میزان بستری شدن کودکان مبتلا به امیکرون در مقایسه با سویه دلتا

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خطر بستری شدن کودکان مبتلا به امیکرون پنج برابر سویه دلتا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان با انجام بررسی‌های لازم در زمینه میزان بستری شدن کودکان مبتلا به امیکرون، به این نتیجه رسیدند که نوزادان زیر شش ماه بیشترین میزان بستری شدن در بیمارستان را داشتند؛ همچنین میزان بستری شدن کودکان مبتلا به امیکرون پنج برابر سویه دلتا است.

به گفته محققان، در دوران شیوع سویه امیکرون از دسامبر ۲۰۲۱ تا فوریه ۲۰۲۲، میزان بستری شدن بیماران کرونایی در بیمارستان در اوایل ژانویه ۲۰۲۲ به ۱۴.۵ بستری به ازای هر ۱۰۰ هزار کودک کمتر از چهار سال رسید؛ در حالی که این میزان در طول سپتامبر ۲۰۲۰ و اوج شیوع سویه دلتا، ۲.۹ به ازای هر ۱۰۰ هزار کودک در بیمارستان بود.

علاوه بر این، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که نرخ پذیرش ماهانه در بخش مراقبت‌های ویژه برای کودکان خردسال در اوج امیکرون حدود ۳.۵ برابر بیشتر بوده است. ۶۳ درصد کودکانی که در دوران شیوع امیکرون در بیمارستان بستری شدند، هیچ بیماری خاصی نداشتند که خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ شدید را افزایش دهد. نرخ بستری شدن در بیمارستان در میان نوزادان زیر شش ماه مبتلا به امیکرون حدود شش برابر بیشتر از سویه دلتا بوده است.

متخصصان معتقدند که روش مؤثر برای پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ در میان نوزادان و کودکان خردسال، واکسیناسیون جمعیت واجد شرایط فعلی مانند زنان باردار، اعضای خانواده و مراقبان نوزادان و کودکان خردسال است.

کد خبر 562714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.