بهترین اتفاق۱۴۰۰ صعود به جام ملت های بانوان آسیا بود/هدفم لژیونر شدن در سال جدید است

هاجر دباغی بازیکن ارزشمند تیم بانوان سپاهان از هدف خود برای لژیونر شدن در سال ۱۴۰۱ گفت، اما این را هم گفت که حاضر نیست به هر قیمتی این اتفاق را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سال ۱۴۰۰ هم با همه پستی و بلندی‌هایش به پایان رسید و همه دلخوش به سال جدید هستند. یکی از این نفرات، هاجر دباغی بازیکن ارزشمند تیم بانوان سپاهان اصفهان است که سودای لژیونر شدن در سر دارد. هاجر نسبت به سنش بازیکن فوق العاده ای است، کسی است که در سطح داخلی و بین المللی جوایز فردی و تیمی زیادی را کسب کرده است. او حتی با تیم ملی فوتبال بانوان هم توانست برای نخستین بار به رقابت‌های جام ملت‌های بانوان آسیا هم راه پیدا کند. دباغی یک رکورد خیره کننده هم دارد؛ به ثمر رساندن ۱۰۱ گل در فوتبال بانوان که یک رکورد بی نظیر و استثنایی است. این بازیکن که در باشگاه سپاهان اصفهان عضویت دارد، همواره از علاقه‌اش به طلایی‌ها سخن به زبان آورده اما در عین حال آرزو دارد برای پیشرفت بیشتر، لژیونر شود. به همین مناسبت، خبرنگار ایمنا گفتگوی عیدانه ای را با هاجر دباغی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

سال ۱۴۰۰ را چطور دیدید؟

برای من از لحاظ ورزشی؛ سال پرباری بود. از اردیبهشت ماه، اردوهای ملی شروع شد، چندین دعوت نامه از ترکیه و ارمنستان برای لژیونر شدن دریافت کردم، لیگ برتر فوتبال بانوان را در پیش داشتم، سه الی چهار اعزام برای مسابقات، همراه تیم ملی بودم. خلاصه اینکه پربار و پر از تجربه و فراز و نشیب ورزشی بود.

بهترین اتفاق۱۴۰۰ صعود به جام ملت های بانوان آسیا بود/هدفم لژیونر شدن در سال جدید است


فکر می‌کنید در سال ۱۴۰۰ به هدف‌های خود رسیدید؟

فکر می‌کنم تا حدود ۷۰-۸۰ درصد موفق بودم، خدا را شکر می‌کنم، من تلاشم را انجام دادم. سال گذشته از شرایط راضی نبودم ولی امسال سرم بالاست و برای رسیدن به همین ۷۰-۸۰ درصد، تلاش زیادی انجام دادم و کم نگذاشتم.

بهترین اتفاق۱۴۰۰ صعود به جام ملت های بانوان آسیا بود/هدفم لژیونر شدن در سال جدید است


بهترین و بدترین اتفاقی که برای شما در سال ۱۴۰۰ رخ داد چه بود؟

بدون شک، بهترین اتفاق مربوط می‌شود به صعود تیم ملی فوتبال بانوان به جام ملت‌های آسیا که برای اولین بار رخ داد، و بدترین اتفاق این بود که نتوانستم لژیونر شوم. ولی این را هم باید بگویم که به هر قیمتی، حاضر به رخ دادن این اتفاق نیستم.

هدف شما برای سال ۱۴۰۱ چیست؟

تلاش می‌کنم و دوست دارم که لژیونر شوم. بعد از اتفاقاتی که رخ داد و نتوانستم به ترکیه بروم، دست به کار شدم و تلاشم را چند برابر کردم تا در سال ۱۴۰۱ این هدف را محقق کنم.

نظرتان در خصوص ۱۰۱ گل که به ثمر رسانده‌ای، چیست؟

سپاهان رؤیای دوران بچگی من بود، زمانی که آینده سازان بودم، به تیم ملی دعوت شدم، علی‌رغم اینکه این تیم، تیم محبوب من بود و با سختی‌های فراوان قهرمان لیگ شدیم، اما من سپاهانی بودم، هرچند که سپاهان آن زمان تیم بانوان تشکیل نداده بود. به محض تیمداری سپاهان در حیطه بانوان، به این تیم پیوستم، هرچند که فراز و نشیب‌ها زیاد بود، خیلی‌ها آمدند و رفتند ولی من همیشه ماندم، چون تیم شهرم بود و به آن علاقه خاصی داشتم، به خودم گفتم باید بمانم و برای این پیراهن بجنگم و هدف‌هایی که دارم را بدست بیاورم. یکی از همین هدف‌ها، رکورد شکنی گل‌زنی بود، هرچند که من اصلاً به فکر عناوین فردی نیستم، من یک مهاجم هستم و وظیفه دارم گل‌زنی کنم و بخاطر اینکه وظیفه خودم را تا اینجا به درستی انجام داده‌ام، بسیار خوشحال هستم و دوست دارم به عنوان یک بازیکن وظیفه شناس اسمم ثبت شود.

بهترین اتفاق۱۴۰۰ صعود به جام ملت های بانوان آسیا بود/هدفم لژیونر شدن در سال جدید است

توصیه‌ای برای کسانی که دوست دارند موفق شوند، دارید؟

به موفقیت‌هایی که کسب شده، به کلیپ‌های موفقیت آمیزی که در فضای مجازی منتشر می‌شود نگاه نکنید، پشت پرده بسیار سختی و تمرینات وجود دارد، صبح زود بیدار شدن، جلسات تمرین پرشمار و پرفشار، تغذیه مناسب، نرفتن به بسیاری از جاها، از نمونه‌های موفقیت است. توصیه می‌کنم همه چیز را فدای موفقیت خودشان کنند.

یک پیام به مردم ایران بدهید؟

از لحاظ اقتصادی، شرایط بسیار سخت است، حتی به واسطه کووید ۱۹ در دنیا هم اوضاع بدی تجربه شد، به نظرم خودمان باید به یکدیگر روحیه دهیم، و امیدوارانه به جلو نگاه کنیم تا اینکه شرایط خوبی مهیا شود. بالاخره عید است و همه درگیر مشکلات خاصی هستند، ولی باید به این مشکلات و سختی‌ها به شکل دیگر نگاه کنیم و از لحظه به لحظه زندگی لذت ببریم.

برنامه شما برای تعطیلاتی که گذشت چه بود؟

از دوم فروردین تمرینات باشگاهی ما شروع شد و در نتیجه درگیر تمرینات بودیم، در این مدت نه به سفر خواهم رفتم و نه برنامه خاصی داشتم.

گفت و گو از: علی سرفراز_خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 562277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.