سیلی‌های سخت ادامه دارد

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم اسفندماه۱۴۰۰_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود؛ بنابراین خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «احیای سازمان ملی جوانان‌» به بررسی اظهارات روز گذشته آیت‌الله رئیسی پرداخت و نوشت: جلسه شورای‌عالی جوانان که روز گذشته همزمان با روز جوان و به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، یک محور اصلی داشت: چگونگی سامان دادن ارتباط جوانان با سطوح مختلف حکمرانی. رئیس‌جمهور در این زمینه به تجربه «سازمان ملی جوانان» اشاره کرد، سازوکاری که بتواند به صورت مستقل و کارآمد نیازهای جوانان را بررسی، احصا و به صورت عملی و عینی دنبال کند. چنین گزاره‌هایی بیانگر آن است که دولت سیزدهم، برخلاف گذشته عزم جدی دارد تا از نگاه و برخورد شعاری با جوانان و مسئله جوانی فاصله بگیرد و در مقابل، زمینه‌ها و بسترهایی را فراهم کند تا جوانان بتوانند در زمین واقعیت، مسئولیت‌هایی در حوزه پیشرفت کشور برعهده بگیرند.

روز گذشته معاون اول رئیس‌جمهور نیز در دیداری سه ساعته میزبان جوانانی بود که در حوزه‌های مختلف فناوری، اقتصادی و اجتماعی سرآمد بودند. محمد مخبر بر پایه گفت و شنودهای صمیمی با جوانان در این جلسه، خواستار نقش‌آفرینی بیشتر آنان در کشور شد و اعلام کرد که دولت آماده است تا واسطه انتقال اقتصاد از دولت به مردم و بویژه جوانان در همه زمینه‌ها شود. واقعیت این است که دولت سیزدهم نگاه به جوانان و سپردن مسئولیت‌های مهم به آنان را از عالی‌ترین سطوح قوه مجریه آغاز کرده است. کما اینکه مطابق اظهار نظر سخنگوی دولت، «متوسط سن وزرا و هیئت دولت سیزدهم، هفت سال جوان‌تر از دولت دوازدهم است.»

آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای عالی جوانان، با تبریک سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان گفت: نام‌گذاری این مناسبت به عنوان روز جوان انتخاب و اقدام بسیار شایسته‌ای بوده است؛ چراکه حضرت علی‌اکبر (ع) بهترین الگو برای جوانان در زمینه بصیرت، ایمان، روحیه ایستادگی، ولایتمداری و دفاع از حریم دین و ارزش‌های الهی است.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه مسائل مربوط به جوانان طیف وسیعی از حوزه‌ها از اشتغال، مسکن، ازدواج تا دانش‌افزایی، مهارت‌آموزی و ورزش برای سلامت جسمی را شامل می‌شود، اظهار کرد: شناسایی و بالفعل کردن استعدادهای جوانان در مسیر توانمندسازی آنان، سامان دادن ارتباط جوانان با سطوح مختلف حکمرانی و حمایت و هدایت جوانان در مسیر نقش‌آفرینی سازنده اجتماعی نیز از جمله دیگر مسائل مربوط به این بخش از جمعیت کشور است که باید به شکل مناسبی سامان داده شود.

سیلی‌های سخت ادامه دارد

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «خروش قطیف شهیدپرور علیه سعودی سفاک‌» به بررسی اقدامات اخیر رژیم سعودی پرداخت و نوشت: عربستان سعودی بار دیگر رکوردشکنی کرد. این بار هم رکورد عربستان در اعدام شهروندان بود و البته این رکوردشکنی بسیار متفاوت از قبل بود. در عربستان در یک روز ۸۱ نفر همزمان به پای چوبه دار رفتند. برای آخرین بار، در سال ۱۹۸۰ عربستان ۶۳ نفر را طی یک روز به اتهام تصرف خونین مسجدالحرام اعدام کرده بود که تا قبل از اعدام‌های روز شنبه، بالاترین رقم اعدام‌های دسته‌جمعی در این کشور به شمار می‌رفت و اکنون حد نصاب اعدام‌های دسته‌جمعی عربستان در یک روز به ۸۱ نفر رسید.

