از اعترافات قاتل زن پولدار تا بازداشت قهرمان قلابی

اعترافات قاتل زن پولدار، مردی که ادعا می‌کند ارواح جان همسرش را گرفته‌اند، دستگیری قاتل مسلح فراری پس از هشت ماه، کشف ۸۵ کیلو حشیش از خورجین یک موتورسیکلت، دستگیری سارقان کلینیک پزشکی، بازداشت قهرمان قلابی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیستم بهمن، جسد خون‌آلود زن ۴۵ ساله‌ای در یک منزل مسکونی واقع در خیابان صیادشیرازی کشف شد که گروه ویژه‌ای از کارآگاهان دایره قتل عمد پلیس آگاهی با دستورات قاضی «محمود عارفی راد» تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی عامل یا عاملان این جنایت آغاز کردند. کارآگاهان پس از حدود یک ماه تلاش شبانه روزی به سرپرستی ستوان منفرد (افسر پرونده) موفق شدند عامل قتل زن ۴۵ ساله را در یک قرار سوری دستگیر کنند.

متهم این پرونده جنایی که در مخمصه سوالات تخصصی قاضی محمود عارفی‌راد افتاده بود، به ناچار تصمیم گرفت حقیقت ماجرای قتل زن پولدار در خانه مجردی را بازگو کند. او به قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: پدرم در زمینه کانال‌سازی کولر فعالیت می‌کرد و من هم به این شغل روی آوردم و زندگی خوبی داشتم تا اینکه به تحریک و ترغیب دوستانم وارد شرکت هرمی «ب» شدم که مدعی بودند از وزارتخانه مجوز دارند.

من هم در آن شرکت مبالغی را سرمایه‌گذاری کردم و به دنبال افراد دیگر افتادم تا با عضو کردن آنها در شرکت به سود هنگفت خیالی برسم. آنها در جلسات توجیهی شرکت چنین وانمود می‌کردند که هرکسی پول بیشتری سرمایه‌گذاری یا افراد بیشتری را جذب کند در طول چند ماه به پول‌های بادآورده خواهد رسید.

وقتی اظهار می‌کردند «فلانی با پراید می‌آمد اکنون شاسی بلند خارجی سوار می‌شود» من هم بیشتر تشویق می‌شدم به همین دلیل با پیشنهاد دیگر دوستانم یک خودروی صفر لیزینگی (اقساطی) خریدم تا وانمود کنم که من هم پولدار شده‌ام اما نتوانستم اقساط آن را پرداخت کنم و به همین دلیل خودرو را از دست دادم و سپس به پیشنهاد همین افرادی که مانند من در جست‌وجوی یک شبه پولدار شدن بودند خانه‌ام را هم فروختم و بخش زیادی از آن را در رمز ارزها سرمایه‌گذاری کردم ولی هیچ آشنایی با این نوع سرمایه‌گذاری‌ها نداشتم تا جایی که رمز ارز سقوط کرد و من همه سرمایه‌ام را از دست دادم.

در این شرایط که آبرویم در خطر بود با زن جوانی به نام «س- س» آشنا شدم که کانال کولرهای یکی از ساختمان‌های او را نصب کردم. ارتباطم با آن زن ۴۵ ساله شروع شده بود که فهمیدم او خیلی پولدار است و چندین ساختمان دیگر در نقاط مختلف شهر دارد. به همین دلیل ناگهان نقشه اخاذی از او به ذهنم رسید. بیستم بهمن بود که طناب زرد رنگ حدود سه متری را با یک چاقو برداشتم و به طرف منزل آن زن در بولوار صیاد شیرازی رفتم البته قبلاً با او تماس گرفتم و قرار گذاشتم.

وقتی داخل خانه رفتم در یک لحظه ضرباتی به زیر چانه او زدم تا بیهوش شود و بعد بتوانم سفته‌هایی را که با خودم برده بودم به او بدهم که امضا کند البته در ذهنم بود که قولنامه فروش خودرو او را هم آماده کنم و از او امضا بگیرم اما او ناگهان به طرف پنجره اتاق دوید و از همسایگان کمک خواست.

