ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان در اداره شهر

عضوشورای اسلامی شهر یزد گفت: جوانان میدان داران اصلی اداره یک کشور بوده و برای رساندن کشور به جایگاهی شایسته باید با دیدی واقع‌بینانه نسبت به آینده و با در نظر گرفتن نقش بی‌نظیر جوانان در پیشرفت کشور زمام امور را به دست آنها سپرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نیمی از جمعیت کشور ایران را جوانان تشکیل می‌دهند، که با تلاش و پشتکار می‌توانند آینده سازان موفقی باشند، اما این قشر از جامعه نیازهای متعددی دارند و باید با برنامه‌ریزی و تعیین هدف قدم بردارند. ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف در این مسیر باید با جوانان همراه شوند تا به سعادت برسند.

فخرالسادات خامسی نیز در این خصوص اظهار کرد: طبق آمار به دست آمده در سال ۱۴۰۰ نیمی از جمعیت کشور ما زیر ۳۳ سال سن دارند که این امر نشان‌دهنده جوان بودن نسبی نرخ جمعیت کشور و این موضوع فرصتی مغتنم برای مدیریت درست و ترسیم آینده‌ای روشن برای ایران اسلامی است.

وی تصریح کرد: جوانان میدان داران اصلی اداره یک کشور بوده و برای رساندن کشور به جایگاهی شایسته باید با دیدی واقع‌بینانه نسبت به آینده و با در نظر گرفتن نقش بی‌نظیر جوانان در پیشرفت کشور زمام امور را به دست آنان سپرد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و تدارک مناسب برای تربیت این نسل متناسب با افق چشم‌انداز، یکی از جدی‌ترین و اولویت دارترین موضوعات است.

وی گفت: جوانان امروز از جمله جوانان ساعی، باانگیزه، مؤمن و متخصص یزدی مطالبات و نیازهای منطقی هم در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، آموزشی - فرهنگی - هنری و تفریحی - ورزشی دارند که وظیفه مسئولان استان و شهر است که به این خواست‌ها توجه نموده و برنامه‌ریزی‌های لازم و منسجم و هدفمند را در این زمینه عمل آورند.

خامسی فراهم‌سازی شرایط اشتغال و کسب درآمد، تأمین مسکن، توسعه فضاهای تفریحی ورزشی رفاهی، افزایش سلامت روانی و اجتماعی، تسهیلگری ازدواج سالم و پایدار و ایجاد زمینه‌های حضور فعال و محسوس جوانان در صحنه‌های حیاتی و جدی جامعه و فراهم نمودن امکانات عملی و تسهیل شرایط و زمینه‌های مشارکت آنها در تمام ابعاد از جمله اولویت‌ها مهم جوانان دانست و گفت: امیدواریم با اهتمام و عزم جدی مسئولان و با همراهی و یاری جوانان عزیز و دغدغه‌مند محقق شود.

کد خبر 562779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.