استاد هاشمی نسب نمین فخرعکاسی ایران زمین است

نویسنده و کارگردان فیلم مستند" قاب‌های فراموش شده " با بیان اینکه استاد عبدالله هاشمی نسب نمین با ثبت بیش از چهار میلیون عکس آنالوگ صاحب گنجینه‌ای بی‌نظیر از تاریخ ایران زمین پهناوراست گفت: استاد هاشمی فخرعکاسی ایران زمین است.

احسان عالیخانی چگنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فیلم مستند بلند قاب‌های فراموش شده مروری بر زندگی عکاس هنرمندی است که بیش از ۷۰ سال از عمر هنری خود را برای ثبت بهترین تصاویر از گوشه گوشه ایران سربلند صرف نمود وی در ارتقای میراث جاودانه فرهنگ ایرانی، باعث مباهات و البته شایسته تقدیر است.

نویسنده و کارگردان فیلم مستند قاب‌های فراموش شده خاطر نشان کرد: این فیلم مصداق واقعی زندگی هنرمندانی است که همه عمر خود را عاشقانه صرف امور فرهنگی و هنری می‌کنند و بدون هیچ ادعایی سعی در ترویج و آموزش هنر حتی به‌صورت رایگان به علاقمندان این عرصه پر تلاطم دارند.

استاد هاشمی نسب نمین فخرعکاسی ایران زمین است

وی در ادامه گفت: امیدوارم این فیلم مستند تلنگری بر مسئولان و متصدیان امور فرهنگی و هنری باشد تا در راستای رفع مشکلات و معضلات پیشکسوتان عرصه هنر گام جدی تر بردارند و شاهد مشکلات پیش پا افتاده معیشت این عزیزان نباشیم.

عالیخانی چگنی تصریح کرد: توجه ویژه استاد هاشمی نسب نمین به اماکن تاریخی، فرهنگی، سنتی ایران و استفاده خلاقانه وی در توجه به زبان و فرهنگ‌های عامه مردم و همچنین تلاش برای خلق هنری که بتواند با پیکره اصلی جامعه ارتباط برقرار کند، باعث شده که آثار او از عمق هنری و اندیشه‌ای نو برخوردار باشد.

نویسنده و کارگردان این مستند بلند گفت: این مستند به پاس هفت دهه عکاسی عاشقانه آقای هاشمی نسب نمین برای پخش شبکه اصفهان در مدت زمان ۵٠ دقیقه به تصویربرداری و تدوین سید علی موسوی، عکاسی علی مرادی و تهیه کنندگی زینب نیک رنگ ساخته شد.

کد خبر 561947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.