قیمت گز و شیرینی عید در اصفهان اعلام شد

رئیس اتحادیه گز و شیرینی اصفهان با اشاره به رکود این بازار، گفت: گز ۲۸درصد پسته‌ای بسته‌ای ۱۰۵هزار تومان، گز ۲۸درصد بادام بسته‌ای ۸۰هزار تومان، شیرینی کرکی معمولی و زعفرانی به ترتیب هر کیلو ۷۰ و ۸۵هزار تومان و شیرینی نخودچی و برشتوک، هر کیلو ۱۰۰هزار تومان عرضه می‌شود.

حسن شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: قیمت شیرینی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که گرانی آن به دلایلی مانند افزایش نرخ مواد اولیه چون روغن، شکر، پسته و بادام بازمی‌گردد. بر این اساس گران شدن شیرینی، کاهش قدرت خرید مردم و محدود شدن رفت و آمدهای نوروزی به دلیل شرایط کرونا، این بازار را با کسادی روبه‌رو کرده است.

وی افزود: به قدری گرانی و شرایط نامطلوب اقتصادی وجود دارد که مردم برای کاهش خریدها به دنبال بهانه هستند.

رئیس اتحادیه گز و شیرینی اصفهان در رابطه با قیمت شیرینی‌های پرطرفدار نوروزی در اصفهان خاطرنشان کرد: گز ۲۸ درصد پسته‌ای بسته‌ای ۱۰۵ هزار تومان، گز ۲۸ درصد بادام بسته‌ای ۸۰ هزار تومان، شیرینی کرکی معمولی و زعفرانی به ترتیب هر کیلو ۷۰ و ۸۵ هزار تومان و شیرینی نخودچی و برشتوک هر کیلو ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

به گفته شریفی دلیل افزایش قیمت گز گرانی پسته، بادام است. همچنین دلیل افزایش قیمت سایر شیرینی‌ها وابسته به قیمت روغن است. برای تهیه روغن باید از طریق بازار آزار اقدام کنیم که قیمت آن سه برابر نرخ مصوب تمام می‌شود.

وی تاکید کرد: به این ترتیب افزایش قیمت مواد اولیه، گرانی نهایی شیرینی را به وجود آورده است؛ به همین دلیل بازار حتی در این روزهای پایانی سال هم پر جنب و جوش نیست.

کد خبر 562356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.