلونا در چهار بازی اخیر خود پیروز شده‌اند و همچنین بازی قبل از آن را نیز با تساوی به پایان رسانده‌اند.

۷- جوان‌ترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکو آنسو فاتی است که با ۱۷ سال سن موفق شده بود در این جدال گلزنی کند. در صورتی که گاوی، هافبک جوان بارسلونا موفق به گلزنی در بازی آتی شود رکورد او را می‌شکند.

۸- سرخیو بوسکتس با سابقه ۴۲ بازی در ال‌کلاسیکو، باسابقه‌ترین بازیکن فعلی بارسلونا محسوب می‌شود و در تیم رئال مادرید نیز کریم بنزما رکورد ۳۸ بازی را به ثبت رسانده است. سرخیو راموس با ۴۵ بار حضور در ال‌کلاسیکو از این نظر رکورد دار است.

۹- مسن‌ترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکو آلفردو دی استفانو، اسطوره فقید باشگاه رئال مادرید است. با توجه به سن دنی آلوز در صورت گلزنی این بازیکن برزیلی در دیدار آتی، رکورد مسن‌ترین گلزن تاریخ این دیدار نیز شکسته خواهد شد.

۱۰- سریع‌ترین گل در تاریخ ال‌کلاسیکوها را کریم بنزما به ثمر رسانده است. او موفق شده در ثانیه ۲۱ بازی دروازه بارسلونا را باز کند.

کد خبر 562802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.