بهترین شهرهای دوستدار پیاده‌روی در جهان برای گردشگری

وجود ترافیک‌های سنگین خودروها در شهرهای سراسر جهان، همواره چالش‌برانگیز بوده چرا که خشونت‌های میان رانندگان، شلوغی پارکینگ‌ها، تصادفات و سایر موارد مشابه را در پی داشته است؛ پیاده‌راه‌ها، فضاهای عمومی بسیار مناسبی برای کاهش بحران‌های تردد در شهرها به حساب می‌آید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه بسیاری از مدیران شهری، توجه خود را بر افزایش امکان پیاده‌روی متمرکز کرده‌اند و در این راستا، اهداف متعددی را در سر پرورانده‌اند. از یک‌سو، گسترش پیاده‌روی به کاهش گرایش شهرنشینان به تردد از طریق وسایل نقلیه موتوری منجر می‌شود که می‌تواند به سهم خود ترافیک و تبعات منفی ناشی از آن را به حداقل برساند و از سوی دیگر، مناطقی زیست‌پذیرتر برای مردم و گردشگران به وجود آورد. در واقع، بسیاری از جهانگردان به هنگام انتخاب مقصد سفر خود، می‌کوشند شهرهایی را با بیشترین امکان پیاده‌روی برگزینند؛ چرا که می‌دانند چنین نقاطی در دنیا، از کیفیت هوای بهتری برخوردار است، ضمن این‌که بهتر خواهند توانست از جاذبه‌های آن‌ها حین پیاده‌روی دیدن کنند. در ادامه به معرفی شهرهایی با بیشترین قابلیت پیاده‌روی در جهان پرداخته می‌شود که به واسطه همین ویژگی نیز، همه ساله میزبان سیل عظیمی از گردشگران جهان است.

بهترین شهرهای دوستدار پیاده‌روی در جهان برای گردشگری

نیویورک، بهترین شهر دوستدار پیاده‌روی در جهان

نیویورک پرجمعیت‌ترین شهر ایالات متحده آمریکا است که به واسطه میزبانی کمپانی‌های تکنولوژیک برتر جهان، بیگ اپل یا سیب بزرگ نیز نامیده می‌شود، بهترین شهر دوستدار پیاده‌روی در جهان به‌شمار می‌رود. چشم‌اندازهای بی‌نظیر و بی‌شمار آن، بازدید را برای گردشگران از طریق پیاده‌روی به امری ضروری تبدیل کرده است به طوری که بسیاری از جهانگردان درست پس از ورود به شهر، استفاده از وسایل نقلیه را به طور کامل کنار می‌گذارند و به پیاده‌روی در معابر برای تماشای چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز نیویورک می‌پردازند. البته وسایل نقلیه عمومی نیویورک نظیر مترو، ترامواهای برقی و اتوبوس‌های عمومی نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و بهترین گزینه برای عبور و مرور گردشگرانی به‌شمار می‌رود که قصد بازدید از زیبایی‌های شهر در فاصله دور از محل استقرار خود را دارند. در واقع، شهر نیویورک به حدی بزرگ است که بازدید از آن تنها از طریق پیاده‌روی ممکن نیست بلکه باید تلفیقی از پیاده‌روی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی اتخاذ شود، ضمن این‌که در تمام محله‌های آن، وجود پیاده‌راه‌های بی‌شمار، امکان تماشای شهر از طریق تردد سبز را فراهم می‌آورد. شواهد حاکی است که گردشگران بزرگ‌ترین شهر ایالات متحده آمریکا از پیاده‌روی برای بازدید جاذبه‌هایی نظیر میدان تایمز و پارک مرکزی نهایت لذت را تجربه می‌کنند.

بهترین شهرهای دوستدار پیاده‌روی در جهان برای گردشگری

هنگ‌کنگ

اگرچه هنگ‌کنگ، ناحیه‌ای خودمختار و یک منطقه ویژه اداری در غرب دلتای رود مروارید و دریای جنوبی جمهوری خلق چین، هم‌اینک نیز یکی از قلمروهای پیاده‌راه برتر جهان به‌شمار می‌رود، با این حال مدیران آن پیوسته در تلاش هستند قابلیت پیاده‌روی در سراسر معابر را برای شهروندان و مسافران افزایش دهند. امروزه دسترسی به اغلب مناطق شهر از طریق پیاده‌روی یا دست کم، وسایل حمل‌ونقل عمومی امکان‌پذیر است و در نتیجه، مردم و مسافران می‌توانند با سرعت کم و دقت زیاد از جاذبه‌های زیاد آن بازدید کنند. جالب این‌که اغلب پیاده‌راه‌های هنگ‌کنگ در دو طرف خود پوشیده از درختان سبزی است که قدم زدن و بازدید از گوشه و کنار شهر را لذت‌بخش‌تر می‌کند. از آنجا که سفر از طریق هواپیما نیز در هنگ‌کنگ بسیار مقرون‌به‌صرفه است، همه ساله جهانگردان زیادی به بازدید از آن می‌پردازند و با حضور در هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و سایر مراکز تفریحی شهر، خاطرات خوشی را برای خود رقم می‌زنند.

بهترین شهرهای دوستدار پیاده‌روی در جهان برای گردشگری

پاریس، فرانسه

پاریس یکی از توریست‌پذیرترین شهرهای جهان به حساب می‌آید، چرا که جاذبه‌های اعجاب‌انگیز زیادی را در خود جا داده است. بدیهی است که تماشای این جاذبه‌ها مستلزم گذراندن وقت زیاد است و در نتیجه تنها از طریق پیاده‌روی می‌تواند رضایت‌بخش باشد. البته مدیران شهر به خوبی این نکته را مورد توجه قرار داده و در افزایش قابلیت پیاده‌روی شهر کوشیده‌اند. جالب است بدانید که مساحت پایتخت فرانسه نیز از دیگر عواملی به‌شمار می‌رود که مدیران شهر را به افزایش قابلیت پیاده‌روی در آن سوق داده است.

آنه ایلداگو، شهردار پاریس پس از شیوع بیماری کووید -۱۹ مدعی شد که از پایتخت فرانسه، شهرک‌هایی خودکفا خواهد ساخت تا امکان دسترسی به تمام امکانات را از طریق پیاده‌روی برای همه مردم در فاصله حداکثر ۱۵ دقیقه‌ای محل سکونت خود فراهم آورد.

بهترین شهرهای دوستدار پیاده‌روی در جهان برای گردشگری

شانگهای، چین

شانگهای، شهری با جمعیت بیش از ۲۴ میلیون نفر در چین، یکی از بهترین نقاط دنیا محسوب می‌شود که امکان پیاده‌روی در گوشه و کنار آن به خوبی فراهم شده است و به واسطه همین ویژگی نیز، همه ساله بسیاری از گردشگران دوستدار پیاده‌روی را به سمت خود فرا می‌خواند. علاوه بر این، هتل‌ها و رستوران‌های شانگهای که در سراسر آن به وفور قابل دسترسی است، هزینه بسیار کمی را برای مسافران در بر دارد و این در حالی است که حمل‌ونقل عمومی شهر نیز برای بازدید از مکان‌های دور، کیفیت بسیار بالایی دارد. اغلب ساکنان شانگهای، پیاده‌روی را برای انجام امور روزمره خود برمی‌گزینند و به همین دلیل وسایل نقلیه موتوری به ندرت فضای معابر شهری را اشغال می‌کند.

بهترین شهرهای دوستدار پیاده‌روی در جهان برای گردشگری

کد خبر 562128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.