تحقق بودجه ۶۵۰۰ میلیاردی دور از انتظار نیست

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اهواز گفت: بودجه ۱۴۰۱ به صورت غیرواقعی تدوین نشده است و برای تحقق آن تنها نیازمند اراده قوی هستیم.

علی‌مدد هاشم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهواز و اولویت‌های آن، اظهار کرد: منابع درآمدی شهرداری اهواز در بودجه پیشنهادی شامل سرمایه‌گذاری، وام و اوراق مشارکت، فروش املاک و عوارض مختلف شهرداری است که در مجموع به میزان ۷,۵۰۰ میلیارد تومان ارائه شد، پس از ۲۰۰ ساعت بررسی کارشناسی با کاهش حدود هزار میلیارد تومان، به میزان ۶,۵۰۰ میلیارد تومان تصویب شد.

وی افزود: بر اساس بودجه ارائه شده شش درصد بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهواز از طریق فروش دارایی‌های شهرداری این شهر و ۱۴ درصد این بودجه از طریق تسهیلات بانکی و اوراق مشارکت تأمین می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: عوارض عمومی شامل مالیات بر ارزش افزوده، عوارض صدور پروانه ساختمان و نوسازی و عوارض کسبه و پیشه‌ها است که بیشترین سهم را در تأمین منابع مالی شهرداری در سال آینده خواهد داشت؛ به گونه‌ای که ۵۳ درصد بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهواز از این طریق تأمین می‌شود.

وی اضافه کرد: مشارکت‌های مردمی در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری سهمی هفت درصدی دارد و ۹ درصد کل بودجه سال آینده از طریق کمک‌ها و یارانه دولتی تأمین می‌شود، همچنین شهرداری اهواز از طریق بهای خدمات ۱.۵ درصد و درآمد سازمان‌های وابسته ۸.۵ درصد بودجه را تأمین می‌کند.

هاشم‌پور با اشاره به اینکه برای اولین بار بودجه ۱۴۰۱ شهرداری به صورت متمرکز ارائه شده است، اضافه کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری اهواز به صورت غیرواقعی تدوین نشده است، بلکه برای تحقق آن تنها نیازمند اراده قوی هستیم تا تمام موارد مد نظر آن‌طور که باید اجرا شود.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده پرداخت بدهی‌های شهرداری نیز مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: موارد مصرفی در بودجه شامل ۴۲.۵ درصد هزینه‌های جاری، ۴۷ درصد پروژه‌های عمرانی، ۱.۵ درصد پرداخت بدهی‌ها و ۸.۵ درصد هزینه سازمان‌های وابسته شهرداری اهواز است.

کد خبر 562111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.