طرح جدید تورکو برای ترویج دوچرخه‌سواری

شهر تورکوی فنلاند، برای ترویج دوچرخه‌سواری در شهر، سیستم جدید کرایه دوچرخه را راه‌اندازی کرده که نسبت به مدل‌های قبلی، کاربرپسندتر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دوچرخه‌های شهری تا چند ماه دیگر به خیابان‌های تورکو بازخواهد گشت و بخشی از سیستم حمل و نقل عمومی خواهد شد. شرکت حمل و نقل عمومی Föli اعلام کرد که ۷۰۰ دوچرخه و ۷۰ ایستگاه در خیابان‌های این شهر فنلاندی در ماه می تا ژوئن قرار داده خواهد شد.

تا سال گذشته، شبکه دوچرخه این شهر بسیار کوچک و ناقص بود زیرا چالش‌های فنی متعددی وجود داشت که قابل حل نبود. به همین دلیل، مسئولان تورکو با یک تأمین کننده جدید قرارداد امضا کردند.

شرکت جدید علاوه بر عرضه دوچرخه‌های بیشتر، استفاده از دوچرخه‌های شهری را نیز آسان‌تر کرده است؛ به این معنا که اکنون می‌توان از طریق یک اپلیکیشن موبایل، دوچرخه کرایه کرد. کاربر از طریق این نرم‌افزار می‌تواند تجربه «خصوصی‌تری» را از دوچرخه خود داشته باشد و قفل آن را با اشاره به اپلیکیشن باز و بسته کند.

طرح جدید تورکو برای ترویج دوچرخه‌سواری

در سیستم قدیمی، مشتری برای استفاده از دوچرخه باید به عنوان کاربر سیستم در سرویس آنلاین وارد می‌شد و پس از گذراندن مراحلی، اجازه دریافت دوچرخه را به دست می‌آورد. سیستم جدید می‌تواند با یک برنامه کاربردی استفاده شود و این باعث می‌شود که کاربران جدیدی برای آزمایش دوچرخه‌های شهری جذب شوند.

امسال، فصل دوچرخه سواری تا پایان اکتبر ادامه خواهد داشت، اگرچه شهر تورکو نیز در حال برنامه‌ریزی برای راه اندازی فصل دوچرخه در زمستان آینده است. هزینه کرایه دوچرخه به مدت زمانی که دوچرخه سواران برای استفاده از این سرویس صرف می‌کنند، بستگی دارد.

جالب است بدانید که هر یک از ۷۰۰ دوچرخه جدید، نام منحصر به فرد خود را خواهد داشت. علاوه بر این، ساکنان تورکو این فرصت را خواهند داشت تا پیشنهادهای خود را تا سوم آوریل در وب‌سایت Foli ارسال کنند.

کد خبر 562062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.