انجام گل‌کاری‌های ویژه در ستادهای نوروزی اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: به دلیل رونق سفرهای نوروزی و احتمال استقبال گردشگران، گل‌کاری و جانمایی فلاورباکس برای ستادهای استقبال از مسافران نوروزی پیش‌بینی شده است.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای بهبود منظر شهری و با هدف ایجاد محیط شهری زیبا و افزایش نشاط و سرزندگی در بین شهروندان، انواع گل‌های بهاره در بلوارها، میادین و ورودی‌های شهر کاشته می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان برای فضاسازی شهر در نظر دارد با هماهنگی شهرداری‌های مناطق پانزده‌گانه و طرح ساماندهی ناژوان، گل‌کاری تمام باغچه‌های سطح شهر، نصب و جانمایی المان‌های گل و فلاورباکس‌ها را اجرایی کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: بر اساس تقویم باغبانی، همه ساله کاشت انواع گل‌های بهاره بر اساس میزان مقاومت این گل‌ها به سرما از اواسط مهرماه آغاز می‌شود و تا پایان اسفند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه گل بنفشه مقاومت بیشتری نسبت به سرما دارد و از اواسط مهرماه تا اواسط آبان به صورت نشا در باغچه‌های شهری کاشته می‌شود، اضافه کرد: گل‌هایی مانند مینا چمنی، همیشه بهار، پامچال و شب بو خیری نیز با توجه به مقاومت نسبی در برابر سرما از اواسط بهمن ماه در سطح شهر کاشته می‌شود.

عرفان‌منش تصریح کرد: گل‌هایی همچون شب بو، آلاله، اوستوسپرموم، مروارید، لادن، کالانکوئه، اطلسی، سیکلمن و لوبلیا که مقاومت کمتری در برابر سرما دارند، از نیمه دوم تا اواخر اسفند ماه کاشته می‌شوند تا شهر آماده استقبال از نوروز شود.

وی ادامه داد: در سال جاری ۱۶۰ المان نوروزی به صورت هماهنگ توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز طراحی شد که با همکاری مناطق پانزده‌گانه پس از کاشت و استقرار گل‌ها در سطح شهر جانمایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: تعداد ۸۰۰ فلاورباکس و المان از انواع گل‌های بهاره نیز برای جانمایی در سطح شهر به‌ویژه بر روی عرشه پل‌ها، اماکن شاخص گردشگری و پیاده‌راه‌های خیابان سپاه و نظر میانی نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: المان‌های طرح برس رنگ‌آمیزی، صورتک‌های شاد و ساعت نیز که با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری طراحی شده است تا پس از کاشت گل‌های شب‌بو و اطلسی خزنده، روی پل‌های غیر تاریخی شهر جانمایی شود.

عرفان‌منش تصریح کرد: امسال با توجه به رونق سفرهای نوروزی و احتمال استقبال گردشگران، گل‌کاری و جانمایی فلاورباکس برای ستادهای استقبال از مسافران نوروزی نیز پیش‌بینی و اجرا شده است.

کد خبر 562459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.