استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای جهاد تبیین/شبهات را باید رفع کرد

امام‌جمعه اصفهان گفت: رسانه بهترین ظرفیت برای مطرح کردن جهاد تبیین است و بسیار خوب می‌تواند نادانی‌ها و ناآگاهی‌ها را روشن کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امروز _دوشنبه بیست‌وسوم اسفندماه_ در آئین اختتامیه جشنواره مطبوعات استان اصفهان ضمن تبریک ماه شعبان و ولادت حضرت علی اکبر (ع)، اظهار کرد: امیدوارم خداوند توفیق دهد که جهان را برای آمدن حضرت مهدی (عج) مهیا کنیم.

وی تصریح کرد: معنویت به مرور تکمیل می‌شود، به عنوان مثال اعتکاف تنها در شهر قم و تنها در یک مسجد با جمع اندکی از طلاب بود و دیگر نقاط هیچ خبری نبود، اما امروز اعتکاف در همه دانشگاه‌ها و مساجد برگزار می‌شود، همچنین حضور در جبهه‌ها نیز از علائم ظهور است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: آنچه که باعث تأخیر در ظهور حضرت مهدی (عج) شده است، آگاهی نداشتن از معنویت است، هرچه بشر بیشتر آگاه شود به زمان ظهور نزدیک‌تر می‌شویم، هرچه بشر رشد پیدا کرده است، تعداد طرفداران انبیا نیز افزایش یافته است.

وی افزود: بنا بر روایات ۱۸ نفر در کشتی نوح سوار شدند، زیرا مابقی افراد نادان بودند، خداوند به پیامبر اسلام (ص) فرودند: "به آدم کور نمی‌توانی حتی با وجود پیغمبر بودنت، چیزی را نشان بدهی. "

آیت الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: افرادی که گوش شنوایی ندارند، رشد نمی‌کنند؛ در تاریخ هرچه پیش می‌رویم، می‌بینیم به مرور طرفداران انبیا و پیامبران بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تاکید دارند، زیرا افرادی هستند که تحریف در دین دارند و دستورات الهی را تحریف و جور دیگری معنا می‌کنند، اگر می‌خواهیم مردم جامعه دانا شوند، باید جهل را از آنها دور کرد.

امام جمعه اصفهان افزود: حضرت علی (ع) فرمودند: " شما مردم بر گردن من حق دارید و من هم بر گردن شما حق دارم، اول باید شما را نصیحت کنم و حقایق را به شما بگویم، مطالب را یادتان بدهم که جاهل نباشید و اشتباهات دشمنان که به ذهن شما می‌اندازند را رفع کنم. "

وی با بیان اینکه رشد دادن انسان‌ها کار ساده‌ای نیست، بنابراین باید جهل بشر را دور کرد، افزود: در روایت آمده است وقتی امام زمان (عج) ظهور می‌کند دست عنایت را خداوند روی سر انسان‌ها می‌گیرد تا عقل آنها رشد کند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: طبق فرمایش علامه حسن زاده آملی، به مرور انسان‌ها رشد پیدا کردند، باید آگاهی مردم را تسریع کنیم و برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) تلاش کنیم.

وی ادامه داد: افرادی که در مسیر ولی عصر (عج) هستند، ثواب بودن با ایشان را دارند و راهکار اساسی همان دور کردن مردم از شبهات و باطل است؛ شبهه شکل حق دارد، اما باطل است و امروز در فضاهای مجازی و رسانه‌ها حرف‌های اشتباه بسیاری درباره ایران و انقلاب اسلامی زده می‌شود.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: اینکه برخی می‌گویند کشور را به چین یا روسیه فروختند، اشتباه است یا می‌گویند امام (ره) گفته است "نه شرقی، نه غربی" اما امام راحل تاکید داشتند سلطه شرق و غرب را نپذیرید، ما هیچ دلیل شرعی نداریم که با کافر معامله نداشته باشیم مگر با کافر حربی که با ما سرِ جنگ داشته باشد.

وی تصریح کرد: عده‌ای این شبهات را وارد می‌کنند که ما چرا با کافر معامله می‌کنیم، برای اینکه وضع تجارت ما وقتی با چین یا روسیه خوب شود، آمریکا باید یک قدم به عقب برود، از این رو آنها با وجود این موضوعات ناراحت می‌شوند و رسانه باید همه این موارد را تبیین کند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزود: عربستان سعودی که ۸۰ نفر را سر می‌برد، تلاش می‌کند که در اسلام شبهه بیندازد و در این میان "جهاد تبیین" یعنی روشن کردن این موارد و رسانه بهترین ظرفیت برای مطرح کردن جهاد تبیین است؛ رسانه بسیار خوب می‌تواند نادانی‌ها و ناآگاهی‌ها را روشن کند.

وی اظهار کرد: باید به عنوان یک مسلمان تلاش کنیم شبهه‌ها را برطرف کنیم و به انسان‌ها آگاهی بدهیم و این وظیفه جهاد تبیین وظیفه رسانه است که امیدواریم اهالی رسانه از نعمت خدادادی قلم در راه رضای خداوند استفاده کنند.

کد خبر 561839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.