علیه رکوردها!

روز پنجشنبه، یکی از مهم‌ترین شهرآوردهای پایتخت برای معرفی قهرمان احتمالی لیگ بیست‌ویکم را خواهیم دید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نودوهشتمین شهرآورد پایتخت، روز پنجشنبه از سوی «سیدمهدی سیدعلی» سوت می‌خورد. این دیدار، یکی از حساس‌ترین تقابل‌های استقلال و پرسپولیس است که درهای قهرمانی لیگ برتر، تا اندازه‌ای می‌تواند به روی فاتح این بازی، باز شود. از طرفی تا این‌جای لیگ، آبی‌ها در برابر هیچ تیمی بازنده نبوده‌اند و از سوی دیگر، شاگردان گل‌محمدی می‌خواهند راه ششمین قهرمانی متوالی لیگ برتر را با باز کردن دروازه استقلال، طی کنند. این بازی در حالی جذاب‌تر خواهد شد که هواداران سرخابی، پایشان به استادیوم باز شده و قطعاً حضور آن‌ها بر زیبایی‌هایی شهرآورد پایتخت، اضافه خواهد کرد.

به دلیل حساسیت‌های دربی، شاید بازی جذابی را شاهد نباشیم

در همین زمینه، فرزاد آشوبی بازیکن سال‌های نه چندان دور سرخابی‌های پایتخت معتقد است: این دیدار یکی از حساس‌ترین و تأثیرگذارترین دیدارها بین سرخابی‌ها است. فضای رسانه‌ای و البته هواداری، توجه زیادی به این مسابقه دارد؛ سپس شرایط جدولی دو تیم است که هر یک از آن‌ها با انگیزه‌ها و اهداف خاص خودش وارد زمین می‌شود. به نظر می‌رسد به دلیل حساسیت‌های مسابقه، دربی جذابی را شاهد نباشیم؛ البته امیدوارم پیش‌بینی‌ام کاملاً اشتباه باشد و بازی خوبی را شاهد باشیم.

وی ادامه می‌دهد: اگر استقلال برنده بازی باشد، عملاً قهرمان فصل مشخص خواهد شد. با توجه به اینکه مسابقه کمی باقی مانده است، آبی‌ها می‌توانند راه زیادی از قهرمانی را طی کنند؛ اما اگر پرسپولیس برنده باشد، تنها سه امتیاز تا صدر باقی می‌ماند و با توجه به تعداد بازی باقی مانده، این امکان وجود دارد که در صورت لغزش شاگردان مجیدی، پرسپولیس معادلات را به هم بریزد.

اگر پرسپولیس می‌خواهد سه امتیاز بگیرد، باید از احتیاط خارج شود

بازیکن سابق سرخابی‌ها، درخصوص شرایط تیم پرسپولیس تصریح می‌کند: پرسپولیس بازیکنان آماده و خوبی دارد و حتی می‌تواند برنده این دیدار باشد. البته اگر آن‌ها می‌خواهند سه امتیاز را کسب کنند، باید از احتیاط خارج شوند و بازی خوبی را به نمایش بگذارند؛ به این معنا که باید انگیزه بالایی از سوی قرمزها وجود داشته باشد تا دروازه استقلال باز شود، در غیر این صورت نمی‌توان به پیروزی آن‌ها امیدوار بود.

وی با اشاره وضعیت تیم فرهاد مجیدی، خاطرنشان می‌کند: استقلال تا این جای کار آمار فوق‌العاده‌ای را از خود نشان داده و دروازه آبی‌ها تا اینجای کار بسته مانده است؛ بنابراین خط حمله پرسپولیس کار آسانی نخواهد داشت. باید به این نکته اشاره کرد که فوتبال صرفاً براساس آمار تعریف نمی‌شود و هر تیمی با برنامه‌ریزی صحیح، یک بازیِ کم‌اشتباه و استفاده از موقعیت‌های گلزنی، می‌تواند استقلال را از پیش رو بردارد؛ اما باید این را نیز پذیرفت که استقلال در ساختار دفاعی، تا این‌جای کار نمایش بسیار خوبی داشته است.

علیه رکوردها!

استقلال تیم پرمهره با ساختار دفاعی محکم است

آشوبی می‌افزاید: اگر بخواهم دقیق‌تر درخصوص تیم مجیدی صحبت کنم، آن‌ها تیمی پرمهره و قوی هستند و ساختار دفاعی محکمی دارند که بخش اعظمی از آن را کیفیت مدافعان و هافبک‌های این تیم تعیین می‌کند؛ اما در عین حال، سبک و مدل این تیم مطابق داشته‌های فنی استقلال نیست و می‌تواند بهتر از این باشد. معتقد هستم با توجه به داشته‌های فنی استقلال، می‌توان عملکرد بهتری از سوی آن‌ها شاهد بود. در اصل پتانسیل مهمی در بین استقلال وجود دارد که می‌توان هرچه بهتر از آن استفاده کرد.

