آغاز عملیات ساخت نمایشگاه بین‌المللی کاشان

همزمان با سالروز میلاد حضرت صاحب‌الزمان بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی کاشان در کنار اتوبان شمال به جنوب شهر کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این آئین محمود برادران، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی کاشان اظهار کرد: این نمایشگاه در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در کنار بام شهر، در فاز اول با زیر بنای چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع شامل بخش‌های اداری، سالن کنفرانس، خدماتی و یک سالن با ظرفیت هشت هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود.

وی افزود: به‌زودی شاهد اتفاق مهمی در صحنه مناسبات اقتصادی و بازرگانی و در عرصه فرامنطقه‌ای در کاشان خواهیم بود.

آیت الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی ساخت این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: نمایشگاه یک پایگاه بزرگ برای تبادل اطلاعات‌، حرکت به سوی اقتصاد باز و رو به رشد، جهش صادراتی‌، ارزیابی کارشناسانه بازارهای مختلف و دستیابی به دانش و تکنولوژی روز دنیا و پدیده‌های نوین علم و صنعت و انتقال فناوری است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه محرک اقتصاد است، تاکید کرد: ظرفیت بالای تولیدی و صنعتی منطقه بهترین فرصت برای افزایش حجم مبادلات بازرگانی خارجی و صادرات محصولات غیرنفتی است و نمایشگاه بین‌المللی به عنوان یک طرح با توجیه اقتصادی بالا می‌تواند سایر بخش‌های زیر مجموعه را تحت تأثیر قرار دهد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای هر نمایشگاه، ارتباطات مؤثر، گسترده و پایدار است که حاصل رویایی صنعتگران، فعالان اقتصادی و متخصصان است که در نمایشگاه‌ها به منصه ظهور می‌رسد و منجر به همکاری‌های بیشتر و دراز مدت می‌شود.

حسن بخشنده‌امنیه، شهردار کاشان تاکید کرد: کاشان دارای پتانسیل بسیار بالایی در جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی است و سالیانه بیش از دو هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این شهرستان انجام شده است.

وی اظهار کرد: تشکیل جلسات شورای سرمایه‌گذاری با هدف اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری و رفع موانع برای ایجاد زیرساخت‌ها اساسی و پیشران منطقه است وگرنه سرمایه‌گذاری در کاشان از دیرباز تاکنون با استقبال بخش خصوصی همراه بوده است.

شهردار کاشان گفت: افزایش صادرات، ایجاد اشتغال، توسعه کسب و کارها و رونق گردشگری از مزیت‌های برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی است که در این سال‌ها به دلیل نبود فضای مناسب و فاخر نمایشگاهی در این شهرستان، برای عرضه تولیدات صنایع دستی و محصولات صنایع نوین موفق عمل نکرده‌ایم و امیدواریم با بهره‌برداری از این نمایشگاه اتفاقات خوبی در منطقه رخ بدهد.

کد خبر 562457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.