بیت کوین بر فراز ۴۰ هزار دلار

در صورتی که بتواند بالای محدوده ۴۰ هزار دلار خود را تثبیت کند می‌تواند روند صعودی جدیدی را تا محدوده ۴۳ تا ۴۵ هزار دلار شروع کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۴۰ هزار و ۸۴۲ دلار
تغییرات: رشد ۰.۹۷ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۷۶۸ دلار
تغییرات: رشد ۳.۳۲ درصد

بایننس‌کوین (BNB): ۳۸۵ دلار و ۶۳ سنت
تغییرات: رشد ۲.۰۷ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۷۸۷ دلار
تغییرات: رشد ۲.۱۵ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۸۴۷ دلار
تغییرات: رشد ۴.۳۱ درصدی

سولانا (SOL): ۸۷ دلار و ۴۴ سنت
تغییرات: رشد ۴.۴۱ درصدی

ترا (Tera): ۸۹ دلار و ۳۷ سنت
تغییرات: کاهش ۰.۱۱ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۷۷ دلار و ۷۳ سنت
تغییرات: رشد ۱۰.۵۰ درصدی

دوج‌کوین(DOGE): ۰.۱۱۷ دلار
تغییرات: رشد ۲.۷۰ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۸ دلار و ۹۶ سنت
تغییرات: رشد ۲.۷۰ درصدی

دامیننس

• دامیننس بیت کوین: ۴۳.۴۱ درصد
• دامیننس اتریوم: ۱۸.۶۰ درصد
• دامیننس تتر: ۴.۴۸ درصد
• دامیننس بی ان بی: ۳.۵۶ درصد
• دامیننس یو اس دی کوین: ۳.۵۶ درصد
• دامیننس کاردانو: ۱.۶۰ درصد
• دامیننس سولنا: ۱.۵۸ درصد
• دامیننس ریپل: ۲.۱۲ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

همکاری بانک مرکزی کانادا با ام‌آی‌تی در پروژه ارز دیجیتال ملی این کشور

بانک مرکزی کانادا برای پروژه پژوهشی مربوط به طراحی ارز دیجیتال ملی همکاری خود را با مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) شروع کرده است. هدف از این همکاری بررسی «تأثیر فناوری‌های پیشرفته بر طراحی پول دیجیتال بانکی» عنوان شده است. البته بانک مرکزی کانادا اعلام کرده که هنوز تصمیمی در رابطه با معرفی پول دیجیتال به بازار این کشور نگرفته است.

ترا برای ذخایر خود ۱۰ میلیارد دلار بیت کوین می‌خرد

دو کوان (Do Kwon) ، بنیانگذار ترافورم لبز (Terraform Labs) و ترا (Terra)، از برنامه خود برای خرید ۱۰ میلیارد دلار بیت کوین جهت ذخایر استیبل کوین این پروژه خبر داده است. در حال حاضر جزئیات زیادی در این رابطه در در دسترس نیست، با این حال بنیان‌گذار ترا روز ۱۴ مارس (۲۳ اسفند) در توییت خود نوشت که ترا برای افزایش ذخایر خود توکن بومی پروژه‌اش لونا (LUNA) را نمی‌فروشد.

فشار نمایندگان کنگره آمریکا بر گری گنسلر به دلیل اقداماتش در قبال شرکت‌های ارز دیجیتال

تام ایمر، نماینده مینه‌سوتا در مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس انجمن بلاک چین کنگره از کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) خواسته تا نحوه جمع‌آوری اطلاعات از شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال را روشن کند. او در عین حال گفته که این نهاد نظارتی باید به روش‌های وقت تلف کننده‌ای مانند درخواست چندین‌باره برای دریافت اطلاعات مشابه پایان دهد.

