اجرای طرح ضربتی رفع سد معبر در رودسر

شهردار رودسر از آغاز اجرای طرح ضربتی رفع سد معبر در این شهر خبر داد و گفت: شهرداری رودسر برای رفع سد معبر و جمع کردن بساط اصناف در معابر و پیاده‌روها هیچ گونه مماشاتی نمی‌کند.

مازیار صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه درحال‌حاضر وضعیت اقتصادی بسیاری از مردم مطلوب نیست و تعداد زیادی از افراد از طریق دست‌فروشی امرار معاش می‌کنند، اظهار کرد: بخش بزرگی از شهروندان شهرهای شمالی، مایحتاج خودشان را با دست‌فروشی محصولات محلی تأمین می‌کنند و عرضه این محصولات توسط این افراد، باعث کاهش و تعدیل قیمت‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری رودسر به دست‌فروشان انسان‌محور است، افزود: حضور دست‌فروشان بومی برای عرضه محصولات محلی، موجب سرزندگی شهر شده و فرصت مناسبی برای رشد و توسعه اقتصادی شهر فراهم می‌کند.

شهردار رودسر خاطرنشان کرد: به منظور نظم بخشیدن به محیط شهری، از چند روز گذشته طرح ضربتی رفع سد معبر توسط شهرداری آغاز و تذکرات لازم به دست‌فروشان داده شده است تا نظم بیشتری به بساط خود بدهند و در معابر و پیاده‌روها مانع از تردد شهروندان نشوند.

صفایی با بیان اینکه شهرداری رودسر برای رفع سد معبر بساط اصناف در معابر و پیاده‌روها هیچ گونه مماشاتی نمی‌کند، تصریح کرد: اصناف، تابلوهای تبلیغاتی خودشان را به صورت نامتعارف در معابر و پیاده‌روها قرار می‌دهند؛ به نحوی که تردد شهروندان و پارک خودروها با مشکل مواجه می‌شود.

وی تاکید کرد: تردد آسان و راحت در معابر عمومی از حقوق اولیه شهروندی است و همه دست‌فروشان و واحدهای صنفی شهر رودسر باید به حقوق شهروندان احترام بگذارند و از پهن کردن بساط خود در پیاده‌رو و خیابان خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت و نیز چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم‌آباد و بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان، در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 562145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.