۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
شور بهارانه کرج

کلان‌شهر کرج با اجرای طرح استقبال از بهار و انجام گل‌کاری‌های گسترده و پهن کردن فرشی از گل‌های رنگین در میادین، پارک‌ها و بوستان‌ها و توزیع گلدان بین شهروندان بهاری شد و به استقبال مسافران نوروزی رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آمدن فصل بهار برای همه ما حس و حال تازگی و سرآغازی برای شادابی و تحولی نو در زندگی است، بهار با رخش سرسبزی و نشاط بر دل زمستانی تاخته است که سال را به سفیدی فرو برده بود؛ حال و هوای نوروز امسال با تجربیات دو سال گذشته ما از شیوع کرونا متفاوت است، زیرا تزریق واکسن کرونا باعث کاهش آمار مرگ‌ومیر این بیماری شد و کنترل آن تا حد زیاد اتفاق افتاد، از این‌رو به نظر می‌رسد امسال نوروز را با شور و هیجان بیشتری نسبت به دو سال گذشته پشت سر خواهیم گذاشت.

البرز که شاهراه مواصلاتی بیش از ۱۰ استان کشور است، هر ساله با آغاز سال جدید و تعطیلات نوروزی با حجم بالای تردد مسافران همراه می‌شود که میزبانی از آن‌ها به همت مدیریت شهری و ایجاد ایستگاه‌های نوروزی انجام می‌شود.

حضور مسافران از سراسر کشور به ایران کوچک بیانگر وجود ظرفیت‌های از جمله روستاهای بکر، زیباترین جاده ایران (چالوس)، وجود مناطق تاریخی و گردشگری از حمله پارک اقوام نیازمند برنامه‌ریزی و آمادگی شهر دارد.

امسال ۲۱ نوروزگاه و جشنواره فرهنگی و آئینی در استان البرز با همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان برپا شده است تا روزهای خوش و زندگی جدید به ایرانیان هدیه کنند؛ اقوام از هر سوی کشور آمده‌اند تا در کنار معرفی داشته‌های سنتی و هنری خود، همدلی را به نمایش بگذارند و نوروز، سمبل ایران سرسبز، آغاز بهار طبیعت و یادگار نیاکان این سرزمین را جشن بگیرند.

کرج در آستانه نوروز با اجرای اقدامات جهادی نظیر توزیع بیش از ۳۰۰ هزار نهال مثمر و غیرمثمر و درختکاری‌ها و گل‌کاری گسترده و پهن کردن فرشی از گل‌های رنگین در میادین، پارک‌ها و بوستان‌ها بازپیرایی عرصه‌های فضای سبز و نقاشی و رنگ‌آمیزی مبلمان شهری و توزیع گلدان‌های گل بین شهروندان بهاری شد.

توزیع راهنمای گردشگری کرج بین مسافران نوروزی

غلامرضا رضوانی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار کرج می‌گوید: ایستگاه‌های نوروزی با مشارکت گروه‌های جهادی و سایر دستگاه‌های متولی در ایام نوروز آماده خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران گذری است.

وی می‌گوید: هلال احمر، اورژانس، فرماندهی انتظامی، پلیس راهور، میراث فرهنگی و گردشگری و مجموعه البرزشناسی از جمله نهادهای همراه شهرداری کرج در راه‌اندازی ۱۰ ایستگاه نوروزی در ورودی و خروجی شهر هستند که تا روز چهاردهم فروردین از ساعت ۸ تا ۱۸ مهیای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی و شهروندان است.

شور بهارانه کرج

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار کرج ادامه می‌دهد: در ایستگاه‌های نوروزی برپا شده، هدایایی از قبیل لوازم فرهنگی و ورزشی، کیسه زباله خودرویی و بادکنک بین مسافران نوروزی توزیع می‌شود و همچنین در هر ایستگاه عوامل اجرایی خدمات شهری مناطق ده‌گانه، گروه‌های جهادی، نیروی انتظامی، هلال احمر و اورژانس استقرار خواهند داشت تا در صورت نیاز خدمات لازم را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه طرح بنرهای ایستگاه‌های یاد شده با نام شهدا مزین شده و همچنین راهنمای گردشگری شهر کرج توسط مؤسسه البرزشناسی تهیه شده است و در ایستگاه‌های نوروزی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد، می‌گوید: توقف مسافران در ایستگاه‌های خدمات سفر نوروزی و بهره‌گیری از خدمات منجر به کاهش خستگی مسافران و کاهش تصادفات ناشی از خواب آلودگی و خستگی می‌شود.

