از دستگیری سرشبکه باند بین‌المللی قاچاق انسان تا دستگیری عامل قتل ۲نفر با حلوای نذری

دستگیری سرشبکه باند بین‌المللی قاچاق انسان، مراسم عروسی تبدیل به عزا شد، دستگیری باند حرفه‌ای سارقان ۴۰منزل در اصفهان، قتل پیرمرد درپی کنترل نکردن خشم، نجات پیرمرد شیرازی از شعله‌های آتش، دستگیری قاتلی که با حلوای نذری، موجب قتل دو نفر شد را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ «کامبیز رستم‌نیا» فرمانده انتظامی مریوان، اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و تلاش‌های شبانه‌روزی مأموران پلیس فتای شهرستان مریوان، در رابطه با موضوع قاچاق انسان و به دست آوردن اطلاعاتی مبنی بر اینکه سردسته یک باند بزرگ قاچاق انسان در این شهرستان حضور دارد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این فرد که در مریوان حضور داشت به صورت گسترده و حرفه‌ای با همکاری سایر اعضای باند و در قبال دریافت وجه اقدام به قاچاق اتباع کشورهای پاکستان، افغانستان و سایر کشورهای اطراف به داخل کشور می‌کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان مریوان ادامه داد: این فرد، ایرانی‌هایی که به هر دلیلی قصد خروج غیرقانونی از کشور را داشتند به صورت غیرمجاز به کشورهای خارجی انتقال داده و مجوزهای عبور برای این افراد را جعل و تهیه می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: با رصد اطلاعاتی و فنی شبانه‌روزی و جمع‌آوری دلایل کافی و شناسایی دقیق محل اختفای متهم پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات پیچیده، متهم در چتر اطلاعاتی مأموران انتظامی قرار گرفت و دستگیر شد.

سرهنگ رستم‌نیا تصریح کرد: در بازرسی از مخفی‌گاه این متهم، اسناد و مدارک قابل توجه و تجهیزات فنی مرتبط با موضوع از جمله روادید بین‌المللی، کیملیک یا کارت‌های اقامت کشور ترکیه، کاغذهای مخصوص صدور کارت اقامت، سیستم‌ها و چاپگرهای پیشرفته که به طرز ماهرانه اقدام به جاساز آن‌ها کرده بود، کشف و ضبط شد.

وی افزود: در بررسی‌های بعدی مشخص شد متهم در داخل و خارج از کشور در این زمینه فعالیت بسیار گسترده‌ای داشته است. متهم با قرار مناسب روانه زندان شد و تحقیقات بعدی در این رابطه با همکاری پلیس اینترپل در جهت شناسایی سایر افراد مرتبط در دستور کار قرار دارد.

مراسم عروسی تبدیل به عزا شد

کاظم معامله‌گر رئیس هلال‌احمر خواف، اظهار کرد: بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ که در جریان عروس‌کشان به سمت حسن‌آباد پایین از توابع خواف تردد داشت، پنج سرنشین این خودرو مصدوم شدند.

وی افزود: مصدومان توسط امدادگران هلال‌احمر و اورژانس ۱۱۵ برای اقدامات درمانی بیشتر به مراکز درمانی منتقل شدند.

دستگیری باند حرفه‌ای سارقان ۴۰ منزل در اصفهان

حسین ترکیان، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان، اظهار کرد: پس از وقوع چندین مورد سرقت از منازل در شهر اصفهان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: سرانجام پس از انجام اقداماتی تخصصی اعضای یک باند ۹ نفره سارقان حرفه‌ای شناسایی و دستگیر شدند که در بازجویی‌های به عمل آمده به ۴۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان ادامه داد: در این خصوص، پرونده‌ای تشکیل و متهمان برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت توصیه‌های پلیس و از بین بردن فرصت ارتکاب جرم زمینه وقوع انواع جرایم را کاهش می‌دهد و امید است شهروندان هشدارهای انتظامی را به کار گیرند و فرصت وقوع انواع جرایم را فراهم نکنند.

