بهبودیافتگان از سویه اصلی کرونا در برابر امیکرون ایمن هستند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که از نوع اصلی ویروس کرونا بهبود یافته‌اند، در برابر سویه امیکرون نیز از مصونیت برخوردار هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ایمنی ناشی از سویه اصلی ویروس کرونا بر کاهش خطر ابتلاء به امیکرون، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، نمونه خون ۳۰ بیمار که در سال ۲۰۲۰ میلادی از موارد خفیف تا متوسط بیماری کووید -۱۹ بهبود پیدا کرده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. این نمونه‌ها بین ۲۶ تا ۶۲ روز پس از توقف علائم بیماری کووید -۱۹ جمع‌آوری شده بود.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد بهبودیافته از سویه اصلی کرونا در برابر سویه امیکرون نیز از مصونیت برخوردار هستند. محققان معتقدند که سویه امیکرون به داشتن بیش از ۵۰ تفاوت جهشی بین خود و سویه اصلی کرونا شناخته شده است، اما به نظر می‌رسد که این ویروس، توانایی جلوگیری از شناسایی سلول T را ایجاد نکرده است. لنفوسیت T یکی از انواع سلول‌های دستگاه ایمنی بدن است که با ویروس کرونا مقابله می‌کند.

به گفته پژوهشگران، با وجود اینکه یافته‌ها نشان می‌دهد ایمنی حاصل از سویه اصلی کووید -۱۹ در برابر سویه‌های بعدی پایدار است، لازم است مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا مشخص شود چرا افرادی که از محافظت ذکر شده برخوردار هستند، ممکن است همچنان به سویه امیکرون آلوده شوند.

نتایج این مطالعه در مجله mBio منتشر شده است.

کد خبر 562348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.