ایمر می‌گوید درخواست‌های گزارش‌دهی اطلاعات توسط گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، جامعه ارزهای دیجیتال را تحت فشار قرار داده و آنها احساس نمی‌کنند که این کار را داوطلبانه انجام می‌دهند. نماینده مینه‌سوتا معتقد است که این اقدامات گنسلر نوآوری در صنعت ارزهای دیجیتال را از بین می‌برد.

گفتنی است چند عضو دیگر مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت‌های اوهایو، فلوریدا، کارولینای شمالی، فلوریدا، ماساچوست، نیوجرسی و نیویورک نیز نامه ایمر به گری گنسلر را امضا کرده‌اند.

مشاور ارشد سابق اوباما به هیئت مدیره ریپل پیوست

شرکت بلاک چین ریپل، مایکل وارن، مشاور ارشد اسبق کاخ سفید در اولین دوره ریاست جمهوری باراک اوباما را به عضویت هیئت‌مدیره خود درآورده است. وارن با اشاره به نزاع کنونی میان کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و شرکت ریپل، عنوان کرده است که قصد دارد با کمک ریپل، تغییرات چشمگیری در قوانین حوزه ارزهای دیجیتال ایجاد کند. وارن در حال حاضر مدیرعامل شرکت مشاوره جهانی آلبرایت استونبریج است و در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون نیز مدیر شورای ملی اقتصاد را بر عهده داشته است.

برد گارلینگهاوس، مدیرعامل ریپل در بیانیه خود سابقه وارن را ستود و مدعی شد که تخصص او منبع ارزشمندی برای شرکتش خواهد بود. انتظار می‌رود که وارن به ریپل کمک کند تا حضور خود در بازارهای جهانی را گسترش دهد و به پذیرش محصولات این شرکت به‌عنوان بخشی از استراتژی رشد آن کمک کند.

سهام‌داران بانک SBI ژاپن برای سومین سال ریپل دریافت می‌کنند

شرکت ارائه‌دهنده خدمات اطلاعات مالی مورنینگ استار (Morningstar) ژاپن که زیر مجموعه شرکت مالی اس‌بی‌آی گروپ (SBI Group) به شمار می‌رود، اعلام کرده است که به سهام‌داران خود اجازه می‌دهد به‌عنوان سود، توکن XRP دریافت کنند. مورنینگ استار می‌گوید تمامی سهام‌دارانی که از تاریخ ۳۱ مارس ۱۰۰ سهم یا بیشتر داشته باشند، برای دریافت توکن ریپل واجد شرایط هستند.

کوین بیس امکان واریز وجوه به کیف پول از طریق افزونه مرورگر کروم را فراهم کرد

صرافی کوین بیس روز چهارشنبه از یک قابلیت جدید به نام کوین بیس پی (Coinbase Pay) رونمایی کرد که به مشتریان خود امکان می‌دهد تا واریز وجوه به کیف پول‌های کوین بیس خود را مستقیماً از طریق افزونه مرورگر کروم انجام دهد. کوین بیس پی قصد دارد مشارکت در امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای، مبادله توکن‌ها در صرافی‌های غیرمتمرکز و خرید توکن‌های غیرمثلی را تنها با چند کلیک امکان‌پذیر کند.

با این قابلیت جدید، کاربران کوین بیس دیگر برای انتقال وجوه به کیف پول نیازی به ورود به حساب کاربری خود در وب‌سایت این صرافی ندارند. طبق گفته این شرکت، کاربران برای استفاده از کیف پول کوین بیس نیازی به داشتن حساب کاربری در وب‌سایت این صرافی ندارند.

افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو بر بهای بیت کوین تأثیر نگذاشت

فدرال رزرو آمریکا تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ افزایش دهد. این نهاد از بانک مرکزی انگلستان پیروی کرده و نرخ بهره را مطابق با انتظارات بازار تا ۰.۲۵ درصد افزایش داده است. با این حال، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین تحت تأثیر این تصمیم فدرال رزو قرار نگرفت و اکنون در صرافی بیت استمپ حدود ۴۰,۱۰۶ دلار معامله می‌شود.

