سربازان گمنام امام زمان(عج) از ارکان امنیت ملی هستند

رییس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به عملکرد خوب سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: با هماهنگی دستگاه قضایی این مجموعه دلسوز و مومن، در بیش از هزار مورد، تذکر و هشدار دادند و این یکی از افتخارات نیروهای امنیتی ما جانفشانی در راه آرامش و سلامت مردم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی، امنیت است و این هفته برای پاسداشت سربازان گمنام که از تامین‌کنندگان امنیت هستند، نامگذاری شده است.

وی با اشاره به مجاهدت شبانه روزی و فداکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) برای آسایش و امنیت مردم، ادامه داد: این دستاورد در زمان ظهور تکمیل می‌شود، امروز نظام جمهوری اسلامی که زمینه‌ساز حکومت جهانی ولی عصر (عج) خواهد بود، تمرین و مانوری است که نشان می‌دهد به حدی از بازدارندگی در برابر زیاده خواهی رسیده است که استکبار جهانی را نا امید کرده و فکر تعرض به مردم را نمی‌کنند.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه بخش مهمی از این بازدارندگی، محصول تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) است، گفت: افتخار، اقتدار و عظمت کشور به اتکای سربازان گمنام امام زمان (عج) است که خار چشم استکبار جهانی شده‌اند؛ این در حالی است که دشمنان مدت‌ها نقشه تروریستی می‌کشند و با هزینه دلار می‌کوشند مردم را زمین گیر کنند حتی بر شیپور جنگ روانی می‌دمند تا ناکارآمدی مسئولان را القا کنند، اما موفق نمی‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه در ۴۲ سال گذشته، انقلاب و مردم همواره در معرض توطئه بوده‌اند، ادامه داد: در این مدت دشمن دست از جنگ بر نداشته اما مجاهدت‌ها مانع از آن شده که کسانی که نقشه تحریم فلج کننده را کشیدند با همکاری افراد سست عنصر، موفق شوند.

وی افزود: امروز در اداره اطلاعات اصفهان، سربازان گمنامی هستند که با دادگستری ارتباط مستقیم دارند؛ در حوزه امنیت ملی نیز به برکت مجاهدت این سربازان، نظام اسلامی به مرحله بازدارندگی رسیده است تا جایی که رهبر معظم انقلاب فرمودند در اینجا کار خوب انجام شده و ملت ما به جایگاه خود رسید.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به تلاش گروه‌های معاند و ضد انقلاب در سال جاری، خاطرنشان کرد: با هماهنگی دستگاه قضائی سربازان دلسوز مؤمن امام زمان (عج) بیش از هزار مورد تذکر و هشدار دادند؛ یکی از افتخارات نیروهای امنیتی ما این است که در راه آرامش و سلامت مردم جانفشانی می‌ کنند.

وی با تبریک میلاد منجی عالم بشریت امام عصر (عج) و هفته گرامی داشت هفته سربازان امام زمان (عج)، مجاهدان مجاهدت خاموش خاطرنشان کرد: این مناسبت یکی از روزهای بسیار بزرگ ما شیعیان و بشریت است، مسأله انتظار یکی از حقایق قرآن کریم است که خداوند در قرآن کریم و اوصیا و ائمه اطهار در کلام نورانی خود به این نکته اشاره فرمودند.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به مؤثر مسأله انتظار در سازندگی افراد و جامعه، ادامه داد: این موضوع، جامعه بشری را برای یک تحول اساسی و بنیادین در همه ابعاد زندگی آماده می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان یکی از دستاوردهای مهم مسأله انتظار را امید آفرینی دانست و گفت: انسان در ادامه زندگی و حیات مادی اگر امید نداشته باشد قطعاً ادامه مسیر برای او با انگیزه قوی، ممکن نخواهد بود انسان‌های نا امید، در راه مانده و بی اثرند و زندگی شأن اثری که باید برای پیشرفت و کمال داشته باشد را ندارد.

