اجرای مرحله نخست طرح ساماندهی سیما و منظر شهری

شهردار ماسوله از اجرای مرحله نخست طرح ساماندهی سیما و منظر و رفع سد معبر در این شهر خبر داد.

یوسف نیرویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر ماسوله به لحاظ تاریخی و گردشگری، جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و از سال‌ها قبل زیباسازی سیما و منظر شهری، رفع سد معبر و ساماندهی دست‌فروشان، یکی از برنامه‌های مهم و دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری و از مصوبات شورای اسلامی شهر بوده است؛ بنابراین بر مبنای ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و رعایت حقوق شهروندی، مرحله نخست طرح رفع سد معبر و ساماندهی معابر عمومی، فضاهای حجمی، دکه‌های و سایبان‌های ناهمگون انجام شده است.

وی با بیان اینکه با پیگیری مستمر شهرداری و شورای اسلامی شهر، پایگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماسوله و همکاری شهروندان، مرحله نخست طرح ساماندهی سیما و منظر شهری از کلانتری تا بازار ماسوله اجرایی شده است، افزود: در این طرح ۱۸ عدد دکه فلزی و چوبی ناهمگون، ۱۵ عدد سایبان مازاد، ۱۷ عدد میز و نیمکت و فضاهای ایجاد شده با داربست در بازار سنتی ماسوله جمع‌آوری و رفع سد معبر شده است.

شهردار ماسوله خاطرنشان کرد: شهرداری و پایگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قبل از انجام هرگونه اقدامی، به صورت شفاهی و کتبی به اصناف و دست‌فروشان اطلاع‌رسانی و تعدادی از شهروندان در نهایت همکاری، لوازم و بساط خود را جمع‌آوری و ساماندهی کردند.

نیرویی تصریح کرد: مدیریت شهری علی‌رغم داشتن مشکلات و چالش‌ها، در اقدامی کم‌سابقه طرح ساماندهی مشاغل و دست‌فروشان و زیباسازی سیما و منظر شهری ماسوله را اجرا کرده و در انجام این طرح هیچ گونه تبعیضی قائل نشده است.

وی با بیان اینکه در این طرح میز و نیمکت‌های مازاد و فضای حجمی بدون استفاده اصناف ساماندهی و سایبان‌ها و پرده‌ها نامتعارف حذف شد، تاکید کرد: تمام دکه‌های چوبی و فلزی که تبدیل به فضاهای حجمی ثابت و ناهمگون شده بود، با میز کار چوبی و چتر جایگزین شد.

شهردار ماسوله با بیان اینکه شهرداری، دی‌ماه سال جاری طی فراخوان عمومی درخواست فعالیت دست‌فروشی را از متقاضیان دریافت کرده و شرایط آن‌ها را مورد بررسی قرار داده است، گفت: در این طرح درخواست افراد بومی برای مشاغلی از جمله صنایع دستی، بافتنی و شیرینی‌های محلی با در نظر گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی در کارگروه ساماندهی در اولویت قرار گرفت و افراد واجد شرایط در ۱۸ مکان خارج از معابر عمومی با میز کار و ابعاد مشخص، توسط شهرداری جانمایی شدند.

نیرویی با تاکید بر اینکه شهرداری، شورای اسلامی و پایگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای حفظ منافع عمومی و رضایت شهروندان این طرح را اجرا کرده است، افزود: قطعاً اجرای چنین طرح‌هایی موجب نظم بخشیدن و زیباسازی بیشتر محیط شهر تاریخی و گردش‌پذیر ماسوله می‌شود.

به گزارش ایمنا، ماسوله در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن و در ۶۲ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 562667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.