ترین‌های هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال از نگاه ایمنا

در حساس‌ترین هفته دور برگشت لیگ برتر، استقلال و ذوب‌آهن بیشترین نماینده را در جمع ترین‌ها داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته بیست‌وسوم لیگ برتر را می‌توان حساس‌ترین هفته دور برگشت رقابت‌ها دانست؛ زیرا دو تیم مدعی قهرمانی یعنی استقلال و پرسپولیس که به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را تصاحب کرده‌اند، در این هفته جدالی تعیین‌کننده برپا کردند. در آخرین هفته لیگ برتر در قرن چهاردهم، استقلال به لطف گل دقایق پایانی و تساوی مقابل پرسپولیس، اختلاف شش امتیازی با پرسپولیس را حفظ کرد تا در فاصله هفت هفته تا پایان رقابت‌ها، جدی‌ترین مدعی قهرمانی باقی بماند. دیگر جدال حساس هفته بین سپاهان و گل‌گهر، برخلاف دربی تهران چنگی به دل نزد؛ اما سپاهان با همان تساوی خانگی مقابل گل‌گهر به لطف پیروزی همشهری برابر مس رفسنجان، اختلافی هفت امتیازی با مس رفسنجان پیدا کرد تا تقریباً خیالش حداقل از رتبه سوم راحت شود.

در پایین جدول چهار تیم تراکتور، فجرسپاسی، نفت مسجدسلیمان و شهرخودرو، کورس جالبی برای فرار از سقوط راه انداخته‌اند و در این هفته با تساوی دو تیم پایین‌تر یعنی شهرخودرو و نفت مسجدسلیمان برابر رقبا و شکست تراکتور و فجرسپاسی، اختلاف امتیاز تیم‌ها در پایین جدول کمتر شد تا در سال جدید شاهد رقابتی جذاب در پایین جدول باشیم.

نتایج هفته بیست‌وسوم لیگ برتر به شرح زیر است:

آلومینیوم یک- تراکتور صفر

فولاد یک- فجرسپاسی صفر

سپاهان صفر- گل‌گهر صفر

پرسپولیس یک- استقلال یک

نفت مسجدسلیمان صفر- هوادار صفر

شهرخودرو یک- نساجی یک

مس رفسنجان صفر- ذوب‌آهن یک

پیکان صفر- صنعت نفت آبادان صفر

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته بیست‌وسوم لیگ برتر:

بازی هفته: پرسپولیس یک- استقلال یک

بعد از چند دیدار کسل کننده و سرد در دربی تهران، روز پنجشنبه بازی بسیار جذابی بین دو تیم برگزار شد. پرسپولیس و استقلال با توجه به اینکه به اهمیت گل نخست در این بازی کاملاً واقف بودند، از همان ابتدا، بازی هجومی و ریسکی را در دستور کار قرار دادند که همین موضوع، دلیلی برای موقعیت‌های زیاد هر دو تیم و جذاب شدن بازی بود. این بازی همه شاخصه‌های یک دربی واقعی مانند گل، هیجان، جنجال و اخراج را داشت و بدون شک بهترین بازی هفته بود.

تیم هفته: استقلال

در بازی مهم هفته بین تیم‌های اول و دوم جدول، نتیجه‌ای رقم خورد که باب میل تیم صدرنشین یعنی استقلال بود و با توجه به روند بازی و موقعیت‌های استقلال در طول این بازی، باید این تیم را به عنوان تیم برتر این بازی و البته هفته بیست‌وسوم لیگ برتر بدانیم.

سرمربی هفته: مهدی تارتار (ذوب‌آهن)

پیروزی در رفسنجان مقابل مس، کار هر تیمی نیست؛ اما ذوب‌آهن با مهدی تارتار این کار سخت را انجام داد و دومین شکست خانگی مس را رقم زد. ذوب‌آهن در حالی مس رفسنجان را برد که با سه برد متوالی، به مصاف این تیم می‌رفت؛ بالا نگه‌داشتنِ انگیزه بازیکنان پس از این سه برد، کار سختی بود که مهدی تارتار از عهده آن برآمد تا چهارمین برد متوالی هم از راه برسد.

دروازه‌بان هفته: حسین پورحمیدی (آلومینیوم)

پورحمیدی، دروازه‌بان آلومینیوم که هفته گذشته چهار گل از ذوب‌آهن خورد، در این هفته مقابل تراکتور، بهترین بازیکن تیمش بود و با سه مهار از جمله یک پنالتی، نقش ویژه‌ای در کسب سه امتیاز تیمش داشت؛ سه امتیازی که با یک گل به دست آمد.

مدافع هفته: علی نعمتی (پرسپولیس)

مدافع وسط پرسپولیس که گل اول دربی تهران را به ثمر رساند می‌رفت تا با گلی که تا دقیقه ۸۰ سه امتیازی بود به قهرمان سرخ‌ها تبدیل شود اما بهترین بازیکن پرسپولیس در دربی بدشانس بود که بازی در نهایت با تساوی به پایان رسید تا ارزش گل او هم کم شود. به غیر از نعمتی، اسماعیلی‌فر، مدافع راست سپاهان نیز از خوب‌های هفته بیست‌وسوم بود.

هافبک هفته: سجاد آشوری (ذوب آهن)

سجاد آشوری پاس تک گل سه امتیازی ذوب آهن مقابل مس رفسنجان را به زیبایی ارسال کرد و با عملکرد خوبی نیز که در طول بازی داشت بهترین هافبک هفته لقب گرفت. به غیر از آشوری در این هفته محمد آبشک نیز دیگر هافبک خوب این هفته بود.

مهاجم هفته: رودی ژستد (استقلال)

در هفته‌ای که در هشت بازی فقط هفت گل به ثمر رسید به زحمت می‌توان مهاجم برتر انتخاب کرد. با این حال رودی ژستد هرچند خیلی کم در دربی تهران حضور داشت اما با گل زیبا و حساسی که به ثمر رساند به عنوان مهاجم برتر هفته بیست‌وسوم انتخاب شد.

گل هفته: علی طاهران (شهرخودرو)

آخرین گل لیگ برتر در قرن چهاردهم با شوت سرضرب زیبای علی طاهران، هافبک تیم قعرجدولی شهرخودرو به ثمر رسید. این گل که آخرین گل هفته هم بود زیباترین گل در هفته کم گل لیگ برتر لقب گرفت و حسن ختامی بود بر پایان سال ۱۴۰۰ برای فوتبال دوستان.

کد خبر 562660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.