۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
جنگل ساحل رودسر احیا می‌شود

شهردار رودسر گفت: جنگل ساحل رودسر با کاشت درختانی از گونه‌های بومی احیا می‌شود.

مازیار صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در گذشته، جنگل زیبایی در ساحل رودسر وجود داشت؛ اما به مرور زمان و به دلیل ویلاسازی و توسعه شهر، این جنگل از بین رفته است.

وی با بیان اینکه درختکاری با استفاده از گونه‌های بومی بعد از حریم ۶۰ متری ساحل دریای رودسر به منظور توسعه جنگل ساحل در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، افزود: امیدواریم که با این اقدام مهم و ارزشمند، بتوانیم تا چندسال آینده در ساحل رودسر، جنگل را احیا کنیم.

شهردار رودسر خاطرنشان کرد: به زودی لوازم و تجهیزات تفریحی توسط پیمانکار بخش خصوصی در ساحل رودسر نصب می‌شود تا شهروندان و گردشگران بتوانند در ایام نوروز به استراحت و تفریح بپردازند.

وی اضافه کرد: رودسر در محدوده شهری دارای ۹ کیلومتر نوار ساحلی بی‌نظیر و کاملاً آزاد است و طی سال‌های گذشته هیچ گونه تصرفی در آن انجام نشده است و قابلیت بهره‌برداری دارد.

صفایی تصریح کرد: طی چند روز اخیر و در قالب طرح استقبال از بهار، نهال‌هایی از گونه‌های بومی و سوزنی‌برگ و گل‌های فصلی ساناز، لاله، اطلسی و پامچال در فضای سبز شهری کاشته شده است.

به گزارش ایمنا، شهرستان رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت و نیز چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم‌آباد و بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان، در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 562314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.