توجه به ورزش همگانی دغدغه مدیریت شهری تهران

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از مأموریت‌های مهم این کمیسیون است، بحث ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی با رویکرد خانواده محوری موضوعی اساسی است که به جد دنبال آن هستیم و باور داریم که ورزش همگانی می‌تواند در این زمینه نقش مؤثری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زندگی صنعتی امروز و مقتضیات آن از جمله بی‌تحرکی ناشی از ماشینی شدن بیش از حد زندگی، ورزش را به ویژه در شهرهای صنعتی و بزرگ اجتناب‌ناپذیر کرده است. شهرنشینی و افزایش تمایل به زندگی در شهرها کشورهای در حال توسعه از این قاعده مستثنی نیست، بنابراین ایجاد شرایط و توسعه ورزش همگانی در شهرهای میلیونی را ضروری کرده است.

نرگس معدنی‌پور در این خصوص اظهار کرد: در حوزه ورزش‌های همگانی رشته‌های ورزشی زیادی وجود دارد که به نظر می‌رسد نسبت به آنها اطلاع لازم وجود ندارد، بنابراین ضروری است این رشته‌های ورزشی به مردم معرفی شوند.

وی ادامه داد: تشویق و ترغیب جامعه به ورزش به ویژه در دورانی که ما با بیماری منحوس کرونا رو به رو هستیم یک امر ضروری است که می‌تواند به میزان قابل توجه ضریب ایمنی و پیشگیری از بیماری در جامعه را افزایش دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را یکی از مأموریت‌های مهم این کمیسیون دانست و خاطر نشان کرد: بحث ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی با رویکرد خانواده محوری موضوعی اساسی است که به جد دنبال آن هستیم و باور داریم که ورزش همگانی می‌تواند در این زمینه نقش مؤثری را داشته باشد.

وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب تاکید ویژه بر ترویج ورزش همگانی دارند، گفت: یکی از مصادیق مهم ترویج سبک زندگی اسلامی و پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداختن به ورزش است.

معدنی‌پور ادامه داد: در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران رویکرد بر این است که زمینه ترویج و توسعه ورزش همگانی فراهم شود و قطعاً فعالان حوزه ورزش همگانی می‌توانند در چگونگی تحقق آن مؤثر باشند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت میزان گرایش مردم به ورزش تصریح کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی کارشناسان، در زمینه میزان استقبال مردم از ورزش در شرایط مناسبی قرار نداریم و تعداد کمی از افراد جامعه ورزش می‌کنند که این آمار در حوزه بانوان و دختران به مراتب نامناسب‌تر است.

وی افزود: بحث کم تحرکی و مشکلات قامتی موضوعاتی است که به ویژه جوانان و زنان ما را تحت تأثیر قرار داده است که برای رفع آن نیاز به کمک فعالان حوزه ورزش همگانی داریم. بر همین اساس مصریم که از نظرات و تخصص جامعه ورزشی و راهکارهای ارائه شده آنها در این زمینه بهره مند شویم.

کد خبر 562122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.