قتل پیرمرد در پی کنترل نکردن خشم

محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز، اظهار کرد: در پی تصادف یک دستگاه موتورسیکلت با یک خودروی دناپلاس در یکی از نقاط شهرستان فردیس، راکب موتورسیکلت و سرنشینان خودرو که سه نفر بودند با یکدیگر درگیر می‌شوند که در این حین، یک نفر پیرمرد اقدام به جدا کردن آنان می‌کند و یک نفر از سرنشینان خودروی دناپلاس با زدن یک ضربه مشت بر سینه پیرمرد ۷۲ ساله و زمین خوردن او، منجر به قتل وی می‌شود.

وی افزود: فرد ضارب که پس از ارتکاب قتل متواری بود با اقدامات اطلاعاتی و تلاش‌های شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس آگاهی استان در شهریار شناسایی و دستگیر و پس از آن روانه زندان شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان اینکه با کنترل خشم می‌توان از بروز بسیاری از جرایم و حوادث ناگوار پیشگیری کرد، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه نزاع و درگیری با شماره‌گیری مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ پلیس را در جریان بگذارند.

نجات پیرمرد شیرازی از شعله‌های آتش

محمدهادی قانع، رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز، اظهار کرد: در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر مشاهده آتش و دود از طبقه دوم منزلی مسکونی در خیابان کارگر و گرفتار شدن یک پیرمرد در این آتش‌سوزی، ستاد فرماندهی با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله گروه نجات و اطفا حریق ایستگاه‌های ۱۱ و ۱۹ را به محل حادثه اعزام کرد.

وی افزود: با رسیدن تیم عملیاتی به محل حادثه، مشاهده شد که آتش‌سوزی طبقه دوم یک ساختمان سه طبقه، به دلیل دپوی ضایعات، با شعله‌های سرکش در حال گسترش بود و منجر به گرفتار شدن پیرمرد ۸۰ ساله ساکن در طبقه سوم در میان دود و شعله‌های آتش شده بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز با اشاره به تقسیم شدن گروه‌های اطفای حریق و امداد و نجات به دو گروه جهت کنترل دقیق عملیات، خاطرنشان کرد: گروه اول عملیات جست‌وجو برای نجات پیرمرد محبوس شده در آتش‌سوزی را آغاز کردند که پس از دقایقی موفق به یافتن و نجات این پیرمرد از محل آتش‌سوزی شدند و این فرد را به سلامت به فضای بیرون انتقال دادند.

وی اضافه کرد: گروه دوم نیز که عملیات اطفا حریق را برعهده داشت، اقدام به مهار کامل آتش‌سوزی این واحد مسکونی کردند. علت دقیق وقوع این آتش‌سوزی توسط کارشناسان آتش‌نشانی شیراز در دست بررسی است.

دستگیری قاتلی که با حلوای نذری دو نفر را کشت

چهارشنبه گذشته، زنی ناشناس با در دست داشتن سینی حاوی حلوا، تحت عنوان نذری، آن را پخش می‌کرد و دو تن از شهروندان شهر منصوریه پس از مصرف حلوا در اثر مسمومیت در بیمارستان فوت کردند.

علیرضا قاسمی‌نژاد، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان اظهار کرد: هفته گذشته دو نفر از اهالی شهر منصوریه برای انجام امور دفتری به یکی از دفترخانه‌های اسناد رسمی در بهبهان مراجعه کرده بودند که در راه بازگشت به خانه به علت مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند و فوت کردند.

وی افزود: از لحظات اول این اتفاق، دستورات لازم قضائی صادر و تحقیقات پلیس جهت پیدا کردین قاتل شروع شد و با بررسی‌های صورت گرفته و انجام تحقیقات گسترده، هویت عاملان قتل شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند که با صدور قرار متناسب به زندان معرفی شدند.

دادستان عمومی و انقلاب بهبهان تصریح کرد: در بازرسی از محل اختفای آنان تعدادی آلات و ادوات به کار رفته در جنایت نیز کشف شد. وی انگیزه متهمان از ارتکاب این جنایت را مسائل و اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

کد خبر 562774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.