مجوز بهره‌برداری سالیانه استاندارد و ایمنی شهر رویاها صادر شد

مجوز بهره‌برداری سالیانه استاندارد و ایمنی شهر رویاها از سوی شرکت مهندسی و بازرسی سازمان ملی استاندارد ایران صادر شد.

به گزارش ایمنا، پس از انجام مراحل مختلف بازرسی بر مبنای الزامات استانداردهای مد نظر سازمان ملی استاندارد و انجام الزامات مختلف این سازمان از سوی شرکت بهره‌برداری مجموعه تفریحی شهر رویاها، مجوز بهره‌برداری سالیانه این مرکز از سوی شرکت مهندسی و بازرسی سازمان ملی استاندارد صادر شد.

مجوز بهره‌برداری سالیانه استاندارد و ایمنی شهر رویاها در حالی صادر شد که مجوز استاندارد پیشین تا بیست‌وپنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ معتبر بود، اما بر اساس تصمیم گرفته شده و با نگاه ارتقای ایمنی به ویژه در ایام نوروز، درخواست بررسی استاندارد زودتر از موعد مقرر اعلام و در این زمینه اقدام شد.

مجموعه تفریحی‌گردشگری شهر رویاها در دو دهه نخست اسفندماه امسال مورد بازرسی نیروهای متخصص فنی مهندسی و عمرانی شرکت بازرسی سازمان ملی استاندارد قرار گرفت و پس از اعلام نظر کارشناسی، مجوز بهره‌برداری این مجموعه گردشگری و تفریحی صادر شد.

مجموعه شهر رویاها، یکی از ظرفیت‌های گردشگری کلان‌شهر اصفهان به شمار می‌رود که از سال ۱۳۹۳ فعالیت می‌کند و شامل ۱۱ دستگاه بازی فضای باز، چهار سینما و بازی‌های کامپیوتری برای سنین مختلف با محوریت‌های متعدد را شامل می‌شود.

با توجه به مراجعه فراوان مردمی در این مجموعه فرهنگی و تفریحی، تأمین ایمنی در زمان بهره‌برداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ لذا سازمان ملی استاندارد و اداره‌کل استاندارد استان اصفهان در این زمینه دغدغه‌های قابل توجهی را مد نظر خود قرار داده است.

به منظور دریافت مجوز اداره‌کل استاندارد استان اصفهان، فرایندهایی همچون ارائه تاییدیه محافظ جان، الزامات ایمنی وسایل تفریحی مجموعه، تاییدیه آتش‌نشانی، تاییدیه استحکام ساختاری بنا توسط سازمان نظام مهندسی و سایر ملزومات انجام شده است.

شهر رویاها، یکی از مراکز گردشگری و تفریحی کلان‌شهر اصفهان به شمار می‌رود که ظرفیت پذیرایی همزمان چهار هزار نفر را دارد. این مجموعه یکی از شهربازی‌های استاندارد ایران است که از زمان بهره‌برداری تاکنون، توانسته است مجوزهای سالیانه را بدون وقفه دریافت کند و طی سال جاری نیز علی‌رغم اینکه بیش از یک ماه از زمان درخواست اعتبار مجوز استاندارد پا برجا بود، اما با نگاه ارتقای ایمنی، درخواست بررسی استاندارد زودتر از موعد مقرر اعلام و در این زمینه اقدام شد.

کد خبر 562711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.