۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۴
پیام موشکی به اورشلیم

در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی، یکشنبه شب مرکز راهبردی صهیونیست‌ها هدف موشک‌های نقطه‌زن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت ۱:۲۰ بامداد یکشنبه دو پایگاه صهیونیست‌ها در اربیل عراق، هدف موشک قرار گرفت؛ اندکی بعد سپاه پاسداران با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت و آن را پاسخی به اقدامات خصمانه تلاویو در منطقه دانست.

منابع آگاه اعلام کردند این حمله موشکی ارتباطی با شهادت دو نیروی سپاه در سوریه ندارد و انتقام خون این دو شهید در زمان مناسب گرفته خواهد شد. آنها همچنین تأکید کردند که یورش موشکی سپاه به مقر موساد در اربیل در پاسخ به عملیاتی بود که اخیراً توسط رژیم صهیونیستی علیه ایران انجام شده و از کردستان عراق فرماندهی شده بود.

در همین رابطه سپاه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی‌پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس؛ «مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها» مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه‌زن «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» قرار گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه هم روز دوشنبه با تأکید بر اینکه ایران پیش از اقدام موشکی به اربیل، بارها به طرف عراقی درباره تحرکات صهیونیست‌ها در خاک این کشور هشدار داده بود، تأکید کرد که تهران به هیچ‌وجه چنین اقداماتی را در نزدیکی مرزهای خود تحمل نخواهد کرد. وی به صهیونیست‌ها هم یادآور شد که ایران به تمامی نقاط حضور آن‌ها اشراف اطلاعاتی دارد.

آمادگی نظامی ایران اکنون بیش از حد بازدارندگی است

سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل منطقه در این باره به خبرنگار ایمنا می‌گوید: یکی از مهم‌ترین اهداف حمله موشکی ایران به پایگاه جاسوسی رژیم‌صهیونیستی در اربیل در ساعت ۱:۲۰ بامداد یکشنبه، دادن این پیام به اسرائیل بود که هیچ اقدام ضدامنیتی این رژیم از سوی ایران فراموش نخواهد شد و هر اقدام خرابکارانه‌ای که رژیم‌صهیونیستی علیه مستشاران ایرانی در سوریه و سایر کشورهای منطقه انجام می‌دهد، به همان شکل پاسخ داده خواهد شد.

به گفته وی، برای انجام عملیات شجاعانه موشکی دیروز، شناسایی دقیقی نیز از پایگاه صهیونیست‌ها صورت گرفته بود، پایگاهی که حتی ساکنان بومی آن منطقه نیز نمی‌دانستند متعلق به چه کسی است و در آنچه اتفاقاتی رخ می‌دهد. نقطه‌ای که دیروز مورد هدف موشک‌های ایرانی قرار گرفت، در اصل مقری با هدف کسب اطلاعات و جاسوسی برای رژیم‌صهیونیستی بود که در آن نیروهای صهیونیست برای آموزش دیدن و انجام فعالیت‌های جاسوسی در استان‌های کردنشین عراق و منطقه مستقر شده بودند. از مدتی قبل دستوراتی که رژیم‌صهیونیستی برای ایجاد شرارت و ناامنی علیه ایران می‌داد کاملاً مشخص بود و جمهوری اسلامی ایران نیز با دقت بالا و اشراف اطلاعاتی کامل توانست دو مرکز جاسوسی متعلق به رژیم‌صهیونیستی را مورد آسیب جدی قرار دهد.

این کارشناس مسائل منطقه تاکید می‌کند: در این رابطه ذکر این نکته مهم لازم است که طبق اعلام مقامات شهری و محلی مستقر در استان صلاح‌الدین عراق، در پاسخ موشکی بامداد یکشنبه، مردم بومی ساکن اربیل هیچ‌گونه آسیبی ندیده‌اند و هیچ گزارشی مبنی‌بر کشته یا مجروح شدن مردم عادی از سوی مقامات محلی مخابره نشده است که خود این موضوع نیز نشان‌دهنده دقت عمل بسیار بالای پاسخ موشکی بامداد یکشنبه ایران علیه رژیم‌صهیونیستی در اربیل است.

صدرالحسینی ادامه می‌دهد: در حمله موشکی بامداد یکشنبه به پایگاه جاسوسی رژیم‌صهیونیستی در اربیل تعدادی از افسران اطلاعاتی این رژیم کشته شدند که البته اجازه رسانه‌ای شدن خبر کشته شدن افسران صهیونیست به رسانه‌ها داده نشده است که خود این بایکوت خبری ما را یاد واقعه حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد بعد از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌اندازد؛ در آنجا ابتدای امر آمریکایی‌ها گفتند موشک‌های ایران به هدف نخورده است.

وی تصریح می‌کند: بعد از گذشت مدتی از زمان حمله به عین‌الاسد و با انتشار تصاویر ماهواره‌ای خسارت‌های واردشده به این پایگاه از سوی ایران، آمریکایی‌ها گفتند نیروهای ما در این حمله اندکی آسیب مغزی دیده‌اند و درنهایت با گذشت یک‌سال از واقعه حمله به عین‌الاسد درنهایت آنها اعتراف کردند تعدادی از نیروهایشان در حمله موشکی ایران به این پایگاه نظامی کشته شده‌اند. از بعدی دیگر حمله موشکی بامداد یکشنبه ایران به مرکز جاسوسی رژیم‌صهیونیستی در اربیل پاسخی بود به همه کسانی که در ذهن‌شان رؤیای ناامن‌سازی جمهوری اسلامی ایران را دارند، این حمله به آن کشورها هشدار داد که نیروهای مسلح ایران برای حفظ امنیت کشور با هیچ‌کس تعارف نخواهند داشت.

این کارشناس مسائل منطقه یادآور می‌شود: آمادگی نظامی جمهوری اسلامی از گذشته تاکنون به حد بازدارندگی و بیش از آن رسیده است و برای رسیدن به این مرحله بومی بودن امکانات و تسلیحات نیروهای مسلح بسیار مؤثر بوده است، نیروهای مسلح ایران از همه توان داخلی مانند جوانان، دانشمندان و صنعتگران در جهت اعتلای توان نظامی ایران بهره کامل برده‌اند و قدرت بازدارندگی ایران را به دشمنان همواره ثابت کرده‌اند، حمله موشکی دیشب نیز در این چهارچوب قابل تعریف است.

به گفته وی، اگر در حوزه دیپلماسی ضعیف عمل کنیم، قطعاً دشمنان نیز طمع پیدا می‌کنند تا با جمهوری اسلامی ایران پیرامون کاهش توان نظامی و برد موشک‌ها به گفت‌وگو بنشینند. اما ایران همواره بر اساس دکترین دفاعی خودمان عمل کرده و هیچ‌گاه سراغ مذاکره با کشورهای دیگر بر سر مسائل نظامی و موشکی خود نرفته است. البته جمهوری اسلامی ایران هیچ گریزی از گفت‌وگو ندارد، همان‌طور که اکنون بر سر مسائل هسته‌ای در وین مشغول مذاکره هستیم اما در هیچ مذاکره‌ای به طرف‌های دیگر اجازه ورود به مسائل مربوط به امنیت کشور و استفاده ایران از سلاح‌های متعارف نظامی را نخواهیم داد.

کد خبر 561883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.