این آمار سیاه سعودی‌ها صدای اعتراضات را بلندتر از قبل کرد و مناطق شیعه‌نشین عربستان با وجود حکومت نظامی، صحنه تظاهرات ضد دولتی گسترده بود. واکنش‌ها به رویداد ضدبشری سعودی‌ها هم در عربستان و هم در خارج از این کشور بسیار گسترده بوده است. در حالی که به اعتقاد بسیاری، اعدام‌های گسترده اخیر در عربستان با هدف زهرچشم‌گرفتن «بن‌سلمان»، ولیعهد جوان عربستان از مخالفانش انجام شده، اما این اقدام به موجی از واکنش‌های اعتراضی منجر شد که شاید محمدبن‌سلمان نیز انتظارش را نداشته است.

نخستین صدای اعتراضات خیابانی به اعدام‌های فله‌ای عربستان از خیابان‌های منامه، پایتخت بحرین بلند شد و کمتر از ۲۴ ساعت پس از انتشار خبر اعدام ۸۱ نفر در عربستان سعودی، مردم بحرین با حضور خودجوش در خیابان‌های منامه تلاش کردند صدای اعتراض خود را به حاکمان کشور پادشاهی همسایه در شهر ریاض برسانند. پایگاه خبری «صوت‌المنامه» در این باره گزارش کرد که مردم بحرین تظاهرات جدیدی را علیه عربستان سعودی برگزار و در جریان این تظاهرات اعدام شیعیان عربستان به دست رژیم آل‌سعود را محکوم کردند.

سیلی‌های سخت ادامه دارد

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «سیلی‌های سخت ادامه دارد / پایگاه‌های دیگر اسرائیل در نوبت بعدی‌» نوشت: روح مقاومت هر روز زنده‌تر و چابک‌تر می‌شود. ضرب‌شست موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دو لانه اسرائیل در اربیل نشان داد بالندگی جریان مقاومت واقعیتی دیدنی و غیرقابل انکار است و ادامه سیلی‌های سخت به رژیم غاصب صهیونیستی نتیجه این رشدیافتگی روزافزون. غده سرطانی اسرائیل محکوم به شکست است و باید قلع و قمع شود. بر این اساس، پایگاه‌های دیگر اسرائیل در تیررس‌اند و هدف پاسخ‌های کوبنده بعدی.

مغز متفکر سه مانور آذرماه صهیونیست‌ها در یورش موشکی سپاه هدف قرار گرفت. یورش موشکی سپاه در ساعت یک و بیست دقیقه بامداد هم‌راستا با ساعت واقعه تروریستی و خونین فرودگاه بغداد و مصادف با روز میلاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی طراحی و اجرا شد. به گزارش مشرق، آذرماه امسال ارتش رژیم صهیونیستی به‌صورت همزمان سه مانور تمرینی با اهدافی خاص را آغاز کرد! در یکی از این سه عملیات یک تمرین تاکتیکی با نام رمز «کشتی نوح» برگزار شد که برای شرکت در آن، بخشی از ارتش چند دولت غربی نیز به تل‌آویو سفر کردند.

نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی از شرکای خود خواستند تا برنامه تخلیه اتباع خود در لبنان را برای احتمال رویارویی نظامی با مقاومت اسلامی به‌روز کنند. به‌صورت هم‌زمان صهیونیست‌ها میزبان یک رزمایش نیروی هوایی نیز بودند. در آن رزمایش تاکتیکی جنگنده‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بر فراز صحرای نقب تمرین کردند. اندکی بعد، نیز در مانور سوم احتمال وقوع جنگی ناگهانی در مرز با لبنان برای نیروهای ذخیره اسرائیلی شبیه‌سازی شد.

تحلیل نهایی نهادهای اطلاعاتی آمریکایی و رژیم صهیونیستی آن بوده است که اگر ایران وارد فرآیند سازش نشود، باید آن‌ها را به لبه پرتگاه جنگ بکشانیم و به تعبیر خودشان شاخ تهران را بشکنیم! اما ضربه غافلگیرکننده شبانه در یک مختصات جغرافیایی محدود در اربیل محاسبات دشمن را برهم زد تا جایی که شبکه اسرائیلی به نقل از روزنامه‌نگار محلی در اربیل در مورد حمله موشکی سپاه گفت: این ترس وجود دارد که این آخرین حمله نباشد.

سیلی‌های سخت ادامه دارد

کد خبر 561886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.