سبزه میدان شاخص‌ترین پروژه شهر/رشد ۵۶ درصدی بودجه شهرداری

شهردار زنجان گفت: زیر بار تحویل شهرک های تکمیل نشده نخواهم رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فیروزفر امروز _پنجشنبه بیست‌وششم اسفندماه_ در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه رویکرد شهرداری فراهم کردن رفاه عمومی و رعایت عدالت است، اظهار کرد: بزرگ‌ترین پروژه سال ۱۴۰۱ باغ هاشمی‌نژاد در منطقه بی‌سیم است که با بهر برداری از آن شش و نیم هکتار به فضای سبز زنجان اضافه می‌شود.

وی افزود: شهرداری در انجام وظایف خود کوشا است و دستگاه‌های اجرایی باید در کنار شهرداری باشند تا به اهداف خود برسیم.

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه استاندار پشتیبان مدیریت شهری است از تشکیل جلسه اختصاصی با استاندار زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: فضاسازی و زشتی‌زدایی در ۲۰۰ نقطه شهر انجام شده است و شهرداری محیط شهری را برای شهروندان آماده می‌کند.

فیروزفر اضافه کرد: بر ارتقای فرهنگ شهروندی متمرکز می‌شویم و وظیفه عمده ما رسیدگی به مشکلات در شهر است و پیگیر ریز و درشت مشکلات شهری هستیم.

وی اجرای پروژه سبزه میدان را منوط به پای کار بودن دستگاه‌های خدمات‌رسان دانست و تصریح کرد: شرکت برق گلوگاه زیادی در این پروژه دارد و برای تکمیل پروژه سبزه میدان، امکان ایجاد شبکه فاضلاب نیست، با این وجود صحبت‌هایی با پیمانکار در خصوص مصالح مورد استفاده انجام شده است و اگر مشکلی پیش نیاید سال آینده فاز یک این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار زنجان با بیان اینکه دوربرگردان پل امام حسن مجتبی (ع) سوم خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: فاز نخست پارکینگ تجاری و طبقاتی سعدی نیز که در دو فاز تعریف شده است، به زودی افتتاح می‌شود و بخش تجاری آن شهریورماه به پایان می‌رسد.

فیروزفر با بیان اینکه با کار دقیق از طولانی شدن پروژه‌ها جلوگیری می‌کنیم، تاکید کرد: در راسته مس‌گرها که بافت فرسوده دارد، مشکلات آب و فاضلاب داشتیم اما بافت این ناحیه طبق قولی که به کسبه داده بودیم، بعد از عید ساماندهی می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه ساماندهی بازار زنجان در دستور کار است و نمایندگانی از کسبه در این پروژه دخیل هستند، اظهار کرد: درصدد هستیم تا با مشارکت شهروندان و تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها، طبق فرمایش رهبری فساد را ریشه کن کنیم.

ترافیک، عمده نگرانی شهروندان

شهردار زنجان نگرانی عمده شهروندان را ترافیک عنوان کرد و افزود: تاکنون اقداماتی در این خصوص انجام شده اما انسجام نداشته است، اقدام اخیر شهرداری به منظور بهبود وضعیت ترافیک شهر، ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوسرانی است که در برخی موارد موفقیت‌آمیز بوده اما به طور کامل اجرایی نشده و درنهایت منجر به نارضایتی شهروندان شده است.

فیروزفر با بیان اینکه وضعیت ایستگاه‌های داخل شهر معضل اصلی شهروندان است و جمع کردن و ساماندهی ایستگاه‌ها زمان‌بر است، تصریح کرد: مهار ترافیک نیازمند طرح جامع ترافیک است و حلقه مفقوده حمل‌ونقل عمومی اطلاع‌رسانی است و سال آینده ساماندهی ایستگاه‌ها را در دستور کار داریم؛ رایزنی‌هایی در این خصوص انجام شده و تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در صورت تأیید شورای ترافیک طرح چپ‌در کردن اتوبوس‌ها را در دستور کار داریم که با ترک تشریفات این طرح به زودی اجرا خواهد شد.

شهردار زنجان با اشاره به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: ۱۸ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اضافه شده است و پیگیر اضافه شدن ۳۶ دستگاه دیگر هستیم.

فیروزفر به ترافیک مرکز شهر و آمادگی شهرداری برای جانمایی بازارها و میادین صنفی اشاره کرد و گفت: جانمایی بازارها و میادین صنفی از برنامه‌های دیگر شهرداری برای سال آینده است و با ایجاد دو هسته خدماتی در غرب و شرق درصدد هستیم فشار ترافیک مرکز شهر را به شرط حفظ هسته مرکزی، کاهش دهیم.

