راهکار آلمان بهبود کیفیت هوا با استفاده از لیدار

روسلشیم برای محافظت از ساکنان شهر در برابر ازدحام، سروصدا و دود اگزوز ناشی از ترافیک طولانی‌مدت در سطح شهر، رویکردی نوآورانه در پیش گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر آلمانی روسلشیم آم‌ماین واقع در مرکز منطقه راین‌ماین (دومین منطقه شهری بزرگ در آلمان)، با هدف کاهش ازدحام جاده‌ها و بهبود کیفیت هوای شهر، در حال اجرای یک راهکار زیرساختی هوشمند مبتنی بر فناوری لیدار برای نظارت بر تردد کامیون‌های شهری و گزارش‌دهی تخلف رانندگان کامیون‌هایی است که در راستای ترافیک شهری و همچنین آلودگی‌های صوتی و هوا، عبور آن‌ها در خیابان‌های شهر ممنوع شده است. این شهر برای نظارت دیجیتالی بر این کامیون‌ها و گزارش‌گیری درباره آن‌ها از زیرساخت تمام هوشمند ولوداین بهره می‌برد.

راهکار روسلشیم برای بهبود کیفیت هوا

روسلشیم یک مرکز حمل‌ونقل ایده‌آل مجهز به بسیاری از اتصالات بزرگراهی است. این امر به عبور صدها کامیون از شهر در طول روز منجر می‌شود که ترافیک سنگین و کاهش کیفیت هوای شهری را به دنبال دارد. در راستای رفع مشکلات به وجود آمده، این شهر تردد کامیون‌هایی با وزن بیش از ۷.۵ تن را در خیابان‌های شهر ممنوع کرده است مگر این‌که نقطه شروع حرکت یا مقصد آن‌ها شهرداری باشد.

به‌عنوان بخشی از یک ابتکار برای دیجیتالی کردن سیستم‌های حمل‌ونقل شهری که «دیکو ورس» نامیده می‌شود، روسلشیم اقدام به استقرار ۱۶ ایستگاه نظارتی مبتنی بر لیدار در جاده‌هایی کرده که در دسترس و پرتردد است و برای ورود به و خروج از شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، سیستم حمل‌ونقل شهری روسلشیم شاهد توسعه‌های لازم بوده و هماهنگی‌های مورد نیاز با افسر آزادی اطلاعات دولتی ایالت هسین انجام گرفته است. این افسر مسئول نظارت بر انطباق ابتکارهای جدید با مقررات عمومی حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا (GDPR) است که از حریم خصوصی داده‌ها محافظت می‌کند.

راهکار آلمان بهبود کیفیت هوا با استفاده از لیدار

ولوداین چگونه عمل می‌کند؟

ولوداین برای طبقه‌بندی خودروها و شناسایی وسایل نقلیه‌ای که مشمول طرح ممنوعیت تردد کامیون‌ها هستند، از حسگرهای «اولترا پوک لیدار» استفاده می‌کند که مشخصات چهره راننده و شماره پلاک خودرو را شناسایی نمی‌کند و بدین‌ترتیب حافظ حریم خصوصی افراد و وسایل نقلیه است. حسگرهای لیدار ولوداین، ویژگی‌های غیرشخصی وسایل نقلیه و سرنشینان آن‌ها را در جاده‌ها ثبت و ضبط می‌کند و با هدف کاهش ترافیک، از این داده‌ها برای شناسایی و نظارت الکترونیکی بر کامیون‌های مشمول ممنوعیت رانندگی در سطح شهر بهره می‌برد. داده‌های این برنامه در هر شرایط نوری یا آب‌وهوایی جمع‌آوری می‌شود.

سیستم‌های نظارت دیجیتالی در این برنامه، بار اجرایی ترافیک را بر نیروهای پلیس کاهش می‌دهد. این راهکار هوشمند با ترکیب حسگرهای لیدار ولوداین و نرم‌افزار هوش مصنوعی بلوسیتی یک نقشه سه‌بعدی فوری از جاده‌ها و تقاطع‌ها ایجاد می‌کند و امکان شناسایی و ارائه اطلاعات دقیق در مورد کاربران جاده از جمله وسایل نقلیه، عابران پیاده و دوچرخه‌سواران فراهم می‌آورد. در این برنامه همچنین از فناوری‌های COM-IoT استفاده شده است که فراهم آورنده یک ماژول ویژه مقایسه تصویر است.

روسلشیم همچنین برای استفاده از قابلیت‌های نظارت و تحلیل ترافیک این راهکار هوشمند در آینده برنامه‌هایی دارد؛ قابلیت‌هایی که می‌تواند چالش‌های ایمنی جاده‌ها را پیش‌بینی کند، آن‌ها را تشخیص و به موقع مورد رسیدگی قرار دهد و بدین‌ترتیب به شهرداری‌ها و سایر کاربران در تصمیم‌گیری آگاهانه و انجام اقدامات اصلاحی در زمینه‌های مرتبط کمک کند.

کد خبر 561861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.