نام ورزشگاه بارسا به نیوکمپ اسپاتیفای تغییر کرد

باشگاه بارسلونا با یک اسپانسر جدید و بسیار معتبر، قرارداد امضا کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از ای‌اس‌پی‌ان، بارسلونا در آخرین ساعات روز گذشته اعلام کرد که اسپاتیفای در تابستان امسال اسپانسر اصلی این باشگاه خواهد بود و قرارداد امضا شده میان طرفین شامل حق نام‌گذاری ورزشگاه نیوکمپ نیز می‌شود.

باشگاه بارسلونا که تا مدت‌ها به دلیل سیاست‌های خاص خود، تنها از یونیسف حمایت می‌کرد، چند سالی است اسپانسرهای متعددی را مانند تمام باشگاه‌ها در سراسر دنیا به خدمت می‌گیرد و نام شرکت‌های مورد قرارداد روی لباس و پیراهن این تیم نیز حک می‌شود.

طبق توافق جدیدی که سران این باشگاه انجام داده‌اند، تیم‌های مردان و زنان بارسا لوگوی سرویس پخش موسیقی مطرح جهان یعنی اسپاتیفای را برای چهار سال آینده روی پیراهن خود قرار می‌دهند و نام ورزشگاه اختصاصی بارسلونا نیز به صورت نمادین به نیوکمپ اسپاتیفای تغییر می‌کند.

نه بارسلونا و نه اسپاتیفای، جزئیات مالی این قرارداد را افشا نکرده‌اند؛ اما منابع خبری گفته‌اند که ارزش قرارداد منعقد شده نزدیک به ۲۸۰ میلیون یورو (۳۰۷ میلیون دلار) خواهد بود. قرارداد اسپانسرینگ فعلی بارسلونا با شرکت تجارت الکترونیک ژاپنی با نام "راکوتن" است که این قرارداد تابستان امسال به پایان می‌رسد.

همکاری بارسلونا با راکوتن در سال ۲۰۱۷ به مدت چهار سال آغاز شد. درآمد آبی‌واناری‌ها از قرارداد با شرکت ژاپنی نزدیک به ۶۰ میلیون یورو در هر فصل بود که به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا، یک سال نیز تمدید شد.

برای سه سال آینده، لوگوی اسپاتیفای روی لباس‌های تمرینی بارسلونا نیز دیده می‌شود که از سال ۲۰۱۸ توسط بکو حمایت مالی شده است. منابع خبری افشا کرده‌اند که این اسپانسر نیز درمجموع ۵۷ میلیون یورو (۶۲ میلیون دلار) به بارسلونا پرداخت می‌کند.

هیئت مدیره بارسا به رهبری خوان لاپورتا، به‌دنبال بهبود وضعیت مالی باشگاه و رسیدگی به بدهی ۱.۳۵ میلیارد یورویی آن بوده‌اند. لاپورتا در بیانیه‌ای راجع به امضای قرارداد با اسپاتیفای گفته است: بسیار مفتخریم که چنین همکاری بزرگی را با یک شرکت مشهور جهانی مانند اسپاتیفای آغاز می‌کنیم. همکاری با اسپاتیفای به ما کمک می‌کند تا به هواداران باشگاه نزدیک‌تر شویم و آن‌ها نیز بیشتر احساس کنند که بخشی از خانواده بارسا هستند. امیدواریم از طریق تجربیات منحصر به فرد و ترکیب دو فعالیت مهم مانند سرگرمی و فوتبال، ارتباط جدیدی با مخاطبان خود در سراسر جهان ایجاد کنیم.

کد خبر 562144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.