لزوم توجه مدیریت شهری به مشکلات معلولان

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: لازم است مشکلات و چالش‌های معلولان و سالمندان مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

علی هاشمی‌طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه معلولیت محدودیت و ناتوانی نیست، اظهار کرد: معلولان افراد توانایی هستند و نیاز به ترحم ندارند، برای رفاهِ حال آن‌ها، لازم است مسئولان دستگاه‌های متولی تلاشی مضاعف داشته باشند.

وی افزود: مدیران شهرستان که توفیق خدمت در این نظام را دارند، بهتر است برای زکات مدیریت و مسئولیت‌شان به امور نیازمندان بپردازند و کمک کنند تا مشکلات قشر مستضعف نیز رفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با تأکید بر اینکه مردم در قبال سالمندان و معلولان جامعه مسئولیت دارند، گفت: خیران بدانند که خدمت به سالمندان و معلولان امری ضروری است.

وی با بیان اینکه خیران کاشانی ۲۰۰ میلیارد ریال به مؤسسه توانبخشی هاجر کاشان اهدا کردند، گفت: مؤسسه خیریه "هاجر" با هدف حمایت آموزشی، گفتاردرمانی، کارورزی و خودکفایی و توانمندسازی مددجویان دختران معلول ذهنی و جسمی بالای ۱۵ سال فعالیت می‌کند.

هاشمی‌طاهری با اشاره به اینکه ۷۵ مددجوی معلول جسمی و ذهنی دختر زیر پوشش مؤسسه هاجر هستند، افزود: برای راه‌اندازی این مؤسسه مجهز به هفت کلاس درس، اتاق‌های قرنطینه، سالن ورزشی، حرفه‌آموزی، کارورزی، نمازخانه و دیگر امکانات رفاهی بیش از ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای تجهیز آن به ۲۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

وی با بیان اینکه معلولان در این مؤسسه با حضور در کلاس‌های حرفه‌آموزی، هنر و کاردرمانی، گلسازی، گفتاردرمانی، کار با چرم و هنرهای دستی را فرا می‌گیرند، تاکید کرد: افزایش هزینه‌های معیشتی، نرخ لوازم و تجهیزات پزشکی و کمیاب بودن آن‌ها، افزایش هزینه‌های درمان، اشتغال و مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های این قشر است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

کد خبر 561922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.