رضوانی خاطرنشان می‌کند: ۱۰ ایستگاه نوروزی در سطح شهر واقع در پارک امید ابتدای جاده چالوس، میدان امیرکبیر ابتدای جاده بیلقان، بلوار شهید چمران جنب مجتمع تجاری بل سنتر، ابتدای بلوار ارم سه‌راه کیان‌مهر، اتوبان کرج-قزوین مقابل عوارضی قدیم جنب مسجد، ابتدای بلوار شهید بهشتی میدان دانشگاه حصارک، ابتدای منطقه گردشگری باغستان ورودی آتشگاه، میدان جمهوری، اتوبان کرج-قزوین جنب ترمینال شهید کلانتری و دهمین ایستگاه نوروزی در بلوار خلج‌آباد میدان حافظ جانمایی و ایجاد شده است و تا پایان روز چهاردهم فروردین ۱۴۰۱ دایر خواهد بود.

۱۸۳ هزار خودرو به راه‌های البرز وارد شد

علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز، در خصوص تردد خودروها به استان البرز می‌گوید: تا روز پنجم از سفرهای نوروزی ۱۸۳ هزار و ۱۸۵ دستگاه خودرو وارد استان البرز شده است که این تعداد ورود خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲.۷ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه می‌دهد: در این مدت ۲۱۳ هزار و ۳۴۹ دستگاه خودرو از استان البرز خارج شد که ۱۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

شور بهارانه کرج

مدیرکل راهداری استان البرز با بیان اینکه متوسط تردد ساعتی در جاده‌های البرز ۱۰۶۴ تردد خودرویی ثبت شده است و میانگین سرعت خودروها ۸۵.۸ کیلومتر بر ساعت بوده است، می‌افزاید: میزان سرعت غیرمجاز خودروها در این مدت ۱۴.۴ درصد ثبت شد و ۲.۸ درصد ترددها مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است.

اجرای طرح‌های جهادی برای زیباسازی چهره محلات شهر

انجام اقداماتی همچون تغییر مبلمان شهری، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، رنگ‌آمیزی جداول، آسفالت معابر، نصب هفت‌سین در مراکز و ورودی و خروجی شهر هر ساله جزو برنامه‌های مدیریت شهری به‌شمار می‌رود که در نوع خود حال و هوای عید را زیباتر می‌سازد.‌

سیداحمد حسینی، سرپرست منطقه ۱۰ شهرداری کرج اظهار می‌کند: اجرای طرح‌های استقبال از بهار و اردوهای جهادی چهره محلات و مبادی ورودی شهر از سمت خلج‌آباد و میدان حافظ را بهاری کرده است.

وی ادامه می‌دهد: با هدف کاهش مشکلات و زیباسازی چهره محلات و جلب رضایت شهروندان، تیم‌های مدیران و کارشناسان منطقه در هفت محله مهم و مرکزی منطقه حضور یافتند و پس از گفت‌وگو با شهروندان، معتمدان محلی و ائمه جماعات و احصای نیازهای فوری خدماتی محله، نسبت به اجرای طرح‌های جهادی اقدام کرده‌اند.

سرپرست منطقه ۱۰ شهرداری کرج از کاشت نهال و فضای سبز، جمع‌آوری نخاله‌ها و تنظیف معابر، شست‌وشو و رنگ‌آمیزی جداول، جمع‌آوری حیوانات موذی و مزاحم، آسفالت‌ریزی و ساماندهی معابر، اصلاح هندسی، نصب تابلوهای راهنما و علائم راهنمایی و رانندگی، نقاشی دیواری و رفع زوائد بصری به عنوان اقداماتی یاد می‌کند که انجام آنها تحت عنوان طرح‌ها و اردوهای جهادی با هدف نونوار کردن چهره محلات کمتر توسعه یافته منطقه ۱۰ کرج در دستور کار قرار گرفته است.

شور بهارانه کرج

وی از اصلاح هندسی و احداث دوربرگردان میدان امیرکبیر بیلقان به عنوان یکی از اقدامات اخیر در جهت روان‌سازی ترافیک یاد کرده و می‌گوید: با اجرای پروژه در ضلع شمالی میدان امیرکبیر، در جهت شرق به غرب، علاوه بر روان‌سازی ترافیک در هر دو مسیر جنوبی و شمالی میدان، حذف مسیر اضافه و کاهش پیمایش ۳۰۰ متری برای خودروهایی که از تونل بیلقان به سمت شهر کرج تردد می‌کنند، محقق می‌شود.

حسینی تاکید می‌کند: در ادامه عملیات اجرایی طرح استقبال از بهار و عید نوروز، ترمیم و لکه‌گیری آسفالت معابر با توزیع ۱۲ تن آسفالت در کلاک بالا به اجرا گذاشته شد؛ همچنین با توزیع هفت تن آسفالت طی مرحله‌ای جداگانه در معابر بلوار جانبازان، کمربندی خط چهار حصار، میدان حافظ و معابر فرعی خطوط سه و چهار حصار، ساماندهی لازم در جهت بهبود تردد شهروندان انجام شده است.

کد خبر 562338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.