۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
 برج ایفل شش متر رشد کرد

مهندسان با کمک هلیکوپتر آنتن جدید رادیویی را بر فراز برج ایفل، بنای تاریخی پاریس نصب کردند و ارتفاع آن را شش متر افزایش دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بلندترین سازه پاریس که به‌عنوان بانوی آهنین شناخته می‌شود، پس از این افزایش با آنتن جدید رادیویی، ۳۳۰ متر ارتفاع دارد. آنتن جدید برای انتقال رادیویی دیجیتال برای منطقه پایتخت استفاده خواهد شد.

این شاهکار در سال ۱۸۸۹ با طرحی از معمار گوستاو ایفل ساخته شد و قرار بود ۲۰ سال بعد برداشته شود و بر اساس تاریخ رسمی آن، نقش آن در ابتدا به‌عنوان یک برج مهم رادیویی، برای ارتش بود.

در دهه ۱۹۱۰، از آن برای ارسال تلگراف تا ایالات‌متحده استفاده می‌شد. آنتن قبلی آن در سال ۲۰۰۰ ثابت و برای تلویزیون دیجیتال استفاده شد.

 برج ایفل شش متر رشد کرد

به گزارش ایمنا، برج تمام‌فلزی ایفل که در شهر پاریس و در شمال غربی «پارک شان دو مارس» قرار دارد نماد شهر پاریس و کشور فرانسه به‌شمار می‌رود و از مهم‌ترین سازه‌های فلزی دنیا است که تا سال ۱۹۳۰ میلادی به‌عنوان بلندترین سازه دنیا شناخته می‌شد. این جاذبه گردشگری در سال ۱۹۹۱ میلادی به‌همراه مناطق اطرافش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

جذابیت برج فقط به نمای آن خلاصه نمی‌شود و رستوران‌هایی همچون ژول ورن، سوغاتی‌فروشی‌های متعدد و سکوهای بازدید با چشم‌انداز شهر زیبای پاریس، آن را به اولویت اول گردشگران فرانسه تبدیل کرده‌اند.

کد خبر 562153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.