پرسپولیس یک-استقلال یک/  آبی‌ها ژست قهرمانی گرفتند

تیم فوتبال استقلال با گل دقایق پایانی ژستد از شکست در دربی گریخت تا با حفظ فاصله شش امتیازی با پرسپولیس یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال، امروز _بیست‌وششم اسفندماه_ تیم‌های پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی تهران رودرروی یکدیگر قرار گرفتند که این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال

ورزشگاه: آزادی

تماشاگر: حدود ۴۰ هزار نفر

گل‌ها: علی نعمتی (دقیقه ۴۰) برای پرسپولیس- رودی ژستد (دقیقه ۸۱) برای استقلال

اخطار: شرزود تمیروف (دقیقه ۱۵) و فرشاد فرجی (دقیقه ۲۲)، سعید آقایی (دقیقه ۶۶) و رامین رضاییان (دقیقه ۶۸) از پرسپولیس- محمد زبیر نیک نفس (دقیقه ۸۷)، سید حسین حسینی (دقیقه ۹۳) از استقلال

اخراج: یحیی گل محمدی (سرمربی، دقیقه ۸۴) از پرسپولیس

پرسپولیس: احمد گوهری، علی نعمتی، فرشاد فرجی (۸۸- امید عالیشاه)، رامین رضائیان، سعید آقایی (۸۲- جلال حسینی)، میلاد سرلک (۷۷- کمال کامیابی نیا)، رضا اسدی، احسان پهلوان (۸۸- مهدی عبدی)، وحید امیری، مهدی ترابی و شرزود تمیروف (۸۲- حامد پاکدل)

سرمربی: یحیی گل محمدی

استقلال: سید حسین حسینی، محمد دانشگر (۴۹- محمد زبیر نیک نفس)، رافائل سیلوا، عارف غلامی، وریا غفوری (۶۵- عزیزبک آمانوف)، جعفر سلمانی، روزبه چشمی (۶۵- صالح حردانی)، مهدی مهدی‌پور، امیرحسین حسین‌زاده (۷۹- آرمان رمضانی)، کوین یامگا و ارسلان مطهری (۷۹- رودی ژستد)

سرمربی: فرهاد مجیدی

داور: مهدی سیدعلی

شرح بازی:

حساس‌ترین دیدار پرسپولیس و استقلال در سال‌های اخیر در حالی در حضور حدود ۴۰ هزار تماشاگر برگزار می‌شد که از همان ابتدا دو تیم با ارائه یک بازی تهاجمی به دنبال زدن گل اول بازی بودند. هر دو تیم در نیمه نخست بازی بر خلاف دیدارهای قبلی خود موقعیت‌های زیادی خلق کردند و بازی به گونه‌ای بود که به خصوص از دقیقه ۲۰ به بعد هر چند دقیقه یک بار یک موقعیت خطرناک ایجاد می‌شد. در این میان اما در آخرین دقایق نیمه نخست این پرسپولیس بود که روی یک ارسال و ضربه سر مدافع پیش‌تاخته خود به گل اول بازی رسید تا ابتکار عمل در دست این تیم بیفتد.

در نیمه دوم استقلال برای زدن گل تساوی به بازی آمد اما این پرسپولیس بود که استراتژی دفاعی خود در نیمه دوم را بهتر پیش می‌برد و موقعیت‌های کمی به حریف می‌داد. با این وجود اما در یک ربع پایانی بازی با تعویض‌های خوبی که فرهاد مجیدی برای استقلال انجام داد روند بازی عوض شد و به زمین آوردن دو مهاجم بلند قامت خیلی زود نتیجه داد و این ژستد بود بود با ضربه سر گل تساوی را در دقیقه ۸۱ به ثمر رساند. پرسپولیسی‌ها که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند در دقایق اندک باقیمانده خود را برای زدن گل برتری به آب و آتش زدند اما تلاش آنها ثمره‌ای نداشت تا بازی با نتیجه تساوی به پایان برسد.

بدین ترتیب آخرین دربی تهران در قرن چهاردهم با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا فاصله شش امتیازی استقلال با پرسپولیس در صدر جدول حفظ شود. حالا در فاصله هفت هفته تا پایان فصل، استقلال با گل ژستد به نوعی ژست قهرمانی گرفت و بیش از پیش به قهرمانی نزدیک شد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۴۰- پرسپولیس) - ضربه ایستگاهی پرسپولیس توسط رضاییان ارسال شد تا علی نعمتی با ضربه سری زیبا دروازه استقلال را باز کند.

۱-۱ (دقیقه ۸۱- استقلال) - ارسال صالح حردانی از سمت راست در محوطه جریمه با ضربه سر رودی ژستد تبدیل به گل تساوی شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۸- نفوذ مطهری به سمت راست محوطه جریمه پرسپولیس و ضربه او که توسط گوهری دفع شد و توپ برگشتی نیز به یامگا رسید که در ادامه برخورد او و گوهری مشکوک به خطای پنالتی بود.

دقیقه ۲۳- ضربه ایستگاهی خطرناک وریا غفوری با واکنش گوهری دفع شد و توپ برگشتی نیز با ضربه سر یامگا همراه شد اما راهی به چارچوب پیدا نکرد.

دقیقه ۳۰- در یک رفت و برگشت موقعیت خوبی برای مطهری درون محوطه جریمه به دست آمد اما ضربه نه چندان محکم او در دستان گوهری آرام گرفت.

دقیقه ۳۱- ضربه پهلوان از درون محوطه جریمه استقلال را ابتدا حسینی برگشت داد اما توپ برگشتی که در مقابل دروازه خالی استقلال جلوی پای تمیروف افتاد آنقدر ضعیف زده شد که با دفع مدافع استقلال همراه بود.

دقیقه ۳۵- شوت تمیروف با اختلافی کم از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۳۸- روی غفلت مدافعان و دروازه بان پرسپولیس فرصت خوبی برای گلزنی مطهری از روی خط محوطه جریمه پرسپولیس فراهم شد اما ضربه او با فاصله‌ای بسیار کم از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۲- ارسال رو به بیرون یامگا به درون محوطه جریمه پرسپولیس در موقعیتی خوب به حسین زاده و سلمانی رسید اما ناهماهنگی آنها موجب شد حسین زاده ضربه خوبی به توپ نزند و توپ از کنار دروازه به بیرون برود.

اتفاق ویژه:

اعتراض‌های شدید یحیی گل محمدی بعد از گل استقلال نسبت به سید علی داور بازی که در نهایت منجر به اخراج او شد جنجالی‌ترین صحنه بازی بود.

کد خبر 562384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.