من که ترسیده بودم ضربه‌ای با چاقو به پایش زدم اما او همچنان سروصدا می‌کرد که دیگر نفهمیدم و ضربات متعدد چاقو را بر نقاط مختلف پیکرش فرود آوردم. وقتی فهمیدم جان باخته است، گوشی تلفن او را برداشتم و به خانه خواهرم رفتم. حالم خوب نبود و به آنها گفتم ورشکسته شده و بدهکاری بالا آورده‌ام. از آن روز به بعد هر روز از کنار منزل آن زن عبور می‌کردم تا ببینم پرده سیاهی نصب کرده‌اند یا نه چرا که هنوز هم احتمال می‌دادم شاید کسی او را به بیمارستان برده و از مرگ نجات یافته است.

در عین حال طولی نکشید که کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی به سراغم آمدند و مرا دستگیر کردند. حالا هم پشیمانم چراکه با این رفتارهای ناآگاهانه نه تنها همه سرمایه و مال و اموال خود را به باد دادم بلکه آبرویم نیز رفت در حالی که سه فرزند دارم و متأهل هستم.

درپی اعترافات صریح این مرد ۴۰ ساله که «حسین – ح» نام دارد، قاضی «عارفی راد» دستورات ویژه دیگری را برای بررسی همه زوایای این پرونده جنایی صادر کرد و بدین ترتیب متهم در اختیار کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت تا بررسی‌های بیشتری درباره جزئیات این جنایت تکان‌دهنده صورت گیرد.

مردی که ادعا می‌کند ارواح جان همسرش را گرفته‌اند

ساعت ۲۳:۳۰ یکشنبه بیست‌وسوم اسفندماه به قاضی محمد وهابی، کشیک جنایی تهران خبر رسید زنی در خانه خود در یکی از محله‌های تهران به قتل رسیده است. جسد این زن در قسمت نشیمن افتاده بود و به‌نظر می‌رسید که وی بر اثر ضربه‌ای که به سرش وارد شده جان باخته است.

همسر او درحالی‌که بسیار دستپاچه بود به قاضی جنایی گفت: برای خرید از خانه بیرون رفته بودم. پس از آن به دیدن یکی از دوستانم رفتم و شب وقتی به خانه برگشتم با پیکر نیمه‌جان همسرم مواجه شدم. او حالش خوب نبود و نمی‌توانست به درستی نفس بکشد. خیلی ترسیدم و به اورژانس زنگ زدم اما وقتی اورژانس رسید و همسرم را معاینه کرد در اوج ناباوری گفتند که او فوت شده است.

اظهارات این مرد عجیب بود و تیم جنایی در مرحله بعد به سراغ فرزندان این زوج رفت تا به تحقیق از آنها بپردازد. پسر کوچک‌تر خانواده که پنج ساله بود دچار شوک سنگینی شده بود و نمی‌توانست صحبت کند. پسر بزرگ‌تر اظهار کرد که پدرش جان مادرش را گرفته است.

این پسر ۱۷ ساله گفت: من داخل حمام بودم که ناگهان صدای جر و بحث پدر و مادرم را شنیدم. وقتی بیرون آمدم آنها همچنان با یکدیگر درگیر بودند. دیگر این مسئله برایم عادی شده بود چون پدر و مادرم مدت‌ها می‌شد که با هم اختلاف داشتند و مدام با یکدیگر دعوا می‌کردند اما شب حادثه ناگهان پدرم با تبلت ضربه‌ای به سر مادرم کوبید و او از هوش رفت. بعد درحالی‌که ترسیده بود به اورژانس زنگ زد و من گمان نمی‌کردم که مادرم را از دست بدهم.

در این شرایط جسد زن با دستور بازپرس جنایی تهران به پزشکی قانونی انتقال یافت و شوهر او بازداشت شد. از سوی دیگر مأموران در تحقیق از همسایه‌ها متوجه وجود اختلاف میان این زوج شدند. همسایه‌ها می‌گفتند که این زن و شوهر مدام با یکدیگر درگیری داشتند و حتی روز حادثه هم صدای دعوای آنها را شنیده بودند. در این شرایط متهم در اختیار اداره دهم آگاهی تهران قرار گرفته و تحقیقات از او ادامه دارد. مرد ۵۳ ساله با وجود اینکه پسرش شهادت داده که او قاتل است، به شکل عجیبی قتل را انکار می‌کند و می‌گوید قاتلان دو روح هستند که همیشه با همسرش زندگی می‌کردند.

این مرد اظهار کرد: رابطه ما بد نبود و اختلافی نداشتیم. همان دعواهای زن و شوهری بود که معمولاً در زندگی هر زوجی ممکن است رخ بدهد. همان اختلاف‌سلیقه‌هایی که بین هر زن و شوهری وجود دارد. من او را نکشتم. آن شب از خانه بیرون رفتم تا مرغ بخرم. بعد از خرید حتی به دیدن دوستم هم رفتم و وقتی به خانه برگشتم دیدم همسرم کبود شده و نمی‌تواند به خوبی نفس بکشد. هیچ حرفی هم نمی‌زد و فوراً با اورژانس تماس گرفتم.

