زلنسکی: خواستار مذاکرات صلح جامع و هدفمند با روسیه هستیم

رئیس‌جمهوری اوکراین پس از گذشت سه هفته از حمله روسیه به خاک کشورش، امروز در تازه‌ترین اظهارات خود، خواستار مذاکرات صلح جامع و هدفمند با روسیه با هدف متوقف کردن جنگ در کشورش شد.

به گزارش ایمنا، «ولودیمیر زلنسکی» در حالی خواستار مذاکرات امنیتی با روسیه شد که به اعتقاد وی، در غیر این صورت، مسکو برای بازیابی خسارات وارده از جنگ اوکراین، نیاز به چند نسل خواهد داشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که انفجارهای ناشی از حملات هوایی، اوایل صبح امروز در کی‌یف وچرنیف شنیده شده، اما گزارشی از حملات جدید زمینی نیروهای روسی هنوز مخابره نشده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، زلنسکی در جدیدترین سخنانش درباره جنگ اوکراین گفت: از همه به ویژه کسانی که در مسکو هستند، می‌خواهم به این اظهاراتم گوش دهند. زمان یک نشست و مذاکره فرا رسیده است. زمان احیای تمامیت ارضی و عدالت برای اوکراینی‌ها فرا رسیده است که اگر این گونه نشود، خسارات و تلفات روسیه به گونه‌ای خواهد بود که چند نسل برای احیای آن به طول خواهد انجامید.

روسیه، پنجم اسفندماه و به دنبال به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک و با انتقادی که پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیش از آن در دوم اسفند از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو عنوان کرده بود، وارد جنگ با اوکراین شد. کی‌یف، خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو بود؛ موضوعی که روس‌ها آن را دلیل اقدام نظامی خود دانسته‌اند.

اما حالا رئیس جمهوری اوکراین، در بیست و پنجمین روز از شروع جنگ جاری، از موضع خود مبنی بر پیوستن به ناتو عقب نشسته و به صراحت اعلام کرده است که کشورش به این پیمان که ابزاری نظامی برای واشنگتن قلمداد می‌شود، نخواهد پیوست.

منبع: ایرنا

کد خبر 562716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.