بزرگترین پاکسازی زباله‌های شهری ‌در فصل بهار

حمایت شورای شهر از برگزاری رویداد هنر لندن، ساخت بزرگ‌ترین فضای سبز مرکز شهری، اعزام نیروی پشتیبانی به خدمات محلی با سرد شدن شدید هوا و بیانیه شورای شهر در مورد برنامه جدید TfL برای اتوبوس‌ها عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از رو به رشدترین فعالیت‌های زیست‌محیطی از زمان شروع همه‌گیری کرونا، جمع‌آوری زباله بوده است که شورای شهر منچستر در این زمینه از پیشروترین‌ها محسوب می‌شود و در حال حاضر ارتش زباله خود را برای بزرگ‌ترین پاکسازی بهاره آماده کرده است. ارتش زباله منچستر با دریافت حمایت‌های بسیار از سوی شورای شهر و البته کمک مردم می‌تواند تفاوت بزرگی در وضعیت پاکیزگی شهر ایجاد کند.

شورای شهر منچستر بیش از ۷۰ گروه در سراسر شهر تأسیس کرده است که صدها نفر در آن به‌طور منظم در حال پاکسازی جوامع خود از زباله‌ها هستند، با قرار دادن تجهیزات جمع‌آوری زباله در اختیار گروه‌های محلی از ارتش زباله حمایت می‌کند و با جذب شرکای قابل اعتماد در زمینه جمع‌آوری و دفع زباله‌ها اطمینان حاصل می‌کند که همه کیسه‌ها و زباله‌های رها شده در سراسر شهر جمع‌آوری می‌شود. تشکیل این ارتش‌ها علاوه بر داشتن مزایای زیست‌محیطی عاملی برای گردهم آمدن مردم و ورزش کردن آن‌ها در کنار یکدیگر است که به تقویت سلامت روان آن‌ها کمک می‌کند.

عضویت در ارتش زباله به مردم این امکان را می‌دهد که در ارتباط، مشغول و فعال بمانند. گروه‌های جمع‌آوری زباله همچنین یک فعالیت اجتماعی است. بسیاری از این گروه‌ها بر انسجام جامعه تمرکز می‌کنند و از مردم می‌خواهند با افرادی که معمولاً هرگز آن‌ها را نخواهند دید گفت‌وگو کنند. اعضای ارتش زباله منچستر به لطف گروه‌های محلی با مردمی از همه مشاغل در سراسر منچستر بزرگ ملاقات و با تمام اقشار جامعه ارتباط برقرار می‌کنند.

وست‌مینستر؛ حمایت شورای شهر از برگزاری رویداد هنر لندن

هنر لندن از نهم مارس تا ششم آوریل بازدیدکنندگان سیرک پیکادیلی را تشویق می‌کند تا لحظه‌ای توقف داشته باشند و دقایقی را صرف بررسی سلامت روان خود کنند. در این رویداد که توسط شورای شهر وست‌مینستر مورد حمایت قرار گرفته است و با عنوان «هنر لندن ارائه می‌دهد: لحظه‌ای در سال ۲۰۲۲» برگزار می‌شود، عکس‌های افراد مشهور از جمله آماندا هولدن، کیت ماس، ادریس البا و ریکی جرویس با چشمان بسته روی دیوارهای پیکادیلی به نمایش درمی‌آید.

ایده قرار گرفته در پس چشمان بسته افراد مشهور در پرتره‌ها، در مورد نشان دادن نیاز انسان به صرف لحظه‌ای برای بررسی سلامت روان خود است که به طرز شگفت‌انگیزی عموم مردم را تشویق می‌کند با چشمان بسته از خود سلفی بگیرند و آن را با هشتگ مخصوص #TakeAMoment2022 در اینستاگرام به اشتراک بگذارند.

شورای شهر وست‌مینستر اعلام کرده است که ورودی نمایشگاه و گالری پاپ‌آپ ثبت لحظات که واحه‌ای بی‌نظیر از آرامش در قلب لندن محسوب می‌شود، کاملاً رایگان است و عموم مردم می‌توانند از تماشای تصاویر هنرمندان روی دیوارها، مشاهده عکس‌های سلفی کاربران روی صفحه نمایشگرهای دیجیتالی سیرک پیکادیلی و سکوت آرامش‌بخش حاکم بر فضا لذت ببرند.

