شورای همکاری خلیج فارس: میزبان رایزنی‌های یمنی هستیم

شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که به زودی دعوتنامه‌ها برای طرف‌های مختلف یمنی به منظور حضور در گفت‌وگوها ارسال خواهد شد.

به گزارش ایمنا، نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اظهار کرد: به زودی این شورا میزبان طرف‌های یمنی برای گفت‌وگو در مورد بحران این کشور خواهد بود.

وی افزود: میزبان رایزنی‌های یمنی برای بررسی آینده بحران با مشارکت همه طرف‌های ذی‌ربط و بدون استثنا خواهیم بود.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خاطرنشان کرد: از بیست‌ونهم مارس تا هفتم آوریل میزبان گفت‌وگوی طرف‌های مختلف یمنی در ریاض پایتخت عربستان خواهیم بود.

الحجرف خاطرنشان کرد: دعوتنامه‌های مشارکت به زودی برای همه طرف‌ها ارسال خواهد شد و این رایزنی‌ها با حضور طرف‌هایی که حاضر شوند برگزار خواهد شد.

این در حالی است که شب گذشته یکی از مسئولان دولت صنعا در گفت‌وگو با خبرگزاری سبا این کشور در واکنش به بیانیه قبلی شورای همکاری خلیج فارس در مورد آمادگی آن برای برگزاری گفت‌وگو میان طرف‌های یمنی، گفته بود از هرگونه گفت‌وگو که اولویت آن مسائل انسانی یمن باشد استقبال می‌کنیم، اما این گفت‌وگوها نمی‌تواند در کشوری برگزار شود که خود به یمن تجاوز کرده و عامل مشکلات این کشور است.

عبدالعزیز بن حبتور، نخست‌وزیر دولت نجات ملی صنعا نیز دعوت شورای همکاری‌های خلیج فارس از طرف‌های درگیر جنگ یمن در ریاض پایتخت تجاوزات را تلاشی برای نشان دادن رژیم آل سعود به عنوان کبوتر صلح و دور کردن این کشور از ۷ سال جنایت و کشتار علیه مردم یمن توصیف کرد.

بن حبتور در اظهارات خود اظهار کرد: چگونه یک کشور که در کشتار و ارتکاب فجیع‌ترین جنایات علیه مردم یمن شریک است، می‌تواند یک کشور بی‌طرف باشد و بین طرف‌های درگیر جنگ میانجی‌گری کند؟

این مقام یمنی در ادامه سه شرط دولت صنعا را برای شرکت در مذاکرات اعلام کرد و گفت: هرکس می‌خواهد راه‌حلی برای این درگیری پیدا شود، باید ابتدا تجاوز ائتلاف سعودی را متوقف کند، محاصره را رفع کند، گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی را باز کند و سپس وارد گفت‌وگویی زمان بر شود. مذاکراتی که منجر به گام‌هایی برای صلحی که مردم یمن دنبال آن هستند، شود.

روز چهارشنبه، شورای همکاری‌های خلیج فارس اعلام کرد که در حال بررسی برای برگزاری مذاکراتی در ریاض از ۲۹ مارس تا ۷ آوریل (۹ تا ۱۸ فروردین) بین طرف‌های درگیر جنگ یمن از جمله گروه انصارالله برای دستیابی به صلح هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 562492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.