مردم به‌دنبال کسب سود از سهام سرخابی‌ها نباشند

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: عرضه سهام باشگاه‌های ورزشی در بورس، بیشتر با هدف کمک به هواداران انجام می‌شود و جنبه سودآوری ندارد؛ بنابراین مردم به‌دنبال کسب سود از این سهام نباشند.

مصطفی صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با سهام استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: مردم نباید به دنبال کسب سود از این سهام باشند؛ عرضه سهام باشگاه‌های ورزشی در بورس بیشتر با هدف کمک به هواداران انجام می‌شود و جنبه سودآوری ندارد.

وی افزود: قرار نیست سودی به سهامداران استقلال و پرسپولیس پرداخت شود؛ همچنین سهام این دو باشگاه در تابلوی نارنجی فرابورس عرضه شده است و شفافیت کاملی هم ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه درباره تأثیر بازی‌های این دو باشگاه بر سهام آن، گفت: نتایج بازی‌ها فعلاً تأثیری بر روند سهام سرخابی‌ها ندارد. یک باشگاه ورزشی ۲۳ محل درآمدزایی در اختیار دارد که در ایران به چهار یا پنج محل محدود شده است. تا زمانی که این باشگاه‌ها به بنگاه‌های اقتصادی سودآور تبدیل شود فاصله زیادی وجود دارد.

صفاری اضافه کرد: در سال‌های آینده اگر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به یک بنگاه اقتصادی سودآور تبدیل شود، اینکه سهامداران عمده باشگاه چه افرادی بوده و چه عملکردی دارند، در سهام آن مؤثر است و اکنون نمی‌توان از این سهام انتظار سود داشت.

کد خبر 561920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.