همسر من مدتی می‌شد که با دو روح در خانه زندگی می‌کرد به‌نظرم قاتلانش همان ارواحی باشند که او را اذیت می‌کردند. همسر من مدت‌ها می‌شد دو مرد را به‌صورت روح می‌دید. حال روحی او اصلاً خوب نبود و مدام با آن دو روح درگیری داشت در نهایت هم گمان می‌کنم همان‌ها باعث مرگ همسرم شدند.

راستش من و خواهرم چند سال قبل بر سر یک ملک دچار اختلافات مالی شده بودیم. همین مسئله باعث شده بود تا خواهرم و خواهرزاده‌هایم مدام ما را تهدید کنند و همسرم نیز دچار استرس و تنش‌های شدیدی شده بود. بر سر کوچک‌ترین مسئله‌ای عصبانی می‌شد و استرس می‌گرفت تا اینکه فردی یک رمال را به او معرفی کرد. به‌منظور درمان استرس و تنش‌هایش نزد رمال رفت. تقریباً از دو سال قبل تاکنون بیش از ۲۰ بار به سراغ رمال رفت و هر بار کارهای مختلفی انجام می‌داد اما نه‌تنها حالش خوب نشد بلکه بدتر هم شد. کم‌کم آن دو روح را می‌دید که اذیتش می‌کردند.

اجازه نمی‌داد برای درمان اقدامی انجام دهم. خودش نزد رمال رفت و او هم گفت که احتمالاً آن دو مرد که به شکل روح می‌بینی از طرف خانواده خواهر من باشند. همسرم می‌گفت رمال گفته که خانواده خواهرم او را طلسم و جادو کرده‌اند. من مطمئنم که همین مسئله باعث مرگ همسرم شده و این ماجرا کار ارواح بوده است چون من بی‌گناهم و هیچ ضربه‌ای به همسرم نزده‌ام.

دستگیری قاتل مسلح فراری پس از ۸ ماه

سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در اوایل تیرماه سال جاری و درپی قتل مسلحانه جوانی ۲۳ ساله در یکی از مناطق شهرستان سراوان، شناسایی و دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با حضور در محل قتل به جمع‌آوری سرنخ‌های موجود پرداخته و طی چندین شبانه روز تلاش عامل این جنایت را که جوانی ۲۱ ساله بود شناسایی و مشخص شد متهم به دلیل اختلافات ناشی از معاملات ناثواب موادمخدر با شلیک گلوله سلاح کمری مقتول را به قتل رسانده و به مکانی نامعلوم گریخته است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: تیم رسیدگی کننده به پرونده که درصدد دستگیری قاتل فراری بودند چند روز قبل سرنخ‌های از حضور مجدد او در سطح شهرستان به دست آورده و تحقیقات خود را برای شناسایی مخفیگاه او آغاز کردند و در نهایت با تحقیقات انجام شده محل اختفا متهم فراری در منزل یکی از بستگان خود در شهر سراوان شناسایی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه پس از هشت ماه فرار دستگیر شد.

وی با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی بر عزم جدی پلیس در برخورد قاطعانه با اخلالگران امنیت عمومی تأکید و از شهروندان خواست جوانان خود را از عواقب سخت حمل و نگهداری سلاح آگاه سازند.

کشف ۸۵ کیلو حشیش از خورجین یک موتورسیکلت

سردار عباسعلی بهدانی فرد فرمانده انتظامی استان یزد، اظهار کرد: در راستای مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ، مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد با کار اطلاعاتی از تردد سوداگران مرگ با موتورسیکلت در محورهای مواصلاتی مطلع شدند.

وی افزود: مأموران پلیس با گشت‌زنی‌های مداوم، قاچاقچیان را با یک موتورسیکلت هوندا در محورهای فرعی مهریز- یزد مشاهده که در یک عملیات ضربتی آنها را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد ادامه داد: مأموران با دستگیری راکب و سرنشین موتورسیکلت در بازرسی از وسایل همراه آنها ۸۵ کیلوگرم حشیش کشف کردند. قاچاقچیان که قصد انتقال این محموله با موتورسیکلت به شهر یزد را داشتند پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند.

