ضرورت احیای بناها و اماکن تاریخی در تبریز

دبیر کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تأمین نشدن منابع مالی یکی از مشکلاتی است که در تمام حوزه‌ها وجود دارد و اولویت‌های اساسی بیشتر در راستای رفع مشکلات مالی مد نظر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بناهای تاریخی سند گویای تمدن کهن به حساب می‌آیند و جلوه‌گاه ارزش‌های دیرین‌اند، بنابراین حفظ و احیای آنها می‌تواند منبع فرهنگی و اجتماعی گران‌بهایی برای نسل‌های آینده باشد. این امانات ترکیبی از دانش، هنر، هویت و تجربه و قابلیت احیا و تغییر کاربری در راستای توسعه پایدار دارند.

احد صادقی نیز در این خصوص، اظهار کرد: موضوع ایجاد صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی که اکنون به ایده تبدیل شده و نشئت گرفته از خلأ و کاستی‌هایی بوده که بهتر است در خصوص آن چاره اندیشی شود.

وی ادامه داد: تأمین نشدن منابع مالی یکی از مشکلاتی بود است، که در تمامی حوزه‌ها وجود دارد و اولویت‌های اساسی بیشتر در این راستا مد نظر قرار دارد.

دبیر کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز گفت: برای تأمین تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی نیز با مشکل مواجه هستیم و بهتر است در این راستا از موضوع خزانه متمرکز که ایجاد شده استفاده کنیم.

صادقی افزود: به هر حال اکنون خزانه متمرکز را راه‌اندازی کرده‌ایم و باید برای هزینه کرد موضوعات را جدی بگیریم.

کد خبر 562743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.