بیش از دو هزار گروه جهادی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۲۵۸۰ گروه جهادی در استان اصفهان فعال هستند که این گروه‌ها در ۱۰ استان از جمله لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان و سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ پاسدار حسن عجمی امروز _دوشنبه، بیست و سوم اسفندماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اردوهای جهادی و فعالیت‌های محرومیت‌زدایی سازمان بسیج سازندگی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ به پیروزی رسید و پس از آن به برکت انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی شکل گرفت تا به مردم کمک کند، تاکنون نیز حرکت‌های جهادی در جهت احیای روستاها و مناطق آسیب‌دیده انجام شده است.

وی ادامه داد: پس از ادغام جهاد سازندگی، جای خالی نهادی که بتواند خدمتگذار مردم باشد، احساس شد و در این راستا مقام معظم رهبری دستور دادند سازمان بسیج و سپاه پاسداران نهادی به نام بسیج سازندگی را راه‌اندازی کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد: سازمان بسیج سازندگی در تاریخ هفدهم اردیبهشت‌ماه ۷۹ در ذیل سازمان بسیج مستضعفان تشکیل شد و حرکت‌های بزرگی در جهت خدمت‌رسانی، محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و حرکت جهادی در مجموعه بسیج و بسیج سازندگی شکل گرفت.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بسیج سازندگی، خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند: "ما جز کار جهادی و انقلابی نمی‌توانیم کشور را به ثمر برسانیم و با کار جهادی بن بست‌ها شکسته می‌شود؛ باید بسیج سازندگی و گروه جهادی سفیران کار و تلاش باشند"؛ از این رو مقام معظم رهبری توصیه ۹ گانه و تکلیف نیروها و گروه‌های جهادی را در سطح کشور مشخص کردند که این حرکت به یک جریان جهادی بزرگ تبدیل شد.

عجمی گفت: در حال حاضر ۲۵۸۰ گروه جهادی در استان اصفهان فعال هستند، همچنین در ۱۰ استان از جمله لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان و سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی در ۲۸ ناحیه مقاومت و پوشش ۶۰۰ روستا را برعهده دارند، ادامه داد: گروه‌های جهادی در راستای مباحث عمرانی زیربنایی، فرهنگی اجتماعی، اقتصاد کارآفرینی و اشتغال‌زایی، بهداشت درمان و سلامت، کشاورزی علمی آموزشی، خدمات اجتماعی و مدیریت بحران کار می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به زلزله سی سخت در سال گذشته، گفت: زمانی که زلزله سی سخت به وقوع پیوست گروه جهادی مدیریت بحران بلافاصله عازم این منطقه شدند و اولین اقدامات را انجام دادند، از این رو سهم سازمان بسیج سازندگی ساخت و بازسازی ۱۱ منزل مسکونی بود که در کمترین زمان به اتمام رسید.

وی گفت: رویکرد این دولت انقلابی و دولت مردمی استفاده از ظرفیت حرکت‌های جهادی است، به همین دلیل انتخابات جهادی استان را تشکیل دادیم تا اعضای گروه‌های جهادی با شرکت در کارگروه‌های مهم اقدامات را به پیش ببرند.

عجمی با اشاره به راه‌اندازی سامانه اطلس، افزود: ثبت گزارش، مأموریت و موضوعات مختلف مربوط به گروه‌های جهادی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: متکفل گروه‌های جهادی در سطح کشور مجموعه بسیج سازندگی کشور است و هیچ سازمانی دیگری از سطح کشور متکفل گروه‌های جهادی نیست.

مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: حدود ۵۰۰ مسکن برای محرومان به واسطه گروه‌های جهادی در دست اقدام است و طی دو سال گذشته هزار مطکن برای مددجویان کل استان ساخته شده است. همچنین با همکاری دستگاه‌های مربوطه از جمله بهزیستی هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا از ظرفیت گروه‌های جهادی برای ساخت مسکن محرومان استفاده شود.