وی در خصوص ارائه بازی هجومی و پر گل از سوی سرخابی‌ها تصریح می‌کند: بعید می‌دانم بازی پرگل و هجومی را شاهد باشیم. به نظر می‌رسد احتیاط از هر دو تیم نقشه غالب برای این بازی باشد. استفاده از تک موقعیت‌ها و اشتباهات یکدیگر، شاید راه اصلی گلزنی تیم‌ها باشد البته باز نیز امیدوار هستم در این خصوص اشتباه کنم و چنین پلنی را از سرخابی‌ها نبینیم.

بازیکن سابق سرخابی‌های پایتخت می‌افزاید: استقلال به خوبی در لیگ فعلی تقویت شد و به جز مهدی قایدی، مدیریت آبی‌ها سعی کرد سایر نفرات را حفظ کرده و با تقویت مهره‌ها به هر نقطه از زمین این تیم کمک کند؛ در حالی که این شرایط برای قرمزها وجود نداشت و آن‌ها سه مهره تأثیرگذار خود را از دست دادند که احمد نورالله‌ی و کنعانی‌زادگان از جمله مهم‌ترین نفرات بودند، شهریار مغانلو نیز نفر سوم بود. در واقع در سه پست قرمزها بازیکنان مؤثری از دست دادند و انتظار زیادی به خاطر تزلزل‌های گاه به گاه این تیم نباید داشت.

دربی با حضور هواداران زیباتر می‌شود

اما در ادامه فرشاد پیوس؛ بازیکن اسبق قرمزهای پایتخت در خصوص شهرآورد پایتخت اظهار می‌کند: این مسابقه حساسیت دوچندانی نسبت به دیدارهای قبلی دارد. از سویی پرسپولیس قصد دارد فاصله خود را با صدر کمتر کند، ولی از سوی دیگر تیم استقلال با رکوردی که در نباختن داشته است، می‌خواهد فاصله را حتی به ۹ امتیاز برساند.

وی ادامه می‌دهد: امیدوارم بازی تماشاگرپسندی شاهد باشیم. با توجه به اینکه درهای ورزشگاه به روی ۳۰ درصد از هواداران باز است، قطعاً به جذابیت‌های این مسابقه اضافه می‌شود. البته باید خیلی زودتر تماشاگر به استادیوم‌ها می‌آمد، اما حالا هم که این مجوز صادر شده غنیمت است و در این خصوص خوش‌بین هستم که حضور هواداران سرخابی به زیبایی مسابقه کمک می‌کند.

علیه رکوردها!

استقلال در این فصل با ثبات نشان داده است

بازیکن اسبق قرمزها، درخصوص شرایط تیم پرسپولیس تصریح می‌کند: تیم پرسپولیس در این فصل نسبت به فصل‌های قبل، عملکرد مورد انتظار را نداشته اما نباید آن قدر فشار روی این تیم و برخی بازیکنان باشد. در واقع مهره‌های تأثیرگذاری از جمع قرمزپوشان جدا شدند و این مورد در روند تیم پرسپولیس مؤثر بود. در فاز دفاع و دروازه مشکلاتی متوجه تیم پرسپولیس است که امیدوارم در بازی شهرآورد شاهد آن‌ها نباشیم.

وی با اشاره به شرایط آبی‌ها قبل از بازی با پرسپولیس، می‌افزاید: تیم فرهاد مجیدی هم در این فصل، عملکرد با ثبات و خوبی نشان داده و این یکی از مهم‌ترین فاکتورهای قهرمانی است. خط دفاعی آماده استقلال باعث شده این تیم باختی در این فصل نداشته باشد که این پاشنه آشیل تیم را رقم زده است.

لطف این بازی به عملکرد خوب سرخابی‌ها است

پیوس در ادامه گفت: البته پرسپولیس هم با توجه به بضاعتی که دارد، عملکرد خوبی از خود نشان داده و قطعاً یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی است. نیاز است که آن‌ها در این مسابقه هوشمندانه کار کنند و یک برد اقتصادی هم می‌تواند اتفاقات تلخ گذشته را برای شاگردان یحیی به فراموشی بسپارد.

وی درخصوص پیش‌بینی خود از برنده شهرآورد می‌گوید: طرفدار پرسپولیس هستم و قطعاً دوست دارم شاگردان گل‌محمدی بازی را پیروز شوند؛ چراکه با برد قرمزها در این مسابقه، اختلاف دو تیم به سه امتیاز رسیده و در ادامه، لیگ برتر جذابی را برای معرفی قهرمان خود خواهیم دید. امیدوارم بازی خوبی را ببینیم؛ چراکه لطف این مسابقه به عملکرد خوب تیم‌هایش است.

کد خبر 562101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.