پلتفرم تحلیل بلاک چین الیپتیک (Elliptic) از شناسایی حجم انبوهی از آدرس‌های ارز دیجیتال مرتبط با افراد یا نهادهای تحریم شده روسی خبر داد. الیپتیک می‌گوید که این آدرس‌ها لزوماً متعلق به نهادهایی نیستند که در حال حاضر در فهرست تحریم‌ها قرار دارند، بلکه شامل آدرس‌هایی می‌شوند که از طریق آنالیز به این بازیگران روس مرتبط شده‌اند.

داده‌های الیپتیک همچنین بیش از ۴۰۰ ارائه‌دهنده خدمات دارایی‌های مجازی (VASP) را شناسایی کرده که امکان خرید ارزهای دیجیتال با روبل روسیه را فراهم می‌کنند؛ گفتنی است که اکثر آنها صرافی‌ها یا ارائه‌دهندگان خدمات کیف پول هستند که به طور غیرقانونی و ناشناس می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

این شرکت تحلیل بلاک چین مستقیماً بیش از ۱۵ میلیون آدرس مرتبط با روسیه را به فعالیت‌های مجرمانه مرتبط کرده و می‌گوید که به تلاش خود برای بررسی کیف پول‌های مرتبط با مقامات و الیگارش‌های تحریم شده روس، ادامه می‌دهد.

شرکت‌های ارز دیجیتال در آرژانتین تحت رژیم نظارتی ضد پول‌شویی قرار می‌گیرند

طبق گزارش روزنامه بوئنوس آیرس تایمز، آرژانتین قرار است شرکت‌های ارزهای دیجیتال را در رژیم نظارتی گسترده‌تر ضد پول‌شویی خود بگنجاند. واحد اطلاعات مالی آرژانتین (UIF) که مرجع دارای صلاحیت این کشور در زمینه نظارت بر پول‌شویی است؛ هم اکنون در حال کار بر روی افزودن شرکت‌های ارز دیجیتال به لیست نهادهای مشمول الزامات گزارش دهی ضد پول‌شویی است. به گفته یک منبع با اطلاع مستقیم از موضوع، برنامه این است که مقررات جدید در سال جاری میلادی اجرایی شوند. گفتنی است که اگر این مقررات تصویب شود، نحوه تعامل شرکت‌های ارز دیجیتال با قانون‌گذاران در آرژانتین را به‌طور قابل‌توجهی تغییر می‌دهد.

صرافی بایننس آمریکا از جفت ارز معاملاتی جدید اولنچ رونمایی کرد

بازوی آمریکایی صرافی ارزهای دیجیتال بایننس (Binance.US) با رونمایی از یک جفت ارز معاملاتی جدید، امکان داد و ستد توکن بومی شبکه اولنچ (AVAX) در برابر بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار را فراهم کرد. بایننس آمریکا می‌گوید که کاربران از حالا می‌توانند در این پلتفرم توکن اولنچ را در برابر بیت کوین معامله کنند. گفتنی است که بایننس آمریکا، توکن اولنچ را در ماه نوامبر لیست کرد و در آن زمان، امکان معامله این توکن در برابر دلار آمریکا و استیبل کوین تتر را فراهم ساخت.

نسخه سوم استخر نقدینگی آوی راه‌اندازی شد

پروتکل دیفای آوی از راه‌اندازی نسخه سوم خود خبر داده است. این نسخه جدید تکامل قابل توجهی برای مدل موجود استخرهای نقدینگی است؛ چرا که باعث بهبود بهره‌وری مالی، تقویت امنیت و ایجاد تمرکززدایی بیشتر از طریق توسعه دائو و همچنین بهبود طراحی رابط کاربری خواهد شد. گفتنی است که دارندگان توکن بومی این پروژه (AAVE)، برای مشارکت در طرح‌های بهبود آوی واجد شرایط هستند.

کد خبر 562432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.