۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
شهرداری فردیس درجه دار شد

پس از گذشت بیش از چهار سال از مستقل شدن شهرداری فردیس، رتبه شهرداری فردیس توسط وزیر کشور ابلاغ شد و شهرداری بدون درجه فردیس رتبه ۱۰ را اخذ کرد.

ملیحه اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با تلاش و پیگیری شهردار فردیس، رتبه شهرداری فردیس توسط وزیر کشور ابلاغ شد که این امر می‌تواند نوید بخش تخصیص اعتبارات به ویژه در حوزه عمرانی و توسعه خدمات برای شهروندان باشد.

وی افزود: ارتقای درجه شهرداری‌ها بر مبنای ضوابط و شاخص‌های درآمد مستمر و خالص شهرداری، جمعیت شهر و موقعیت شهر از لحاظ تقسیمات کشوری تعیین می‌شود که با توجه به رشد هرساله بودجه در شهرداری فردیس و تحقق آن، جهش دو برابری در بودجه امسال، همچنین تلاش و پیگیری ویژه شهرداری برای اخذ رتبه، خوشبختانه پس از سال‌ها نتیجه مطلوب حاصل و رتبه شهرداری فردیس ابلاغ شد.

دبیر شورای اسلامی شهر فردیس اخذ رتبه ۱۰ برای شهرداری فردیس را امتیازی ویژه برای تخصیص اعتبارات و توسعه خدمات دانست و اضافه کرد: شهرداری فردیس برای گرفتن رتبه به تفریغ بودجه سه سال نیاز داشت که تفریغ بودجه سالهای ۹۷، ۹۸ و ۹۹ ارائه شد و شهرداری فردیس با جهش و ارتقای بودجه و درآمدها توانسته در حالی رتبه ۱۰ را اخذ کند که بالاترین رتبه شهرداری‌های کشور ۱۲ است.

وی یادآور شد: با ابلاغ رتبه شهرداری فردیسافزایش دو منطقه شهرداری به ۴ منطقه و تشکیل سازمان‌های شهرداری بر اساس چارت سازمانی مشخص شده، میسر می‌شود و امیدواریم با افزایش اعتبارات، امکانات و نیروها توسعه خدمات به شهروندان را شاهد باشیم.

اکبری در ادامه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری فردیس را برنامه‌ای برای تحول و جهش در توسعه امکانات و خدمات در فردیس دانست و با اشاره به شاخصه محله محوری آن گفت: با توجه به اینکه در دفترچه بودجه ۱۴۰۱، برای هر محله برنامه و بودجه لازم پیش بینی شده، توسعه عادلانه امکانات و خدمات در تمامی محلات شهر فردیس را شاهد خواهیم بود. ضمن اینکه این امر امکان نظارت بر عملکرد شهرداری در محلات مختلف را برای اعضای شورا فراهم می‌کند.

وی ضمن تقدیر از تلاش مجموعه شهرداری برای پیگیری انجام امور عقب مانده شهر، از جمله اخذ رتبه شهرداری و اجرای پروژه بلوار شهدای اقتدار که پس از سال‌ها در حال انجام است؛ گفت: امیدوارم با همت شهرداری به عنوان بازوی اجرایی شورا و حمایت و همدلی اعضای شورای اسلامی، شهروندان فردیسی نتیجه ریل گذاری امور از دوره اول شورا تا کنون را ببیند و حلاوت وجود مدیریت شهری مستقل را بهتر لمس کنند.

کد خبر 562247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.