وی اضافه کرد: در موضوعاتی مانند کرونا ضدعفونی معابر، مساجد، منازل و اماکن عمومی برعهده بسیج سازندگی استان بود همچنین با شیوع کرونا ۵۷۰ کارگاه تولید ماسک توسط این سازمان فعالیت خود را آغاز کرد.

عجمی ادامه داد: کمک به بیماران کرونایی توسط بسیج طلاب، محلات وگروه‌های دانشجویی با حضور در بیمارستان‌ها شکل گرفت همچنین غسل و تدفین اموات کرونایی توسط این افراد انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: شورای جهادی و در کل بسیج و سپاه اقدام به کمک‌های مومنانه کرد و توزیع یک میلیون و صد هزار بسته معیشتی، آزادی ۲۲۸ زندانی، تهیه دو هزار تب لت و آموزش کمک درسی برای دانش آموزان و هزار و ۵۰۰ جهیزیه در جهت ازدواج آسان با تخفیف خوب از جمله این فعالیت‌ها بود.

به گفته مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، بسیج واسطه‌ای بین خیرین، صنایع مادر و ارگان‌های دولتی با محرومان و آسیب دیدگان است.

وی با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز ۱۴۰۱ بسیج سازندگی در راستای تشکیل قرارگاه‌های نوروزی اقداماتی را انجام داده است، گفت: در پنج استان خراسان شمالی، و خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویر احمد قرارگاه نوروزی تشکیل دادیم و حدود ۱۵ قرارگاه نوروزی در سطح شهرستان‌های استان اصفهان برقرار کردیم تا این قرارگاه‌ها در زنینه مسائل مختلف از جمله مسائل فرهنگی و عمرانی به مردم کمک کنند این قرارگاه‌ها از بیست و دوم اسفند ۱۴۰۰ لغایت پایان نوروز به فعالی خود ادامه می‌دهند.

عجمی افزود: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سال آینده در نظر داریم آموزش تخصصی و عمومی برای توانمدسازی گروه‌های جهادی را راه اندازی کنیم همچنین یکی دیگر از اقدامات مهم این است که بسیج سازندگی به عنوان محور محرومیت زدایی در استان باشد تا از ظرفیت این سازمان و گروه‌های جهادی استفاده شود.

وی با بیان اینکه بیش از چهل شهید جهادگر در کشور داریم که سه تن از این شهدا متعلق به استان اصفهان است، گفت: تجلیل از شهدای جهادگر در سطح کشور از جمله برنامه‌های سازمان بسیج است، همچنین برنامه تجلیل از سه شهید جهادگر شهید شاهزیدی، شهید نقدی و شهید در دستور کار است و امیدواریم همایش گرامیداشت شهدای جهادگر برگزار شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان اظهار کرد: بسیج و گروه‌های جهادی برخاسته از مردم هستند، همچنین کار گروه‌های جهادی این است که از ظرفیت‌های مردمی و خیرین به خوبی استفاده کنند.

به گفته وی، گروه‌های جهادی به دنبال تقویت و تربیت مدیران آینده و نسل جوان هستند.

عجمی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۴ محله حاشیه نشین در اصفهان شناسایی شده او جهادگران با حضور در این محلات در راستای مبارزه با مواد مخدر، اعتیاد، طلاق و فراهم کردن زمینه اشتغال برای مردم اسن مناطق فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: سازمان بسیج سازندگی با کمک نیروهای جهادی وام اقتصادی در اختیار افراد کم برخوردار قرار داده تا با استفاده از این وام افراد در زمینه مشاغل خرد و خانگی اقداماتی انجام دهند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: در سال جاری ۵۵۰ پنل خورشیدی پنج کیلوواتی توسط این سازمان در کل استان و در جهت کمک به محرومان و صنعت برق کشور نصب شده و امیدواریم تا پایان سال پنجاه پنل دیگر نصب شود.

به گفته وی، رکن اصلی فعالیت‌های بسیج سازندگی حضور خیران و اعتماد خیران به گروه‌های جهادی است.

کد خبر 561799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.