وی تاکید قرآن در موضوع انتظار را پیام آور آن دانست که به عنوان منتظران حقیقی آخرین ذخیره الهی، امیدوار باشند و افزود: با همه ظلم‌ها و ستم‌ها و گرفتاری‌های که صاحبان پایگاه‌های زر و زور و تزویر برای بشریت ایجاد کرده اند و در دل همه مشکلات، بدانید که آینده از آن شماست و باید آن را بسازید و زمینه ظهور آخرین ذخیره الهی را برای استقرار حاکمیت الله روی زمین فراهم کنید.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: مشکلات را با صبر و ایستادگی عبور کنید این دستور قرآن و لازمه جامعه منتظر است که خود را در برابر امواج گرفتاری و سختی‌ها آماده نگه دارد و هرگاه جامعه مقاوم و دارای هدف باشد که حاضر نیست در راه مبارزه با ظلم و ستم تردیدی در حقانیت راه داشته باشد و استوار مسیر را ادامه دهد به اهداف خود می‌رسد.

جعفری افزود: حتی اگر دستاورد تلاش در برابر دشمنان، در زمان ما نباشد و از آن آیندگان باشد اما وعده خدا در آیات قرآن حتمی است و این، انسان را به حرکت در می‌آورد.

وی گفت: وقتی انسان مطمئن باشد وعده الهی محقق می‌شود، نه تنها در مسیر خود سست نمی‌شود و برنمی گردد بلکه هر روز محکم‌تر در میدان مبارزه با ظلم حاضر می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان استقرار حاکمیت الهه به واسطه آخرین ذخیره الهی حضرت مهدی (عج) را وعده الهی بیان کرد و ادامه داد: همانگونه که خدا در آیات دیگر نوید می‌دهد آینده از آن مستضعفان است، بدانید خدا مستضعفان و محرومان و صالحان را وارث خود در زمین قرار داده است تا جامعه بشری شهد شیرین عدالت را بچشد و ظلم و تبعیض از بین برود.

وی ادامه داد: مسأله انتظار یک اعتقاد حتمی برای ماست، حتی کسانی که شیعه و مسلمان نیستند معتقدند روزی منجی بشریت می‌آید تا همه را از جاهلیت مدرن و عقب ماندگی نجات دهد، لذا این مکتب ابعاد مختلف دارد.

رئیس کل دادگستری استان عنوان کرد: از بعد روانی، انتظار فرج یعنی جامعه‌ای که امید به آینده دارد منتظر است موفق شود، پس شیعه واقعی کسی است که همیشه در آمادگی و مراقبت باشد، در حراست از ارزش‌ها خود را خالص نگه دارد و مرعوب تهدیدهای دشمنان نشود.

وی با بیان اینکه منتظر واقعی از بعد عرفانی کسی است که خود را در تنگنا ببیند، گفت: ظلم‌ها و مشکلاتی که می‌بینیم از دشمنان اسلام و مهدویت است، با این‌حال گاهی افراد خشک مغز که از بزرگان برخی اقوام هم هستند می‌گویند باید با یهود و مسیحیت متحد شویم؛ جنایت‌هایی از جمله کشتار ۸۱ نفر از شیعیان در عربستان، قلب انسان را در فشار قرار می‌دهد و از مصادیق ظلم است.

جعفری ادامه داد: در حوزه‌های مختلف باید ارزیابی کنیم ببینیم آیا زندگی ما منطبق با بعد فرهنگی انتظار هست یا خیر؟ شیعه در مراودات مسائل اجتماعی و فرهنگی باید مراقب باشد و اعمالش را با این ابعاد تطبیق دهد.

رئیس کل دادگستری استان یکی از مهم‌ترین ابعاد انتظار فرج را بُعد سیاسی آن دانست و گفت: بزرگترین دستاورد مکتب الهی انتظار، فرج است که آن را برای بشر به عنوان سنگر دفاع مقدس در برابر ظالمان و ستمگران عالم می‌دانیم.

وی ادامه داد: اگر دنبال حکومت حضرت مهدی (عج) هستیم باید بدانیم جامعه منتظر ولی عصر (عج)، به حکومت ظالم تن نمی‌دهد، نظام جمهوری اسلامی نیز در راستای این اهداف و ایجاد حکومت اسلامی تشکیل شد.

کد خبر 562552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.