افتتاح پروژه‌های عمرانی در راستای تحقق عدالت اجتماعی

شهردار بیرجند گفت: بوستان خطی مهر شهر در منطقه شمال شهر بیرجند در زمینی به مساحت ۲.۵ هکتار با دو هزار و ۸۵۴ متر مربع فضای سبز و اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال برای رفاه شهروندان و در راستای عدالت اجتماعی در این منطقه کم برخوردار احداث شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بهترین در صفحه اینستاگرام شهرداری بیرجند نوشت:

بوستان خطی مهر شهر در منطقه شمال شهر بیرجند در زمینی به مساحت ۲.۵ هکتار با ۲ هزار و ۸۵۴ متر مربع فضای سبز و اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال برای رفاه شهروندان و در راستای عدالت اجتماعی در این منطقه کم برخوردار احداث شد.

طرح آیلند خیابان ظفر نیز با هدف ایمنی بیشتر رانندگان و زیبایی منظر شهری اجرا شد که ۱۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده و در طرح مذکور مناسب‌سازی برای معلولان انجام گرفته است. عملیات اجرایی این طرح در اعیاد شعبانیه به اتمام می‌رسد و پنج پروژه مهم و شاخص در شهر بیرجند افتتاح می‌شود. در سه ماه گذشته شش پروژه از جمله سایت مدیریت پسماند شهرداری، بوستان طبیعت بنددره، بوستان خطی مهرشهر و راستگرد های خیابان مدرس و پاسداران و آیلند خیابان ظفر به اتمام و بهره‌برداری رسید.

عدالت اجتماعی در اجرای پروژه‌های عمران شهری مدنظر بوده و به صورت مساوی در شمال و جنوب شهر اجرا شده است.

با توجه به نزدیک شدن به بهار ۱۴۰۱ و اعیاد مبارک شعبانیه، رنگ‌آمیزی شش هزار متر مربع از بلوارها و خیابان‌های شهر، نصب ۱۲ نماد نوروزی، کاشت ۹ هزار پیاز لاله، کاشت گل‌ها و نهال متنوع، برگزاری دو جشن محوری به مناسبت اعیاد شعبانیه در محل فرهنگ‌سرای بیرجند، اجرای ۱۲ مورد نوروزخوانی در نقاط مختلف شهر، اهدای هزار گلدان شمعدانی میان شهروندان در نیمه شعبان و نصب تندیس سردار دل‌ها در ورودی شهر بیرجند از جمله این اقدامات است.

شهرداری بیرجند برای استقبال از بهار سال آینده و اجرای طرح‌های مختلف دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است. آغاز عملیات اجرایی پارک مفاخر در میدان ابوذر بیرجند، بازسازی پارک توحید، آزادی و بلوار شهید صیاد شیرازی برای سال بعدی در دستور کار شهرداری بیرجند قرار دارد.

کد خبر 562121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.