ابهام در پرداخت حقوق اسفند بازنشستگان کشوری

قرار است حقوق اسفندماه بازنشستگان صندوق کشوری تا پایان روز شنبه بیست‌وهشنم اسفند۱۴۰۰ به حساب آنان واریز شود؛ اما بازنشستگان کشوری همچنان نگران هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از صندوق بازنشستگی کشوری، بر اساس اعلام این صندوق، یک میلیون و ۶۵۰ هزار بازنشسته دستگاه‌های مختلف، ماهیانه حقوق خود را در بازه زمانی بیست‌وپنجم تا بیست‌وهفتم دریافت می‌کنند.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، حقوق بازنشستگان باید از سوی سازمان برنامه و بودجه تأمین اعتبار و پس از واریز به خزانه به حساب بازنشستگان به صورت متمرکز واریز شود. این در حالی است که با گذشت زمان مقرر از واریز حقوق اسفند بازنشستگان، فقط ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان صندوق بازنشستگی که سقف حقوق آن‌ها پنج میلیون تومان است، حقوق خود را دریافت کرده‌اند و بالغ بر یک میلیون بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری، تاکنون حقوق اسفند خود را دریافت نکرده‌اند.

همچنین پیگیری‌ها حکایت از آن دارد که اعتبار مورد نیاز حقوق بازنشستگان باید از سوی سازمان برنامه و بودجه تأمین شود و به محض تأمین اعتبار، حقوق بازنشستگان در ماه پایانی سال ۱۴۰۰ واریز خواهد شد؛ در غیر این صورت بازنشستگان بدون دریافت حقوق بازنشستگی خود در اسفند، به استقبال سال نو خواهند رفت.

در همین حال، علی خدامی مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: با سازمان برنامه و بودجه، هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است تا بتوانیم حقوق بازنشستگان را تا پایان امروز واریز کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در پرداخت حقوق اسفند بازنشستگان کشوری تأخیر ایجاد شده است، افزود: این موضوع را از رئیس سازمان برنامه و بودجه بپرسید.

کد خبر 562751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.