رشد ۵۶ درصدی بودجه شهرداری

وی به بودجه شهر زنجان و رشد ۵۶ درصدی آن اشاره کرد و افزود: این رقم در تاریخ شهرداری زنجان بی سابقه بوده است در حالی که قرار نیست فشاری به شهروندان وارد شود و حتی شاهد کاهش عوارض در سال آینده خواهیم بود.

شهردار زنجان تصریح کرد: در فضای سبز شهری زنجان شش هزار و ۲۵ نهال مثمر کاشته شده است و هزار و ۴۰۰ اصله نهال در سطح شهر توزیع کردیم. چهارشنبه آخر سال نیز ۲۰ اکیپ آتش‌نشانی، ۴۵ دستگاه آتش‌نشانی و شش ایستگاه فعال بودند.

فیروزفر با تاکید بر اینکه تحول جدی در آرامستان را خواستاریم و آرامستان شهر باید محل آرامش مراجعان باشد، تاکید کرد: در سال جدید تمهیدات لازم در این خصوص را انجام خواهیم داد.

آئین استقبال از نوروز ۱۴۰۱

وی از افزایش ۴۵۰ تنی تولید زباله در روزهای پایان سال خبر داد و اظهار کرد: خانه‌تکانی و پاکسازی پل میربها و اطراف راه‌آهن، جمع‌آوری نخاله‌های باقی مانده سطح شهر، شست‌وشوی ۱۶۴ کیلومتر جداول و علائم، لایروبی ۱۹ کیلومتر انهار، نصب ۲۶ المان و هشت المان نوروزی، کاشت ۹ هزار و ۵۵۰ جعبه گل، ۲۰ هزار بوته گل و در مجموع چهار هزار و ۵۵۰ مترمربع گل کاری و بوته‌کاری در آئین استقبال از نوروز انجام شده است.

شهردار زنجان تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا طی دو سال گذشته، اقدام خاصی برای استقبال از نوروز انجام نشد و شهرداری امسال کار سه سال را در آستانه نوروز انجام می‌دهد.

فیروزفر با بیان اینکه شهرداری برای اصلاح معابر معیوب از سوم اسفندماه اقدام به لکه‌گیری معابر کرده است، گفت: در سه هزار نقطه سطح شهر کار ترمیم و آسفالت انجام شده است و برنامه کوچه نشاط و زندگی در سه نقطه شهر با محوریت مناطق محروم در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در ۱۲ نقطه شهر نورافشانی نیمه شعبان و در شش محله جشن میلاد و فضاسازی شهر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: کارناوال شادی دوچرخه با محوریت شخصیت‌های نوروزی، استقبال از نوروز در محل کارخانه کبریت، برگزاری تور گردشگری و بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌ها از دیگر برنامه‌های فرهنگی شهرداری است.

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه برای مناطق شهر چارت جداگانه‌ای تعریف خواهیم کرد و من به عنوان شهردار اختیاری در صدور پروانه ساختمانی ندارم، اظهار کرد: شهروندان باید شهرداران مناطق را بشناسند و شهردار و مسئول عمرانی هر منطقه باید جوابگوی مشکلات آن منطقه باشد و قرار نیست همه مشکلات به پای شهرداری نوشته شود.

فیروزفر در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا، در خصوص پروژه شاخص شهرداری برای سال آینده، گفت: پروژه شاخص شهرداری سبزه میدان است و این پروژه با قرارداد ۶۴ میلیارد تومان آغاز شده و تاکنون برای اجرای آن ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: این پروژه برای ادامه کار حداقل به ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد و جمع‌آوری آب و فاضلاب، تأسیسات و کف‌سازی این پروژه به تنهایی چندین طرح را در بر می‌گیرد.

شهردار زنجان اظهار کرد: شهرداری برای سال آینده هیچ پروژه جدید و هزینه‌بری تعریف نخواهد کرد، مگر اینکه سرمایه‌گذار بخش خصوصی ورود پیدا کند.

فیروزفر در خصوص مشکلات برخی از شهرک‌های اقماری نیز گفت: زیر بار تحویل شهرک‌های تکمیل نشده نخواهم رفت و شهرداری جور شرکت‌های تعاونی را نخواهد کشید.

کد خبر 562333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.