جذب سرمایه‌گذار محرک توسعه شهری است

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اهواز گفت: رسیدن به رشد و توسعه شهری با جذب و اعتماد سرمایه‌گذار امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سعید الماسی امروز _دوشنبه، بیست‌وسوم اسفندماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: علی‌رغم زحمات و تلاش‌های صورت گرفته به دلیل وجود مسائلی در شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری، مشارکت سرمایه‌گذاران در اجرای پروژه‌های شهرداری آنگونه که باید در ریل خود قرار نگرفته است.

وی افزود: شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری به گونه‌ای سرمایه‌گذار را در یک پروسه یک‌ساله مشغول می‌کرد که به‌صورت تمام وقت پیگیر الزامات شیوه‌نامه باشد، برای اصلاح آن با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اهواز ۱۸ جلسه برگزار و شیوه‌نامه جدید سرمایه‌گذاری تنظیم شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز با بیان اینکه موارد شیوه‌نامه جدید کارشناسی بررسی و بر اساس شیوه‌نامه‌های کلانشهرها تنظیم شد، تصریح کرد: اهواز خانه ما است و همه باید با تعامل و همکاری در جذب سرمایه‌گذار تلاش و شهر را آباد کنیم، یک کلانشهر تنها از طریق عوارض ساخته نمی‌شود، بلکه باید فرصت‌ها را بشناسیم و آنها را معرفی کنیم تا با دعوت از سرمایه‌گذار شهر در مسیر توسعه قرار گیرد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در شهر اهواز، اظهار کرد: ساماندهی حمل بار از موارد مهم بوده است که بیش از یکسال پیگیر اجرای آن بودیم و توانستیم با مشارکت سازمان فاوا یک اپلیکیشن مانند اسنپ راه‌اندازی کنیم تا تمامی خودروهای حمل بار در این سامانه قرار گیرند.

الماسی از پروژه بزرگ احیای پارک سیاحتی در اهواز خبر داد و تاکید کرد: این پارک به مکانی بلا استفاده تبدیل شده بود که با ورود سرمایه‌گذار به‌زودی احیا و به یک مکان گردشگری و تفریحی بزرگ در اهواز با برنامه‌های متنوع دیگر تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: هزینه نگهداری ماهیانه از پارک سیاحتی اهواز حدود ۶۰ میلیون تومان بود که در حال حاضر قرارداد با سرمایه‌گذار برای نگهداری این پارک برای مدت ۱۵ سال و یک ماه منعقد شده است و حدود ۸۰ میلیون تومان اجاره آن است که روز بیست‌و ششم اسفندماه با عنوان جدید فاز نخست آن افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز اضافه کرد: مهمترین کار و وظیفه شهرداری اجرا و خدمات‌رسانی به شهروندان است که با پروژه احیای پارک سیاحتی این مهم انجام می‌شود و هدف ما این است تا پارک‌های بدون‌استفاده و متروکه را به فرصتی برای ورود سرمایه‌گذار جهت احیا تبدیل کنیم.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد فیبر نوری، گفت: قرارداد شهر هوشمند با همکاری سازمان فاوا منعقد شده است که بر اساس آن خط فیبرنوری ۲۰۰ کیلو متر در اهواز اجرا می‌شود و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

الماسی از تهیه و چاپ کتابچه‌ای تحت عنوان فرصت سرمایه‌گذاری خبر داد و تصریح کرد: برخی سرمایه‌گذاران پول و برخی ایده دارند، لذا کتاب فرصت سرمایه‌گذاری برای اشخاصی که هزینه دارند، اما ایده خاصی ندارد، تهیه شده است که کمک شایانی به جذب و ورود آنها خواهد کرد.

وی افزود: زمین‌هایی را با کاربری هتل و پارک شهربازی مشخص کرده‌ایم و از همه سرمایه‌گذاران برای احداث این پروژه‌ها استقبال می‌کنیم، پروژه پارک حاشیه‌ای خودروها در اهواز نیز امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز با بیان اینکه سه نقطه از این کلانشهر برای احداث پارک شهربازی مشخص شده است، تصریح کرد: منطقه برخوردار کیان شهر، منطقه کم برخوردار مهدیس و پارک ربیع جهت احداث پارک بزرگ شهربازی در نظر گرفته شده است و از سرمایه‌گذار استقبال خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: در اهواز زمینی به وسعت ۳۰۰ هکتار تحت عنوان پارک شهروند با وجود درختان بسیار، فرصتی برای تبدیل به یک مکان گردشگری و باغ رستورانی است که مالک آن شرکت نفت است که امیدوارم به توافق با این شرکت برسیم و این یکی از پروژه‌های مهم در آینده خواهد بود.

الماسی تاکید کرد: در پروژه‌های مربوط به رودخانه کارون راه‌اندازی تله‌کابین را در نظر گرفتیم و زیپ‌لاین به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 561804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.