ارتقای بهره‌وری شهری با ارائه خدمات غیرحضوری

یک دکترای شهرسازی گفت: ارائه خدمات غیرحضوری به صورت هدفمند، معیار مهمی در ارتقای زیرساخت‌های شهری است و شهرداری در این بین، نقش مهمی ایفا می‌کند.

امیرحسین شبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شهرداری‌ها وظایف متعددی بر عهده دارند اظهار کرد: شهرداری از ارکان اصلی شهر است و برنامه‌ریزی در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف شهر ازجمله حوزه معماری، شهرسازی، حمل‌ونقل و بهسازی و بازسازی بافت‌های شهری را برعهده دارد.

وی افزود: در صورت برنامه‌ریزی و فراهم کردن زیرساخت‌ها، ارائه خدمات در بسیاری از این بخش‌ها می‌تواند به صورت غیرحضوری و بدون حضور شهروندان باشد.

این دکترای شهرسازی خاطرنشان کرد: مراجعات شهروندان به صورت غیرحضوری، بهره‌وری شهری را افزایش می‌دهد و از اتلاف وقت جلوگیری می‌کند؛ با این حال یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها ارائه راهکارهای کارا برای بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل است.

شبانی اضافه کرد: مدیریت بخش ارائه دهنده خدمات حمل‌ونقل به خصوص حمل‌ونقل عمومی به سفرهای روزانه شهروندان جهت می‌دهد و از بسیاری معضلات شهری جلوگیری می‌کند.

وی گفت: در کنار توجه به حمل‌ونقل هوشمند، هدفمند کردن روندهای جاری شهری نیز اهمیت زیادی دارد و بخشی از آن بر عهده شهرداری است.

این دکترای شهرسازی تاکید کرد: ارائه خدمات غیرحضوری به صورت هدفمند، معیار مهمی در ارتقای زیرساخت‌های شهری است و شهرداری در این بین نقش مهمی ایفا می‌کند.

کد خبر 562343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.