لیدز؛ ساخت بزرگ‌ترین فضای سبز مرکز شهری

شورای شهر لیدز از آغاز دومین فاز پروژه ایرپارک خبر داد که چهره مرکز شهر را به کلی تغییر خواهد داد و شهرت آن را به عنوان مکانی ایده‌آل برای کار، استراحت و بازی در سطح جهانی تقویت خواهد کرد.

ایر پارک، به مساحت هشت هکتار، بزرگ‌ترین فضای سبز مرکز شهری جدید در سراسر بریتانیا است و در امتداد فضای سبز و باغ محوطه یک کارخانه آب‌میوه‌گیری سابق و جاده بازسازی شده میدولین در لیدز ایجاد و از مجموعه‌ای از مناطق عمومی جذاب، متنوع و به‌هم‌پیوسته تشکیل خواهد شد. فضای سبز در نظر گرفته‌شده برای این مرکز شهر در قلب یک منطقه جدید با کاربری ترکیبی قرار خواهد گرفت که برای مرکز لیدز، خانه‌های مسکونی، دفاتر اداری و فضاهای خرده‌فروشی فراهم خواهد آورد.

تورنتو؛ اعزام نیروی پشتیبانی به خدمات محلی با سرد شدن شدید هوا

با اعلام هشدار برای ورود سامانه هوای سرد شدید (ECWA) به تورنتو بر اساس پیش‌بینی سازمان محیط‌زیست و تغییرات آب‌وهوایی کانادا، همچنین پیش‌بینی احتمال پایداری این سامانه تا اطلاع ثانوی، شورای شهر تورنتو خدمات پشتیبانی محلی بیشتری به بخش‌های مختلف از جمله مراکز خدمات محلی اعزام کرد.

شورای شهر تورنتو به‌طور معمول با اعلام وضعیت ECWA، خدمات محلی را فعال می‌کند که بر جمع‌آوری و نگهداری ساکنان آسیب‌پذیر شهر در یک محیط سربسته داخلی تمرکز دارد. در این راستا مراکز گرمایشی شهر تا ساعت هفت بعد از ظهر باز خواهد ماند و برای افراد بی‌خانمان یک مکان سرپوشیده امن و گرم برای استراحت و دسترسی به غذا، سرویس بهداشتی و ارجاع به سرپناه اضطراری ارائه می‌کند.

برنامه از خیابان‌های شهر تا خانه‌ها که توسط شورای شهر تورنتو اجرا می‌شود نیز با اعلام این وضعیت به اعزام تیم‌های ۲۴ ساعته در هفت روز هفته برای برقراری ارتباط با افرادی اقدام می‌کند که در فضای بیرونی منزل خود سکونت دارند تا آن‌ها را تشویق کند به داخل خانه بازگردند.

لندن؛ بیانیه شورای شهر در مورد برنامه جدید TfL برای اتوبوس‌ها

مرکز حمل‌ونقل برای لندن (TfL)، برنامه بلندمدت خود را برای اتوبوس‌های پایتخت انگلستان منتشر کرد که شامل پنج حوزه کلیدی می‌شود و در درازمدت می‌تواند با پشتیبانی از مدرن‌سازی شبکه اتوبوس‌رانی لندن، کاربران بیشتری به سمت خود جذب و به پایتخت انگلستان کمک کند تا سال ۲۰۳۰ کاملاً کربن‌صفر شود.

رئیس کمیته حمل‌ونقل و محیط‌زیست شورای شهر لندن در پاسخ به این اعلام TfL گفت: «اتوبوس‌ها در قلب سیستم حمل‌ونقل عمومی لندن قرار دارند و جوامع سراسر شهر را به هم متصل می‌کنند. این سیستم حمل‌ونقل به‌ویژه در دوران کووید -۱۹ برای بسیاری از مردم راه نجاتی محسوب می‌شد.»

شورای شهر لندن همچنین اعلام کرد در راستای پیاده‌سازی برنامه جدید اتوبوس‌ها و پیشبرد آن در سال‌های آینده، کل منطقه‌های لندن آماده همکاری با TfL است و گفت: «شورای لندن از این طرح به‌عنوان نقطه شروعی برای تضمین آینده سبزتر برای اهالی لندن با ارائه جایگزین‌های سفری پایدار و قابل دسترس برای سفرهای ماشینی استقبال می‌کند.»

کد خبر 562118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.