انعقاد تفاهمنامه همکاری بین اداره کل امور زنان و پارک علم‌وفناوری مازندران

مدیر روابط عمومی پارک علم‌وفناوری مازندران گفت: تفاهمنامه همکاری بین اداره کل امور زنان و خانواده استانداری و پارک علم‌وفناور مازندران در راستای ایجاد زنجیره ارزش در سطح مشاغل خانگی و صنایع خلاق، خدمت و توسعه بازار فروش این محصولات به امضا رسید.

مرتضی صابریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص امضای تفاهمنامه همکاری بین اداره کل امور زنان و خانواده استانداری و پارک علم و فناوری مازندران، اظهار کرد: این تفاهمنامه در راستای ایجاد زنجیره ارزش در سطح مشاغل خانگی و صنایع خلاق، خدمت و توسعه بازار فروش این محصولات است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه در استان مازندران اکثر زنان روستایی، حاشیه‌نشین و ساکن در مناطق کم‌برخوردار شاغل هستند، برای توسعه شغل خود و فروش تولیداتشان با مشکلات متعددی روبه‌رو بوده و بسیار مورد غفلت واقع شده‌اند؛ به همین جهت تصمیم گرفته شد با اداره کل امور زنان و خانواده استانداری، تفاهمنامه‌ای منعقد شود که در نتیجه آن به امور زنان در بخش مشاغل خرد توجه بیشتری شود.

مدیر روابط عمومی پارک علم و فناوری مازندران با تاکید بر اینکه تفاهمنامه همکاری بین اداره کل امور زنان و خانواده استانداری و پارک علم و فناوری مازندران با رویکرد نوآوری در مشاغل خرد و خانگی به امضا رسید، گفت: حمایت‌ها از زنان در جهت تولید نمونه اولیه، توسعه بازار کسب‌وکار و پذیرش در پارک علم و فناوری مازندران انجام می‌شود. همچنین ارائه خدمات توانمندسازی در قالب دوره‌های آموزشی، مشاوره شغلی، حضور در نمایشگاه‌های تخصصی و مهیا کردن فضا برای حضور زنان در شرایط شغلی مناسب در پی این تفاهمنامه انجام می‌شود.

صابری، درباره مشاوره‌هایی که به زنان صاحب کسب‌وکارهای خانگی داده می‎‌شود، گفت: بسیاری از صاحبان مشاغل ممکن است از مزایای مرتبط با صنایع خلاق و شرکت‌های دانش‌بنیان مطلع نباشند، بنابراین در این مشاوره‌ها تلاش می‌شود آگاه‌سازی انجام شود تا سطح نوآوری و خلاقیت صاحبان مشاغل افزایش یابد؛ در نتیجه بتوانند مجوزهای لازم برای راه‌اندازی مرکز صنایع خلاق یا دانش‌بنیان را دریافت کنند و از حمایت‌های دولت بهره‌مند شوند.

کد خبر 561968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.