شرایط «اسباب‌کشی» در نوروز چیست؟

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت:‌ شهروندان باید فرمی را پر کرده، در آن مبدا و مقصد خود و تاریخ انجام اسباب‌کشی را قید کنند و حتما در همان روزی که برایش مجوز دریافت کرده‌اند، اسباب‌کشی را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ «جلیل موقوفه‌ای» اظهار کرد: برابر روال سال‌های قبل از تاریخ بیست‌ونهم اسفندماه تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۱ هرگونه اسباب‌کشی بدون مجوز در تهران ممنوع است و مأموران پلیس با آن برخورد خواهند کرد.

وی درباره افرادی که ممکن است به هر دلیل در ایام نوروز قصد اسباب‌کشی داشته باشند، افزود: برای این موضوع نیز راهکار داریم؛ اگر شهروندان قصد اسباب‌کشی یا جابه‌جایی و حمل هرگونه اسباب و وسیله را داشتند، باید به کلانتری مراجعه و مجوز لازم را دریافت کنند. حتی این افراد می‌توانند با سامانه ۱۱۰ تماس بگیرند و اعلام کنند که قصد اسباب‌کشی دارند تا مأمور پلیس در محل حاضر شود و به درخواست آنان رسیدگی کند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، درباره اینکه در مجوز چه مواردی باید قید شود، گفت: شهروندان باید فرمی را پر کرده و در آن مبدا و مقصد خود و تاریخ انجام اسباب‌کشی را قید کنند و حتماً در همان روزی که برایش مجوز دریافت کرده‌اند، اسباب‌کشی خود را انجام دهند.

موقوفه‌ای افزود: اداره اماکن پلیس، جلساتی را نیز با اتحادیه‌ها و صنوف فعال در این حوزه دارند و توصیه‌ها و هشدارهای لازم را به آنان ارائه می‌کنند.

وی درباره چرایی انجام این ممنوعیت، اظهار کرد: با توجه به اینکه شماری از هموطنان در این ایام به سفر می‌روند و در منزل حضور ندارند؛ همچنین به دلیل خالی بودن برخی از دفاتر و شرکت‌ها در ایام تعطیلات، پلیس این تصمیم را با هدف جلوگیری از وقوع سرقت اتخاذ کرده است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در توصیه به شهروندان تصریح کرد: برای جلوگیری از سرقت، اگر چنان‌چه قصد مسافرت و ترک طولانی مدت منزل را دارند حتماً درهای منزل را قفل کنند و از افراد معتمد خود بخواهند که به منزل آنان سر بزند.

به گزارش ایمنا، با هدف کاهش جرایم در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی به خصوص سرقت و ایجاد فضایی امن و آرام برای ساکنان شهرها که قصد مسافرت و ترک منزل را دارند، برنامه‌های کنترلی پلیس تشدید می‌شود؛ به همین دلیل هرگونه جابه‌جایی اسباب و اثاثیه منزل و لوازم خانگی تا پانزدهم فروردین با تاییدیه کلانتری‌ها باید انجام شود و افرادی که قصد اسباب‌کشی و انتقال وسایل منزل را دارند باید مجوز لازم را دریافت کنند.

کد خبر 562748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.