دستگیری سارقان کلینیک پزشکی

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: بیست‌وپنجم بهمن‌ماه پرونده‌ای دایر بر سرقت تجهیزات پزشکی از داخل مطبی در محدوده میدان فاطمی به پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

وی افزود: کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت اماکن پایگاه سوم برای کشف با حضور در محل سرقت و انجام تحقیقات میدانی متوجه می‌شوند سرقت توسط سه نفر با یک دستگاه پراید وانت با پلاک مخدوش انجام پذیرفته است و یکی از سارقان نگهبان ساختمان کلینیک می‌باشد که پس از سرقت متواری شده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: در ادامه با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم دو نفر همدست نگهبان به نام‌های حمید و آرش که در سرقت نقش داشته‌اند شناسایی می‌شوند که با ادله‌های موجود و شناسایی هویت متهمان با هماهنگی مقام قضائی هر سه نفر تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: با تلاش کارآگاهان دو تن از متهمان طی یک عملیات پلیسی دستگیر و به اداره آگاهی منتقل می‌شوند که در بازجویی اولیه به سرقت اموال و تجهیزات پزشکی معترف و اظهار داشتند اموال را به یک مرکز پزشکی فروخته‌اند.

سرهنگ کارآگاه دستخال گفت: با هماهنگی مقام قضائی و راهنمایی و هدایت متهمان اموال از مرکز پزشکی که اقدام به مالخری کرده بود جمع‌آوری و با تنظیم صورتجلسه تحویل مال باخته شد و مرکز پزشکی نیز با دستور قضائی پلمب شد.

وی خاطرنشان کرد: با کشف اموال هر دو متهم با قرار مجرمیت صادره روانه زندان شدند و تلاش برای دستگیری دیگر متهم پرونده همچنان ادامه دارد.

بازداشت قهرمان قلابی

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری کلاهبردار که خود را قهرمان مسابقات ورزشی معرفی می‌کرد و از هشت شهروند کلاهبرداری کرده بود خبر داد و اظهار کرد: درپی وصول پرونده‌ای تحت عنوان جرم کلاهبرداری به پلیس آگاهی تهران بزرگ کارآگاهان دایره مبارزه با کلاهبرداری پایگاه سوم مأمور کشف و پی‌جویی آن می‌شوند.

وی افزود: کارآگاهان بدواً از مال باختگان تحقیق که جملگی اظهار داشتند متهم از طریق فضای مجازی و راه‌اندازی حساب جعلی خود را با عنوان برنده مدال طلای مسابقات جهانی معرفی نموده و با قرار دادن تصاویر مربوط به رشته کاراته و شبیه‌سازی صفحه خود با صفحه قهرمانان اصلی این رشته و همچنین از طریق پیام‌رسان ها خود را به هویت جعلی (مایکل) با ملیت ایرانی-انگلیسی معرفی کرده است و پس از جلب اعتماد مبالغ قابل توجهی از آنها اخذ کرده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: یافته‌های کارآگاهان حاکی از آن بود متهم پس از اعتمادسازی و امیدوار کردن شاکیان به امور واهی نظیر اخذ اقامت ورزشی در کشور انگلستان، فروش حواله اتومبیل با قیمتی ارزان‌تر از قیمت روز بازار و دادن وعده ازدواج، شکات پرونده را فریب و از آنها کلاهبرداری کرده است.

وی افزود: در جهت شناسایی متهم، کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم موفق به کشف ردپایی از او شده که با جمع‌بندی ادله‌ها هویت کلاهبردار به نام خلیل که در یکی از شهرهای غربی ساکن بود به دست می‌آید.

سرهنگ کارآگاه دستخال ادامه داد: با شناسایی هویت کلاهبردار و به نتیجه رسیدن تحقیقات دستور دستگیری متهم از مرجع قضائی صادر شد و در یک عملیات غافلگیرانه متهم در مخفیگاهش دستگیر و به این پایگاه انتقال یافت.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده سه میلیارد ریال برآورده شده است، گفت: در تحقیقات اولیه متهم منکر هرگونه بزه انتسابی بوده لیکن با مواجه شواهد و مستندات به جرم خود معترف و اظهار کرد از هشت شهروند کلاهبرداری کرده است. متهم طبق دستور قضائی با قرار قانونی برای تکمیل تحقیقات و شناسایی سایر شاکیان بازداشت شد و تا به حال شش تن از مال باختگان متهم را شناسایی کرده‌اند.

کد خبر 562000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.